رئیس‌جمهور کره جنوبی:

زمان اقدام درباره کره شمالی فرارسیده است

رئیس‌جمهور کره جنوبی با بیان اینکه زمان اقدام درخصوص کره شمالی فرارسیده، از جمع‌بندی بازنگری آمریکا در سیاست خارجی خود در قبال پیونگ‌یانگ استقبال کرد.

زمان اقدام درباره کره شمالی فرارسیده است

«مون جائه‌این» که آخرین سال این دوره از حضور خود در رأس قدرت این کشور را طی می‌کند، بر لزوم اقدام هرچه سریعتر برای پایان دادن به بحران کره شمالی تاکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مون امروز (دوشنبه) طی سخنرانی به‌مناسبت آغاز چهارمین سال دوره ریاست‌جمهوری خود گفت که امسال را آخرین شانس برای به‌دست آوردن صلح پایدار با کره شمالی می‌داند و زمان اقدام در این خصوص فرارسیده است.

وی با اشاره به دیدار خود با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ بیست‌ویکم می در واشنگتن، توضیح داد: «من یک سال باقی‌مانده از دوره خود را آخرین فرصت برای حرکت از صلح ناقص به صلحی که غیرقابل برگشت باشد، می‌دانم. اکنون زمان ارزیابی‌های طولانی‌مدت، دیگر به پایان خود نزدیک شده است. زمان اقدام است».

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور کره جنوبی ضمن استقبال از تکمیل بازنگری آمریکا در سیاست خارجی خود در قبال کره شمالی، گفت این بازنگری نشان داد که از نظر واشنگتن، توقف کنونی در گفت‌وگوها با پیونگ‌یانگ باب میل نیست.

به نوشته رویترز، مون با بیان اینکه کره شمالی مخالف گفت‌وگو نیست بلکه نیاز به بررسی بیشتر سیاست آمریکا دارد، تصریح کرد: «علی‌رغم اینکه جلسات درون کره‌ای و دو نشست آمریکا با کره شمالی از سال ۲۰۱۸ مشکل اتمی [پیونگ‌یانگ] را حل نکرد، اما به کاهش تنش‌ها و حفظ صلح کمک کرده و اثبات نمود که دیپلماسی چاره کار است».

وی همچنین افزود: «اگر فرصتی برای آغاز مجدد روند صلح و پیشبرد آن در شبه‌جزیره کره باشد، هر کاری بتوانم برای آن انجام می‌دهم. من امیدوارم کره شمالی نیز واکنش مثبتی نشان دهد».

پیش از این، «جنیفر والش» معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت جهانی و دفاع داخلی، با ادعای اینکه کره شمالی به تولید و انباشت تسلیحات کشتار جمعی مشغول است، گفت این تسلیحات و توانمندی‌های نظامی برای آمریکا و متحدانش تهدید جدی به حساب می‌آیند.

این ادعاها در حالی است که یک مقام دولتی کره شمالی هفته قبل با انتقاد از اظهارات اخیر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، گفت این مواضع نشان‌دهنده تداوم خصومت واشنگتن با پیونگ‌یانگ است که نهایتاََ به ضرر خودشان تمام می‌شود.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها