واکسینه شدن 90 درصد سالخوردگان بالای 80 سال در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: 90 درصد جمعیت سنی بالای 80 سال در استان اردبیل علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند.

واکسینه شدن 90 درصد سالخوردگان بالای 80 سال در اردبیل

اکبر بهنام جو در جلسه قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: واکسیناسیون علیه بیماری کرونا برای گروه سنی بالای 80 سال تا دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت و ما از خانواده های افراد سالخورده می خواهیم تا در صورت عدم مراجعه این افراد در روزهای گذشته، تا روز دوشنبه 20 اردیبهشت با مراجعه به مراکز بهداشتی نسبت به تزریق واکسن ضد کرونا اقدام کنند.

وی تصریح کرد: بعد از پایان واکسیناسیون گروه سنی بالای 80 سال در هفته های آینده گروه های سنی 75 تا 80 سال هدف گذاری خواهد شد و هر هفته با کاهش پنج سال سن گروه های مختلفی از جمعیت استان تحت پوشش اجرای این طرح قرار می گیرند.

استاندار اردبیل گفت: تا پایان خردادماه برای تمام گروه های سنی 60 سال به بالا تزریق واکسن انجام خواهد شد و امیدواریم در تابستان نیز عملیات واکسیناسیون برای سایر گروه های سنی با سرعت ادامه پیدا کرده تا یک شرایط ایمنی را در شیوع مجدد این بیماری شاهد باشیم.

بهنام جو به کاهش 27 درصدی جمعیت مبتلا به ویروس کرونا و کاهش بار مراجعات به بیمارستان ها اشاره کرد و افزود: با فروکش کردن پیک چهارم کرونا در استان در هفته های آینده شرایط آرام تری را شاهد خواهیم بود تا مراکز درمانی و کادر فعال در این حوزه نفسی تازه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان به کاهش جمعیت مبتلا به بیماری کرونا کمک کنیم تا یک شرایط عادی را در استان در فعالیت های اقتصادی و تولیدی شاهد باشیم.

بهنام جو به نحوه برگزاری انتخابات پایان سال مدارس نیز اشاره کرد و ادامه داد: به غیر از پایه نهم و دوازدهم امتحانات سایر پایه های تحصیلی به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: شنبه هفته آینده برای امتحانات پایه نهم و دوازدهم نیز در ستاد ملی کرونا تصمیم گیری خواهد شد که سعی بر این است تا از ظرفیت 30 درصدی مدارس در جهت برگزاری امتحانات به صورت حضوری استفاده شود.

در این جلسه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز به کاهش جمعیت بستری ها و مراجعین به بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 471 بیمار کرونایی در استان بستری هستند.

رضایی بنا به واکسیناسیون گروه سنی بالای 80 سال اشاره کرد و افزود: تا روز دوشنبه عملیات واکسیناسیون برای این گروه سنی ادامه خواهد داشت و افرادی که جا مانده اند، می توانند در روزهای آینده با مراجعه به مراکز بهداشتی در این زمینه واکسن دریافت کنند.

همچنین به دلیل شرایط نارنجی اکثر شهرهای استان، نماز عبادی سیاسی فردا جمعه در هفت شهرستان برگزار و در مابقی شهرها برپا نخواهد شد.

براساس اعلام ستاد اقامه نماز استان اردبیل، نماز جمعه فردا در شهرهای اصلاندوز، بیله سوار، جعفرآباد، نمین، سرعین، نیر و کوثر برگزار و در سایر شهرها این اجتماع برپا نخواهد شد.

ستاد اقامه نماز جمعه استان از نمازگزاران هفت شهر استان خواست برای حضور در مصلاها نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ موازین ضد کرونایی اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها