دبیرشورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفتگو با خبرفوری:

حضور قطعی رئیسی در انتخابات، امروز یا فردا مشخص می شود / همراه نامزد نهایی، کابینه اش را هم معرفی می کنیم / شورای وحدت باید خودش را با ما هماهنگ کند، نه بالعکس / سناریوی اصلاح طلبان در انتخابات، «ناز» است / قرار نیست با وعده شهرداری، سعید محمد را کنار بگذ

پرویز سروری دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، در گفتگو با خبرفوری به تشریح مواضع این شورا در انتخابات 1400 پرداخت.

حضور قطعی رئیسی در انتخابات، امروز یا فردا مشخص می شود / همراه نامزد نهایی، کابینه اش را هم معرفی می کنیم / شورای وحدت باید خودش را با ما هماهنگ کند، نه بالعکس / سناریوی اصلاح طلبان در انتخابات، «ناز» است / قرار نیست با وعده شهرداری، سعید محمد را کنار بگذ

پرویز سروری نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس، که سابقه عضویت در دوره چهارم شورای شهر تهران را نیز در کارنامه خود دارد، این روزها دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است. شورایی که از دل آن، شورای وحدت اصولگرایی بیرون آمده و حالا به یک رقیب برای این شورا تبدیل شده است.

سروری در گفتگو با خبر فوری که چند روز قبل در یک برنامه زنده اینستاگرامی صورت گرفت، به بیان دیدگاه های خود درباره انتخابات، ازجمله پیرامون اختلاف نظر با شورای وحدت پرداخت.

مشروح گفتگو با این چهره اصولگرا را در ادامه بخوانید و سپس فیلم کامل این گفتگو را ببینید.

***

خبرفوری: آیا آیت الله رئیسی وارد گود انتخابات می شوند؟

پرویز سروری : ما هنوز تاالان خبر دقیقی از تصمیم ایشان نداریم؛ اخرین اطلاعات ما نشان می دهد که هنوز ایشان تصمیم قطعی نگرفته اند.

خبرفوری:باکدام کاندیداها تا اکنون برای انتخابات صحبت کرده اید؟

پرویز سروری : سناریوهای مختلفی را پیش رو داریم اما اگر یکی از مدیرهایی که هم اکنون در عرصه ریاست جمهوری مطرح هستید وارد گود انتخابات شوند طبیعتا اجماع حداکثری شکل خواهد گرفت. اگر آقای رئیسی وارد این عرصه شود در جریان نیروهای انقلابی به اجماع گسترده و اساسی میرسیم و در آن زمان مدل انتخاب جایی برای بحث ندارد.

خبرفوری:فکر نمی کنید برای این تصمیم گیری دیر شده است و زمان از دست می رود؟

پرویز سروری : این اتفاق مسبوق به سابقه است ما باید مدل اجماع ساز داشته باشیم و بتوانیم اقما سازی کنیم؛ مدلی که یک نفر به عنوان نامزد جریان قرار بگیرد و بقیه سبدهای خود را در سبد اصلی بریزند و به اجماع برسند. اگر ما حذب سیاسی بودیم می توانستیم این جریان را کنترل کنیم و به نتیجه برسانیم اما شرایط ما متفاوت است. در جریان رقیب این مشکل کمتر مشاهده می شود، کاریزمایی وجود دارد که یک فرد را به عنوان کاندید معرفیو همه از او تبعیت می کنند اما در جریان انقلاب هر کس جریان مشخص و نقطه نظرات و سلایقی دارند و این اتفاق کار جریان انقلاب را به درازا کشیده است.

خبرفوری:این موضوع را نقطه قوت و یا نقطه ضعف جریان انقلاب می دانید؟

پرویز سروری : هردو؛ نقطه قوت از این منظر که بالاخره زمانی به نامزد واحد میرسیم که رقبای داخل را جمع و یا به حداقل رساندیم و سبد خود را منضبط کردیم و ضعف از این باب که اگر زودتر به نتیجه برسیم می توانیم زودتر وارد حوزه عملیاتی شویم و برای مدل پیروزی سریع تر برنامه ریزی کنیم.

خبرفوری: در مورد الگویی که قرار است کاندید نهایی خود را معرفی کنید توضیح دهید.

پرویز سروری : هم اکنون در شورای ائتلاف بر روی نامزد کابینه برنامه داریم یعنی نامزدی که سبد وزرایش مشخص باشد و چند نفر را در نظر داشته باشد تا بتوانیم از بین این تعداد افراد دارای صلاحبت را استخراج کنیم. البته این موضوع محدود کننده نامزدهای انتخاباتی ما نخواهد بود وقتی نامزدمان انتخاب شود قطعا به جمع بندی خواهیم رسید اما تلاش ما این است که نامزد، کابینه و برنامه را با هم ارائه کنیم.

خبرفوری: تا الان چه تعداد نامزد از لحاظ کابینه و برنامه مورد بررسی شما قرار گرفتند؟

پرویز سروری : از نظر من ابتدا آقای رئیسی باید تعیین و تکلیف کنند چون طبیعتا هیچ گزینه ای نمیتواند اجماعی که حضور آیت الله رئیسی ایجاد میکند را به همراه داشته باشد؛ ما باید ابتدا با آقای رئیسی تعیین و تکلیف کنیم.

خبرفوری: آخرین گفت و گوی شما با آقای رئیسی چه زمانی بوده است، چه پاسخی به شما داده اند و چه زمانی نتیجه قطعی خود را برای حضور اعلام می کنند؟

پرویز سروری : صحبتهای که تا کنون با ایشان شده است بیان دارد که تصمیمی برای وارد شدن به ریاست جمهوری ندارند و برنامه شان حضور در قوه قضاییه است ولی با توجه به فشاری که وجود دارد ما احساس می کنیم قطعا در تاریخ بیست و یکم تا بیست و دوم تکلیف روشن می شود.ما 39 قانون را تحت عنوان 6 کمیته سازماندهی و ابلاغ کردیم تا برنامه دولت آینده را در هر حوزه ای پیش بینی کنند که این برنامه ها در سایت شورای ائتلاف بارگذاری می شود.

خبرفوری:اگر هر کدام از افرادی که به جریانات شما نزدیک هستند مثل آقای قالبیاف و یا آیت الله رئیسی وارد انتخابات شوند به الباقی کاندیداها در قالب کابینه کمک می کنند؟

پرویز سروری : این برمیگردد به نامزدی که تعریف می شود و می تواند رای نیروهای انقلاب و مردم را داشته باشد. ما تلاش می کنیم بین جریان انقلاب هم افزائی ایجاد کنیم که می تواند از بین افرادی که همین الان کاندید هستند باشد.

خبرفوری:کدام کاندیداها مشخصا در دایره بررسی شما قرار می گیرند؟ و کدام کاندیداها خط قرمز شما هستند؟

پرویز سروری : به دلیل اینکه حضور آیت الله رئیسی در انتخابات به قطعیت نرسیده هنوز در شورای ائتلاف جمع بندی روشنی نرسیده ایم اما قطعا تلاش می کنیم با تمام گزینه هایی که به میدان رقابت 1400 می آیند وارد بحث شویم و از بین تمام نامزدها آن کسی که مقبولیت بیشتری دارد پا در عرضه بگذارد.

خبرفوری:به طور مشخص آقای احمدی نژاد و لاریجانی دایره بررسی شما قرار می گیرند؟

پرویز سروری : مامنتظریم فصل ثبت نام فرا برسد و شورای نگهبان تعیین و تکلیف کند و پس از آن همه گزینه ها را می توانیم بررسی کنیم.

خبرفوری:یکی از نکاتی که از ماه های اخیر مطرح شده دولت جوان حزب اللهی است اما ما انتقاداتی میبینم که با شاخصه هایی که رهبری اعلام کرده اند شکل نخواهد گرفت چرا که بازهم پیرمردهای اصولگرا وارد میدان می شوند و تحولی رخ نمی دهد؟

پرویز سروری : طبیعی است که این دغدغه ها وجود داشته باشد. ائتلاف بحث جوانان که نیروهای بالنده کشورهستند را بیشتر در حوزه های تصمیم سازی مورد استفاده قرار دادیم. در برنامه مجلس و کشور این برنامه عملیاتی شد و 17 جوان در مجلس حضور دارند و این نشان می دهد که شورای ائتلاف مدل سازی و ساختاری کاملا جوان گرایی را تعقیب می کند. طبیعتا وقتی می خواهیم جوانگرایی داشته باشیم نمی توانیم تمام نیروهای با تجربه کشور را کنار بگذاریم و باید یک امر ترکیبی صورت بگیرد. بیش از 50 درصد مجامع شورای ائتلاف و مرکزی از جوانان شکل گرفته اند، این دولت باید غلبه بر استفاده از نیروهای جوان و انقلابی داشته باشد تا شرایط قفل شده کشور را با کلید تدبیر و نه از نوع معکوسش از نوع درست انجام دهیم. دولت قبلی کلید را برعکس چرخاند و کشور را دو قفله کرد و مامعتقدیم بدون وجود دولت جوان و انقلابی این مهم انجام نخواهد شد. از نظر ما دولت بعدی یا باید جوان باشد و یا تفکر جوانگرایی داشته باشد ما می خواهیم نامزدی برای شورای ئتلاف داشته باشیم که جوانگرا باشد.

خبرفوری:تصور شما از دورنمای انتخابات 1400 چیست؟ آیا یک کاندیدای اصولگرا خواهیم داشت و یا چند کاندیدا؟

پرویز سروری : من فکر می کنم که برمی گردد به نامزدی که پا به عرصه می گذارد. ما وحدت را در دو حالت مبنایی و وحدت بر اساس نامزد به دست می آوریم ما معتقدیم وحدت امروز مهمترین ضرورت جریان انقلابی است و باید تا آخرین لحظه کار را تعقیب کنیم

خبرفوری:آقای متکی به نظر می رسد از شورای ائتلاف انتقاد می کنند؛ گفته اند به طور مشخص اقدام عملی از شورای ائتلاف برای همگرایی با شورای وحدت اتفاق نیفتاده است؟

پرویز سروری : در انتخابات مجلس جریان محوری که به وجود آمد توسط شورای ائتلاف بود و دوستان روحانیت ما هم سه نماینده داشتند بنابراین بهتر است این جمله را معکوس کنیم و دوستان تلاش کنند که با ما همگرا شوند وحدت باید مبتنی بر تنازل باشد اگر اینگونه باشد به زودی به وحدت خواهیم رسید.

خبرفوری: خیلی امیدوارید که آقای رئیسی وارد انتخابات شوند و تمام فرآیندهای خود را نگه داشته اید تا حضور ایشان تعیین تکلیف شود؟

پرویز سروری : اتفاقا عکس این است ما در انتخابات گذشته چهار مدل از جمله ساختاری و مدل برنامه ای داشتیم. حدود 255 هزار نفر در سامانه ما ثبت نام کرده اند. بزرگترین بانک تخصصی جریان های کشور در اختیار ما است در تهران 55 هزار نفر ثبت نام کردند و ما متوقف نشده ایم.

خبرفوری:برای انتخابات شورای شهر چه مکانیزمی را در نظر گرفته اید؟

پرویز سروری : در بحث شورای شهر مدل خود را از ریاست جمهوری مجزا کرده ایم و انتخابات شورای شهر کاملا اجتماعی بسته شده است. شورای ائتلاف منهای نامزدها به علاوه ده نفری که از مجمع 60 هزار نفره تهران به مجمع انتخاب ما اضافه می شود. برای اولین بار یک جریان سیاسی اجتماعی حاضر است از بین 60 هزار نفر ده نفر نماینده را به حوزه تصمیم گیر برای لیست شورای شهر انتخاب کند.

خبرفوری: سرلیست شما آیا در تهران مشخص است؟

پرویز سروری: سرلیست هنوز مشخص نیست اما نظر شخصی من یکی از سرلیست ها اقای چمران خواهد بود

خبرفوری: چه تضمینی وجود دارد که شورای ائتلاف چهار سال دیگر حساب خود را از لیست هایی که داده جدا نکند و پاسخگو باشد؟

پرویز سروری : یکی از آسیب هایی که در کشور وجود دارد همین است و این دلالت دارد بر اینکه جریانات سیاسی در کشور تلاش نمی کنند از پتانسیل نخبگانی کشور استفاده کنند و شورای ائتلاف تلاش می کند این روند را تغییر دهد. در مسیر خود دائما نظر نخبگان را می خواهد و بعد تصمیم می گیرد، این اقدام همان اقدامی است که در مجلس انجام می شود. دولت آینده نباید سیاست زده و سیاست گرا باشد و بهتر است دولتی باشد که تمام ظرفیت های کشور را به یاری بگیرد و تلاش کند که هم افزایی ملی ایجاد کند. انتصابات باید مبتنی بر شایسته سالاری باشد تا به حالتی از کشور برسیم که این ضعف را از بین ببریم به تعبیر بهتر دولت آینده باید گوشی برای شنیدن باشد نه دهانی برای حرف زدن.

خبرفوری: سابقا اظهار کرده بودید که شاید برای شهردار تهران به یک خانم انتخاب شود؛ آیا فرد خاصی را در نظر دارید؟

پرویز سروری : ما به موضوع جنسیت محور نگاه نمی کنیم و شایسته ترین فرد را انتخاب می کنیم و اگر بانویی باشد که این خصوصیات را داشته باشد انتخاب خواهد شد.

وضعیت کشور اجازه این دو قطبی را نمی دهد مردم در سخت ترین شرایط زندگی می کنند و هر روز جیب و سفره شان کوچکتر می شود. من فکر نمی کنم موضوع دیپلماسی و میدان دو قطبی موثر در انتخابات 1400 باشد

خبرفوری: گفته می شود شورای ائتلاف آقای سعید محمد را با وعده شهردار تهران از گردونه انتخابات خارج کند؛ چقدر این گمانه درست است؟

پرویز سروری : اصلا چنین چیزی در شورای ائتلاف مطرح نبوده است و ما شورای شهر را برای انتخاب شهردار کمک می کنیم نه اینکه ما برای آنها شهردار تعیین کنیمو شهر را از چهار سال عقب گردی که داشته است نجات دهیم

خبرفوری: آیا همراه با لیست شورای شهر شهردار را هم معرفی می کنید؟

پرویز سروری : در ستاد راهبردی هنوز به این موضوع نپرداخته ایم.

خبرفوری: به نظر شما فایل صوتی آقای ظریف کارکرد انتخاباتی دارد؟

پرویز سروری : برداشت من این است که نمی تواند نداشته باشد این فیلم در جایی تهیه شده است که در یکی از مراکز حفاظت شده امنیتی کشور است.

خبرفوری: به نظر شما جریان اصلاحات کاندیدایی را خواهند داشت که بتواند فضای دو قطبی را ایجاد کند؟

پرویز سروری : من تردیدی ندارم چون اصلاح طلبان مدل ناز را انتخاب می کنند و با بیان مطلب القا کنند که در معذوریت قرار دارند. تاریخ کشور ایران می گوید اصلاح طلبان همیشه کاندیدای قدرتمندی داشند و دست به دست شدن قدرت هم نشان داده این روند وجود داشته است اما نکته ای که مطرح است مظلوم نمایی دیگر کاربرد.

خبرفوری: به نظر شما مهم ترین کاندیداهای اصلاح طلب ان چه کسانی خواهد بود؟

پرویز سروری : اونهایی که خودشان اعلام کردن آقای پزشکیان و ظریف و جهرمی ولی احساس من این است که نگاه ویژه آنها به آقای ظریف و پزشکیان باشد.

خبرفوری: نگران این نیستیند که مثل سال 88 به دو قطبی برسیم و دوباره ماجرای سال 88 را داشته باشیم؟

پرویز سروری : وضعیت کشور اجازه این دو قطبی را نمی دهد مردم در سخت ترین شرایط زندگی می کنند و هر روز جیب و سفره شان کوچکتر می شود. من فکر نمی کنم موضوع دیپلماسی و میدان دو قطبی موثر در انتخابات 1400 باشد.

خبرفوری:مقصر اصلی اتفاقاتی که در سال 1388 افتاد خود دو کاندیدای اصلی معترض بودند و یا اطرافیان آن ها؟

پرویز سروری : بررسی ما در کهریزک نشان داد که این اتفاق تلخ یک نتیجه شیرین داشت و آن این بود که هیچ کشوری در چنین شرایط اجازه نمی دهد کسانی که دارند از او حمایت می کنند به علت تخلفاتی که انجام دادند دادگاهی کنند اما رهبر کشور دستور دادند موضوع کسانی که بر اساس حالت های هیجانی دست به اقدامات غیرقانونی زدند پیگیری شود. این نشان می دهد نظام در حالی که داشت با اغتشاشگران مقابله می کرد اما برخورد غلط ماموران را با همان اغتشاشگران تحمل نمی کند. به نظر من مهم ترین مقصر این جریان کسانی بودند که به قانون تمکین نکردند.

خبرفوری:مصاحبه های شما با افرادی مثل آقای رفسنجانی و خاتمی چطور بود؟ آیا آنها مایل بودند که این ماجرا به اتمام برسد؟

پرویز سروری : اقای خاتمی در جلسه ما خیلی متفاوت با موضع گیری های خود در خارج برخورد کرد و گفتند که من به آقای موسوی زنگ زدم و بیان کردم که من رهبر را می شناسم و بناست ایشان در نماز جمعه حاضر شوند و از شما می خواهم قبل از آن شما و آقای کروبی نامه ای بنویسید و از آقا درخواست کنید که هیئتی را برای بررسی موضوع تعیین کنند و من قول می دهم که رهبری این کار را انجام دهند. اقای خاتمی ادامه داد که یک ساعت با آقای موسوی کلنجار رفتم اما ایشان لجاجت به خرج داد .

***

فیلم کامل این گفتگو را در ادامه ببینید.

منبع: خبرفوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 37
  • ب
    0

    فقط دکتر محمود وسلام

  • شوقی
    0

    مردم و ملت ها مسلمان همه منتظر کاندید شدن رئیسی تا شاید امیدی به نجات و رسیدن به آرامش بعد از ۴۲ سال ظلم و ستم و دزدی و غارتگری

    نظرات شما -
    • .
      0

      کل طرفدارای رییسی حتی بیست درصدم نیستند خودتان می دانید نهایتی هفده میلیون رای داشته باشد از پنجاه میلیون که میشود حدود بیست تا بیست پنچ درصد همه می دانند تنها امیدش اینست که مردم شرکت نکنند تا رییس جمهور بشود

    • محمد
      0

      مبارزه باظلم وستم ودزدی ظاهرابه عهده قوه قضاییه است وایشان ازسال 1358درقوه قضاییه حضوردارن وفرصت زیادی برای مبارزه باظلم وفساد ودزدی داشته اند.

  • بازنشسته
    0

    اگر احمدی نژاد مستقل وارد میدان شود. صد رئیسی هماوردش نخواهد شد . هرچند صدا و سیما یکسال است برای ایشان تبلیغ می کند.

  • ناشناس
    0

    قالی باف که خیلی هم به شهر تهران خدمت کرده بزارین با حفظ سمت فعلی شهردار هم باشه

  • مورچه
    0

    فقط احمدی نژادنزدمردم رای دارددیگران پوچ وقت خودومردم رابی جهت تلف نکنید

  • علی
    0

    جالب انگار ارث پدرتان را تقسیم میکنید اره دوباره ملت را بیچازه تر کنید احمدی نژاد دو زاری رو شما شهردار کردید و بعد قالی باف را احمدی نژاد مملکت را تارو مار کرد قالی باف هم شهردای را چرا فکر میکنید ولی نعمت مردم هستید و ارث پدریتان را بین خودتان تقسیم میکنید انهایی که به شما ها رای دهند از شماها بی شعور تر هستند ملتی که عقلشان را دست ادمهای بی کفایت بدهند واقعا بد بخت هستند

  • ....
    0

    رییسی منتظر اجازه رهبر است تا کانداتوریش را اعلام کند

  • سید سجاد
    0

    هر کسی بیاید ،دیگر مهم نیست،رای بی رای

    نظرات شما -
    • .
      0

      رای ندی میاد اصلا هم مهم نیستی

    • حاج حمید
      0

      ای والله رای بی رای

  • انقلاب اسلامی
    0

    ناجی بزرگ ملت رسید شیخ رئیسی . جمع کن بینیم با با

  • شاپرک
    0

    آقای سروری جای داغ پیشونیت کمرنگ شده یه بازسازی لازم داره !!!

  • ب
    0

    یک سوال چرا همه ۴./. بالا ازامدن احمدی نژاد وحشت دارند یا نمی خواهند او وارد انتخابات شود بدون هیچ مدرک یا سند اثبات جرم یا دلیل قانع کنند هی

  • فرهاد
    0

    خادم ملت واقعی احمدی نژاد و سلام

  • ali
    0

    پیش کسوت شرکت در انتخاب ریاست جمهوری با رکوردی بالا متعلق است به آقای محسن رضائی ( دست سوت هورا) جدیدا آقای رئیسی هم اضافه شده اند و احتمالا نمیتوانند رکورد محسن رضائی رو بزنن

  • فرزان
    0

    هركى مىخواهد بيايد اما آزموده را دوباره آزمودن خطاست تا كي اعتماد به چپ وراست (راي بى راي )

  • فرهنگی
    0

    فقط احمدی نژاد وبس، رئیسی فرد بسیار محترمی است،ولی همه طرفداران او و اکثریت بقیه،اتفاق نظر دارند که برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم در همان قوه قضائیه بمانند

  • علیقلی
    0

    از بین همه اینها من عباس بوعذار رو اصلح میدونم

    نظرات شما -
    • .
      0

      تتلو چطوره

  • شیخ
    0

    پرویزسروری رییس جمهور۱۴۰۰ باید بلدباشه درسازمان ملل چهارتاکلمه حرف بزنه وازحقوق کشوردفاع کند رییسی بلد نیست حرف بزنه بااون تن صداش وجاذبه ای هم نداره چه دفاعیه ازکشورمیخاد انجام دهد فکرهمه جاه راکردی شمافقط بفکرحزب خودتان هستی

  • دانیال
    0

    کسی که نمیتونه جلوی فساد رو بگیره بدرد ریاست جمهوری هم نمیخوره. آقای رئیسی باید در همان قوه قضائیه بماند.

  • ناشناس
    0

    بخاطر خط ونشانی که دیروز برای مردان مظلوم ایرانی بابت مهریه میکشید قطعٱمیاد چون این هم دنبال رٱی زنان بود در همین ابتدا صفر رو گرفت وقطعٱمیاد رٱی بی رٱی

  • مصطفی
    0

    آزموده ها را آزمودن خطاست . آقای رییسی هم فقط یه گنده نمای . یه سر برید اجرای احکام همین مجتمع شهید مفتح تهران ببینید چه خبره . اسیرن مردمی که بعد از یکسال احکام قطعی گرفتند و نمیتونن اجراییش را بگیرند . خدا کنه کارتون به دادگاهها نیفته. روی چهرع های جدید فکر کنید . مثل دکتر دهقان . بررسی کردنش می ارزه

  • ح
    0

    ملت عزیز ایران نه آقا نه آقا زاده یکی می خواهیم ازبین مردم گرسنه وگرنه این 4سال بازیچه این آقایان باشیم ولا نون شب نداریم خدا دیگه خسته شدیم تقی بیا نقی برو دیگه بس ملت عزیز یک مرد می خواهدنه نامردآنهم ایرانی تباروطن پرست نه خیانت کارایرانیان باستان تمدنها دنیا احترام داشت ولی چه شده مگر مردم ایران چه گناهی کردن

    نظرات شما -
    • د
      0

      پس باید آزمایش ژنتیک هم به شرایط کاندیدها اضافه بشود از کجا بفهمند کسی ایرانی اصیله با توجه به مهاجرتها بشر اصلا نمی شود همچین چیزی را ثابت کرد

    • .......
      0

      زیاد هم گرسنه باشد تا بیاد سیر بشه دوره اول تمام

  • حسن
    0

    خواهشا اظهار نظر نکن

  • رحمانزاده
    0

    ورود یک روحانی به عرصه انتخابات در این شرایط سخت سیاسی واقتصادی کشور جز بدبین کردن هرچه بیشتر مردم به روحانیت نتیجه دیگری به دنبال نخواهدداشت ، متاسفانه مسئولین این کشور یا نمی دانند ویا نمی خواهندبدانند که دین گریزی شدیدی در بین جوانان وحتی مسن ها در حال شکل گیری است ، یک تنفر عمومی نسبت به روحانیت ایجاد شده تا جایی که یک روحانی به سهولت نمی تواند در مکان های عمومی تردد نماید . جایگاه ریاست جمهوری ومسئولیت اجرایی ان توسط معمم ها نقش عمده ای در این حقیقت داشته وبا امدن رئیسی این معضل حل که نخواهد شد بدتر هم خواهد شد . بسوزه پدر قدرت که حاضریم برای بدست اوردنش دین ودیانت خود وجامعه را فدای ان کنیم .

  • حاد
    0

    دقت کنید دوستان، مردم دودسته اند اصولگرا و اصلاح طلب، بیشتر مردمی که رای نمیدهند از اصلاح طلب ها هستند پس اصولگرا رای میاره با درصد شرکت بسیار کم.

    نظرات شما -
    • .
      0

      کی گفته رای نمی دهند به موقعش پای صندوق رای حاضرمیاند

  • ناشناس
    0

    رییسی چه کارمثبتی انجام داده سخنان دیروزش رو گوش کنیدحق دوطرفه است وقتی کسی در این سطح یکطرفه ازحق دفاع میکنه مطمئنن به دنبال منافع شخصی خودش است چند تا دلال بیگناه رو اعدام کرد که حق شون اعدام نبود چرا مسئولان بانک سرمایه رو اعدام نکردن وخیلیهای دیگه ،اون یه مانور بود، اگر هم تند تند مصاحبه هاش در صدا وسیما پخش میشه به خاطر جریانی است که با هم همسو هستند ودر عمل بزری نکاشته فقط دارن بزرگ نمایی میکنن

    نظرات شما -
    • اکبر
      0

      اشتباه منفی شد

  • علی
    0

    اگه رئیسی ییاد من رای نمیدم فقط سعید محمد رئیسی دروس حقوقی و فقهی خونده ولی سعید محمد تحصیلاتش مرتبط هست با کار ریاست جمهوری الان سعید محمد خیلی محبوب شده رئیسی بیاد فقط تخریب میشه یکی بره به آقای رئیسی این و بگه گول امثال نیکزاد بعضی از اصول گرایان که دارند تهیج میکنند و نخوره

  • شهروند
    0

    حضور لاریجانی نشان دهنده سه موضوع است 1-عدم حضور رئیسی 2- حضور کسی در حد ظريف. 3- شکستن رای احمدی نژاد. که نياز مبرم کشور است. به نظر من آقای لاريجانی (هر چند از ایشان خوشم نمی آيد) با اين اقدام دارد خودکشی سیاسی مي کند. که جای تقدیر دارد. رای نیاوردن دکتر احمدی نژاد به نفع مردم است.چون کشور به شدت دچار سیاسی بازی میشود.راستش مدت ها است که دوران خاله بازی سیاسی در ایران تمام شده است. هرچند شعارها اقتصادی باشد.

    نظرات شما -
    • .
      0

      الان چی گفتی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها