اگر نگران عوارض تزریق واکسن کرونا برای سالمندان خانواده هستید، این خبر را بخوانید

هرچه سن افراد بیشتر باشد، خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کوید۱۹ در آنها بیشتر می‌شود. بنا بر گزارش مراکز پیشگیری و کنترل بیماری در آمریکا (CDC)، افراد مسن بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به کوید۱۹ و پیچیدگی‌های آن هستند.

اگر نگران عوارض تزریق واکسن کرونا برای سالمندان خانواده هستید، این خبر را بخوانید

۹۵درصد از ایمنی در برابر کوید۱۹، پس از دریافت دوز دوم واکسن رخ می‌دهد. مقدار پادتن در بدن باید به ۹۵ درصد برسد که این وضعیت پس از ۷ تا ۱۰ روز بعد از دریافت دوز دوم واکسن رخ می‌دهد. بنابراین افراد باید همچنان به مراقبت‌های لازم در برابر ویروس کرونا اهمیت بدهند. در ضمن هنوز معلوم نیست افرادی که واکسن دریافت می‌کنند تا زمانی‌که به ایمنی لازم برسند، ناقل خواهند بود یا خیر.

برخی از بررسی‌های دیگر نشان داده است که پس از دریافت اولین دوز واکسن، بدن در برابر کوید۱۹، ۵۰ تا ۵۵ درصد ایمن می‌شود. سپس دومین دوز از واکسن، ایمنی بدن فرد را در برابر ویروس افزایش می‌دهد. ۱۰ تا ۱۴ روز پس از دریافت دوز دوم واکسن، بدن در برابر عفونت‌زایی ویروس کرونا تا ۹۵درصد ایمن می‌شود.

عوارض ناشی از ابتلا به کوید۱۹، گاه چنان پیچیده و خطرناک می‌شوند که تزریق واکسن خطری بسیار کمتر از آن دارد و اگر فردی مسن هستید احتمال ابتلا به کوید۱۹ و مرگ در شما بسیار بالاست. علاوه‌بر این، افرادی که از ویروس کرونا جان سالم به‌در برده‌اند، عوارض جانبی طولانی‌مدتی را تجربه کرده‌اند که به‌مراتب بیشتر از عوارض جانبی احتمالی واکسن این ویروس است.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • سلطان
    0

    چطور به حرف آمریکاییها که از امثال بیل گیتس که قایل با این هست که جمعیت جهان زیاد هست وباید عده ای ازبین بروند ،می شود اعتماد کرد ،

  • نازنین
    0

    خیلی از سالمندان محل ما که دعوت به واکسن زدن از طرق خانه بهداشت شدن از واکسن زدن صرف نظر کردن میگن ما که بیرون نمیریم که مریض بشیم.اول باید جوانهارو بزنن تا نتونن به سالمندان منتقل کنن بعدش سالمندان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      معمولاً به سالمندان واکسن چینی میزنن که هیچ عوارضی نداره. حتی نیم ساعت هم تب نمیکنن و این شائبه مطرح شده که واکسن نیست، آب مقطره. چون کوچکترین عوارضی نداره. اما به پزشکان و پرستاران یک واکسن دیگه میزنن که یک روز تمام، تب میکنن. منم اگه سالمند بودم واکسن نمیزدم، باید بریم توی صف، که واکسنی که معلوم نیست چیه بزنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها