۵ حقیقت ساده‌ای که اکثر گیمر‌ها از آن‌ها اطلاعی ندارند!

در مطلب زیر از ۵ حقیقت ساده‌ای برایتان گفته ایم که گیمر‌های زیادی از آن‌ها بی‌خبرند.

۵ حقیقت ساده‌ای که اکثر گیمر‌ها از آن‌ها اطلاعی ندارند!

اکثر گیمرهایی که دور و اطرفمان می‌بینیم، طوری رفتار می‌کنند که انگار همه چیز را در مورد دنیای مورد علاقه‌شان می‌دانند.
اما جالب اینجاست که اکثرشان در این مورد اشتباه می‌کنند و وقتی با آن‌ها صحبت می‌کنی، میفهمی که از یک سری فکت‌های ساده و پیش و پا افتاده هم بی‌خبرند. در این مقاله، سراغ همین فکت‌ها رفتم و از ۵ حقیقت ساده‌ای برایتان گفتم که گیمرهای زیادی از آن‌ها بی‌خبرند.

۵) بیشتر بودن درآمد مارکت بازی‌های موبایلی نسبت به بازی‌های کنسولی

۵ حقیقت ساده‌ای که اکثر گیمر‌ها از آن‌ها اطلاعی ندارند!

اگر یک گیمر موبایلی نباشید و معمولا با کنسول یا پی‌سی خود مشغول تجربه بازی‌های مختلف باشید، به احتمال زیاد شما هم جزو افرادی هستید که خبری از محبوبیت بالای بازی‌های موبایلی و درآمد سرسام‌آورشان ندارید. بله برخلاف چیزی که فکر می‌کنید، درآمد بازی‌های موبایلی در طی سال‌های اخیر رشدی باورنکردنی داشته و در حال حاضر سهم بیشتری از بازار ویدیو گیم را به خود اختصاص داده. طبق گزارش کارشناسان سوپر دیتا درآمد بازی‌های رایگان موبایلی فقط در سال ۲۰۲۰ به چیزی در حدود ۷۳.۸ میلیارد دلار بوده. این در حالی است که درآمد حاصل از فروش بازی‌های پی‌سی و تمام کنسول‌ها در همین سال به عدد ۵۲.۸ می‌رسیده.

۴) کنسول نینتندو وی تا سال ۲۰۲۰ زنده بوده

۵ حقیقت ساده‌ای که اکثر گیمر‌ها از آن‌ها اطلاعی ندارند!

عرضه نینتندو وی به سال ۲۰۰۶ برمی‌گردد. اما با اینکه از عمر این کنسول چیزی در حدود ۱۵ سال گذشته، هنوز هم شرکت‌های مختلفی وجود دارند که برای این کنسول دوست داشتنی بازی تولید می‌کنند. مهمترین و جدیدترین بازی این کنسول هم Just Dance شرکت یوبیسافت بود که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. اما اگر فکر می‌کنید که Just Dance آخرین بازی نینتندو وی است، سخت در اشتباهید. چراکه در سال ۲۰۲۰ نیز دو بازی City Rampage DX و Shakedown: Hawaii روی این کنسول منتشر شدند و به نوعی طول عمر آن را افزایش دادند. این قضیه در حالی اتفاق افتاد که سال‌هاست از تاریخ انتشار آخرین بازی‌های پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ می‌گذرد.

۳) زنان بالغ بیشتر از پسران نوجوان ویدیو گیم بازی می‌کنند

با توجه به چیزی که در دور و اطراف خود می‌بینید شاید فکر کنید که در سراسر جهان، این پسرهای نوجوان هستند که بیشتر علاقه به تجربه بازی‌های ویدیویی نشان می‌دهند. اما این یک فکت اشتباه است. در سال ۲۰۱۴، یک مطالعه‌ای توسط اتحادیه نرم‌افزارهای سرگرمی انجام شد که خلاف این موضوع را ثابت می‌کرد. نتایج این مطالعات مشخص کردند که ۳۶ درصد از افرادی که در طول روز مشغول تجربه بازی‌های ویدیویی هستند را زنان بالغ تشکیل می‌دهند. رتبه دوم هم مردان بالغ بودند که ۳۵ درصد از سهم این جامعه آماری را به خود اختصاص داده بودند. اما نکته جالب تحقیقات ESA، این بود که سهم پسران نوجوان از کل این جریان فقط ۱۷ درصد بود. بنابراین، جای تعجب ندارد که شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی این روزها تمایل بیشتری به ساخت بازی‌های بزرگسالانه دارند.

۲) بیش از ۵۰ درصد بازی‌های پرفروش تاریخ متعلق به نینتندو است

۵ حقیقت ساده‌ای که اکثر گیمر‌ها از آن‌ها اطلاعی ندارند!

برعکس چیزی که اکثر گیمرها فکر می‌کنند، اکثر بازی‌های پر فروش تاریخ متعلق به سونی یا مایکروسافت نیستند. در لیست ۵۰ بازی پرفروش تاریخ، فقط دو بازی The Last of Us و Marvel's Spider Man از سونی و یک بازی Kinect Adventures از مایکروسافت وجود دارند. اما با نگاه دقیق‌تر به این لیست می‌توانید ببینید که ۲۶ مورد از ۵۰ بازی‌ پرفروش تاریخ توسط نینتندو ساخته شده‌اند. باز بگویید که نینتندو برای بچه‌هاست.

۱) رزیدنت ایول رکورد دار بدترین دیالوگ‌های تاریخ است

۵ حقیقت ساده‌ای که اکثر گیمر‌ها از آن‌ها اطلاعی ندارند!

نسخه ابتدایی رزیدنت ایول آنقدر دیالوگ‌های با نمک و بامزه‌ای داشت که حتی هنوز هم گیمرها نمی‌توانند بیخیال شوخی کردن با آن‌ها شوند. بدترینشان هم قطعا متعلق به دو دیالوگ بری برتون می‌شوند؛ یکی «داشتی ساندویچ جیل می‌شدی» و دیگری هم «جیل، تو که استاد قفل باز کردنی، پس باید این سنجاق رو داشته باشی». میزان شوخی‌ها با این دو دیالوگ آنقدر زیاد بود و هست که در سال ۲۰۰۸ گینس هم در نسخه گیمری کتاب رکوردش، از آن‌ها یاد کرد و رکورد «بدترین دیالوگ تاریخ ویدیو گیم» را به نام رزیدنت ایول ثبت کرد.

منبع: ویجیاتو

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها