۸ روش موثر و آسان برای رفع شوری کشک بادمجان

ما در ادامه، چند روش موثر و کاربردی برای رفع شوری کشک بادمجان به شما آموزش می‌دهیم.

۸ روش موثر و آسان برای رفع شوری کشک بادمجان

یکی از ناخوشایندترین اتفاقاتی که ممکن است در آشپزی بیفتد، شور یا تند شدن غذاست. این یعنی زحمات و هنر آشپز با یک اشتباه ساده، به راحتی زیر سوال می‌رود. برخی مواقع هم استفاده از برخی مواد در غذا باعث تحت تاثیر قرار گرفتن طعم نهایی غذا خواهند شد. برای مثال در طرز تهیه کشک بادمجان، استفاده از کشک زیاد و البته شور، به همراه نمک، احتمال شور شدن غذا را تا حد زیادی بالا می‌برد. یا با استفاده از فلفل، طعم این غذا به تندی یا تلخی می‌زند. اما نگران نباشید، هر چیزی چاره دارد. ما در ادامه، چند روش موثر و کاربردی برای رفع شوری کشک بادمجان را برای شما خواهیم آورد تا اگر با چنین مساله‌ای مواجه شدید، بدون دستپاچگی، موضوع را به راحتی و با موادی که در دسترس دارید، حل کنید.

روش‌های کاربردی برای رفع شوری کشک بادمجان

استفاده از سیب زمینی

سیب زمینی از آن موادی است که معمولا برای گرفتن شوری خیلی از غذاها، مخصوصا انواع خورش‌ها یا برنج به کار می‌رود. حتی سیب زمینی را برای گرفتن بوی دود برنج ته گرفته هم می‌توان به کار برد.

برای رفع شوری کشک بادمجان با سیب زمینی، یک سیب زمینی را بشویید و از وسط به دو قسمت برش بزنید. هنگامی که کشک بادمجان در حال جوشیدن است، تکه‌های سیب زمینی را در آن بیندازید. اجازه دهید نمک غذا جذب شود. تا قبل از اینکه سیب زمینی‌ها نرم شوند و بپزند، سیب زمینی‌ها را خارج کنید.

نان خشک برای رفع شوری کشک بادمجان

استفاده از یک تکه نان خشک هم به رفع شوری کشک بادمجان کمک می‌کند. مهم نیست نوع نان چه باشد، بعد از چند دقیقه، نان را از ظرف کشک بادمجان در حال جوش، بیرون بیاورید.

استفاده از نوشابه

درست است که کشک بادمجان خورشتی و آبکی نیست و نمی‌توانید با اضافه کردن آب، شوری آن را بگیرید، ولی نوشابه این زحمت را به عهده خواهد گرفت. نوشابه را در چند مرحله به کشک بادمجان اضافه کنید و هر بار بعد از بخار شدن نوشابه، طعم آن را بچشید، تا جایی که از رفع شوری کشک بادمجان مطمئن شدید به این کار ادامه بدهید.

حواستان باشد غذایتان در نهایت طعم نوشابه نگیرد و فقط شوری از بین برود.

به کار بردن خامه صبحانه

اگر خامه صبحانه در دسترستان است، مقداری از آن را با کمی آب، مخلوط و به کشک بادمجان اضافه کنید. شیرینی موجود در خامه باعث خنثی کردن طعم شور غذا خواهد شد. استفاده از ماست یونانی هم همین تاثیر را دارد.

به کار بردن قند در کشک بادمجان شور

یک حبه قند را در یک قاشق بگذارید و قاشق را در کشک بادمجان فرو ببربد. قبل از این که قند حل شود، آن را از بیرون بیاورید و دور بریزید. حواستان باشد که قرار نیست قند را به کشک بادمجان اضافه کنید.

استفاده از مواد ترش

شاید برایتان جالب باشد، ولی اضافه کردن کمی ترشی، به غذای شور طعم آن را معتدل خواهد کرد. به اندازه لازم آبلیمو، آب نارنج یا آبغوره به کشک بادمجان اضافه کنید، ولی مراقب باشید که غذا، زیادی ترش نشود. حتی چند دانه آلوچه ترش هم می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

اضافه کردن بادمجان‌های جدید

چند بادمجان پوست بگیرید و بشویید. بدون این که به آن‌ها نمک بزنید، سرخشان کنید و به کشک بادمجان اضافه کنید. این بهترین راه رفع شوری کشک بادمجان است.

تبدیل کشک بادمجان به حلیم بادمجان

اگر در میانه راه پشیمان شدید و تصمیم گرفتید که این غذا را به یک غذای دیگر تبدیل کنید، می‌توانید با موادی که دارید، حلیم بادمجان درست کنید.

یک پیاز را سرخ کنید و وقتی سبک شد، به مقدار لازم گوشت قرمز گوسفندی یا گوساله (به میزان کشک بادنجان هم بستگی دارد) را سرخ کنید. روی آن آب ولرم بریزید و اجازه بدهید بجوشد. در ظرف را بگذارید و بعد از اینکه گوشت پخت آن را بکوبید.

یک پیمانه عدس را هم اضافه کنید و همه مواد را به خوبی با هم بپزید. فقط دیگر به عدس و گوشتی که می‌پزید، نمک اضافه نکنید.

راه‌های پیشگیری از شوری کشک بادمجان

اگر چه وقتی که کشک بادمجان شور می‌شود تقریبا کار از کار می‌گذرد، ولی برای دفعات آینده این موارد را حتما رعایت کنید تا دچار دردسر نشوید.

حتما بادمجان‌هایی را که برای گرفتن رنگ قهوه‌ای یا زهرشان به آن‌ها نمک اضافه کرده اید، به خوبی بشویید تا خود بادمجان‌ها شور نباشند.

برای این که خیالتان راحت باشد که کشک بادمجانتان شور نمی‌شود، برای روی غذا، از ترکیب ماست (ترجیحا یونانی) و کشک استفاده کنید. بقیه کشک را در کنار غذا سرو کنید.

حتما اضافه کردن نمک را به آخرین مرحله از طرز تهیه کشک بادمجان موکول کنید. در این صورت فرصت دارید غذا را به طعم دلخواهتان برسانید.

منبع: مجله کوروش

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها