معاون سیاسی وامنیتی استاندار قم:

ورود خودروهای غیربومی به قم از فردا ممنوع است

معاون سیاسی وامنیتی استاندار قم گفت:‌ با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید سعید فطر از ساعت ۱۲ فردا تا پایان روز شنبه هفته آینده هرگونه تردد بین شهری ممنوع است.

ورود خودروهای غیربومی به قم از فردا ممنوع است

بیژن سلیمانپور درجلسه شورای اطلاع رسانی استان قم ، اظهار داشت:‌ خروج پلاک‌های بومی از قم صرفا برای انجام امور اضطراری بصورت غیرحضوری پس ثبت نام از طریق سامانه ویژه استانداری انجام می‌گیرد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی درقم در مقایسه با سایر استانها رضایت بخش است که این نکته از باورهای دینی مردم این استان ناشی می‌شود.

معاون سیاسی وامنیتی استاندار قم یادآور شد: سه تبعه هندی مبتلا به کرونا طی روزهای گذشته در قم شناسایی و قرنطینه شده بودند که این افراد امروز به کشور خود باز می‌گردند.

سلیمانپور همچنین تاکید کرد: امتحان نهایی پایه های نهم و دهم قطعا بصورت حضوری برگزار خواهد شد و تصمیم استان در این رابطه غیرقابل تغییر است.

وی درخصوص واکسیناسیون نیز گفت:‌ تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا در صورت نیاز تجهیزات و امکانات خود را برای تسریع در امر واکسیناسیون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند.

به گفته وی، واکسن وارداتی کرونا به تایید سازمان غذا و داروی کشور رسیده و تاکنون موردی مبنی بر ایجاد آسیب جدی و فوت در کشور گزارش نشده‌است.

افزایش ردیف اعتبارات ملی قم

وی در ادامه با اشاره به افزایش ردیف اعتبارات ملی بیشتر برای توسعه قم، اظهار داشت: طبق مصوبه هیئت دولت، شهرستان کهک با دو بخش مرکزی و بخش فردو با مرکزیت شهر کهک و شهرستان جعفرآباد با دو بخش مرکزی و قاهان با مرکزیت شهر جعفریه تبدیل می‌شود.

سلیمانپور با اینکه با ادغام دو بخش خلجستان و سلفچگان شهرستان سوم قم طی ماه های آینده تشکیل خواهد شد، افزود: با این مصوبه، قم از تک شهرستانی بودن خارج می‌شود که نتایج و فواید بسیاری به همراه خواهد داشت.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: قم آماده برگزاری انتخابات است ولی باید برای افزایش مشارکت عمومی برنامه ریزی شود.

سلیمانپور ادامه داد: عمق استراتژیک کشور ما وابسته به مشارکت بالای مردم در انتخابات است و از هر امری که سبب بی میلی مردم برای حضور در پای صندوق های رای باید خودداری شود.

تزریق ۲۲ هزار دوز واکسن کرونا در قم

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم نیز دراین جلسه گفت: از ۲۱ بهمن ماه سال گذشته تاکنون ۲۲ هزار دوز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده‌است.

محمد تقی سبحانی خاطرنشان کرد: در استان ۲۳ هزار سالمند بالای ۷۵ سال زندگی می‌کنند که تنها ۶ هزار تن از آنها واکسینه شده‌اند که حدود ۲۶ درصد از کل سالمندان هستند.

سلطانی یادآور شد: برای ایجاد ایمنی نسبی در بین سالمندان استان باید دست کم ۷۰ درصد از این افراد واکسینه شوند.

به گفته وی، بخاطر برخی تبلیغات سوء و ایجاد بدبینی‌ها جمعی از سالمندان و خانواده ها رغبتی برای انجام واکسیناسیون ندارند.

سلطانی تاکید کرد: از امروز مرکز شماره ۴ واکسیناسیون کرونا در مجتمع امام خمینی(ره) در جنب گلزار شهدای این شهر راه اندازی خواهد شد.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم گفت: واکسیناسیون بخش ها و روستاهای قم از روز چهارشنبه هفته قبل آغاز شده و بتدریج تمام روستاهای استان و گروه های هدف در آنها واکسینه می‌شوند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز داشت: روند نزولی کرونا در قم آغاز شده و پیک چهارم کرونا در این استان به پایان رسیده‌است.

سیدهاشم صدر ادامه داد: یکی از ویژگی های پایان پیک کرونا بالارفتن آمار فوتی هاست و طی دو روز گذشته تعداد قربانیان کرونایی در قم افزایش یافته است.

به گفته وی، تاکنون ۲۲حدود هزار تن از شهروندان هدف قمی واکسینه شدن و از امروز چهارمین مرکز واکسیناسیون کرونا در این استان راه اندازی می‌شود.

لزوم تداوم نظارت‌ها برای رعایت پروتکل های بهداشتی

مدیرکل مدیریت بحران قم نیز تاکید کرد: از ساعت ۱۲ فردا تا پایان روز شنبه هفته آینده سفرهای بین استانی ممنوع است و پلاک های بومی حق خروج و پلاک های غیربومی اجازه ورود به استان را ندارند.

محسن اوروجی خاطرنشان کرد: روند ابتلا به بیماری کرونا در قم هنوز نزولی نشده‌است و وضعیت ابتلا به این بیماری روند ثابتی دارد.

وی یادآور شد: عدم شرکت در تجمعات همچنان باید مورد توجه باشد و نماز عید فطر نیز باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام گیرد.

به گفته وی، با توجه به تغییر وضعیت کرونایی قم، تمام گروه های شغلی فعالیت‌های خود را از سر گرفته‌اند، بنابراین باید نظارت ها برای رعایت بیشتر پروتکلهای بهداشتی افزایش یابد.

وی نحوه برگزاری امتحانات پایانی مدارس را مورد توجه قرار داد و گفت: فقط امتحانات نهایی پایه نهم و دهم حضوری است و امتحان سایر پایه های تحصیلی بصورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

قم از روز ۱۴ اردیبهشت‌ماه به رنگ نارنجی کرونایی تبدیل شد. هم‌زمان با خیز چهارم کرونا در کشور، این استان از ۱۸ فروردین‌ماه در وضعیت قرمز قرار گرفته بود.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌ عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به ‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هر گونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها