معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان:

شاخص سرایت‌ پذیری کرونا در همدان به زیر یک درصد رسیده است

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان با اعلام اینکه شاخص سرایت پذیری کرونا در استان به زیر یک درصد رسیده است، گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان همدان ۷۹ درصد است.

شاخص سرایت‌ پذیری کرونا در همدان به زیر یک درصد رسیده است

دکتر کرمی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونای همدان، با اشاره به اینکه شهرستان‌های اسدآباد و بهار در وضعیت قرمز و دیگر شهرهای استان در وضعیت نارنجی قرار دارند، اظهار کرد: تا دیروز، بیش از ۲۷ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ نفر از هم‌استانی‌هایمان طی ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلا به کرونا فوت شدند، پیش‌بینی کرد که تعداد فوتی‌ها در استان تا دو هفته آینده بین ۱۰ تا ۱۵ نفر باشند.

کرمی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۵ نفر تست مثبت و ۳۰۰ مورد بیمار سرپایی به خاطر کرونا به بیمارستان رجوع کرده‌اند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۸۵ مورد کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند البته طی دو هفته اخیر روند بستری‌های کرونایی در استان همدان، روند کاهشی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه ۱۱۳۴ نفر به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، مطرح کرد: با توجه به روند کاهشی کرونا در همدان، هنوز از بار بخش‌های آی.‌سی‌یو در استان کم نشده است و ضرورت دارد مردم بیشتر مراقبت کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با اشاره به اینکه شاخص سرایت پذیری کرونا در استان به زیر یک درصد رسیده است، یادآور شد: ۴۲ درصد از علت شیوع کرونا در استان شرکت در اجتماعات و ۵۷ درصد از علت شیوع کرونا در استان همدان، تماس‌های درون خانوادگی است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها