نگاهی به فهرست احتمالی تیم ملی بعد از واکسیناسیون/ چه کسانی خط می‌خورند؟

با مشخص شدن فهرست اولیه بازیکنان داخلی برای دعوت به تیم ملی، برخی از بازیکنان سرشناس از مسابقات انتخابی جام جهانی در بحرین خط خواهند خورد.

نگاهی به فهرست احتمالی تیم ملی بعد از واکسیناسیون/ چه کسانی خط می‌خورند؟

واکسیناسیون تیم ملی فوتبال ایران از روز دوشنبه آغاز شد و در مرحله نخست کادرفنی و اجرایی به همراه بازیکنان شاغل در ایران و دو لژیونر واکسینه شدند. با توجه به این اتفاق، اسکوچیچ فهرست اولیه خود برای حضور در بحرین را تکمیل کرد و از این پس احتمال اضافه شدن هیچ بازیکن دیگری به جمع ملی‌پوشان وجود نخواهد داشت اما در بین همین بازیکنان هم هنوز حضور هیچ بازیکنی قطعی نشده است.

احسان حاج صفی، امید نور افکن، پیام نیازمند، دانیال اسماعیلی فر، مهدی قائدی، علی قلی‌زاده، کمال کامیابی نیا، کاوه رضایی، حسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، وحید امیری، اکبر ایمانی، میلاد سرلک، ابوالفضل جلالی، عارف غلامی، محمد رشید مظاهری و سیامک نعمتی بازیکنانی بودند که واکسن کرونا را دریافت کردند.

با توجه به این فهرست می‌توان نکاتی را از فهرست نهایی دراگان اسکوچیچ برای حضور در بحرین برداشت کرد.

نگاهی به فهرست احتمالی تیم ملی بعد از واکسیناسیون/ چه کسانی خط می‌خورند؟

*ادامه غیبت وریا غفوری و دعوت از یک مدافع راست جدید

با دعوت دانیال اسماعیلی‌فر، مدافع راست سپاهان برای واکسیناسیون، او جدیدترین چهره دعوت شده از اسکوچیچ برای این پست است. سرمربی تیم ملی پیش از این از بازیکنانی مانند نجاریان و شیری هم دعوت کرده بود اما به نظر با ناکامی آن‌ها در اردوهای قبلی، اسماعیلی‌فر به وریا غفوری و احتمالا رامین رضاییان ترجیح داده شده است. هم‌چنین سیامک نعمتی هم دیگر چهره حاضر در پست دفاع راست است.

در این پست جعفر سلمانی هم وجود دارد که مقابل سوریه مدافع راست تیم ملی بود و احتمالا در اردوی جدید به ملی‌پوشان اضافه شود.

*لک خط خورد

در اردوی قبل تیم ملی، با غیبت عابدزاده به علت محدودیت‌های مسافرتی در پرتغال و همین‌طور ابتلای مظاهری به کرونا، حامد لک به عنوان پنجمین اولویت اسکوچیچ به اردوی تیم ملی اضافه شد ولی با گذشت حدود یک ماه از اردوی تیم ملی، حامد لک خط خورده و مظاهری به همراه پیام نیازمند از استقلال و سپاهان واکسن را دریافت کردند.

البته با توجه به این که احتمالا عابدزاده و بیرانوند از لیگ بلژیک و پرتغال دعوت شوند، باید دید اسکوچیچ روی نام کدام یک از این چهار دروازه‌بان خط قرمز خواهد کشید.

*آقای گل لیگ خط خورد

با ترافیک شدید در خط حمله تیم ملی، سجاد شهبازاده‌ نتوانسته نظر سرمربی تیم ملی را برای حضور در بحرین جلب کند. آقای گل لیگ هجدهم در اردوی قبل ایران با توجه به ابتلای قایدی به کرونا، جایگزین وی شد ولی فرصت حضور در میدان مقابل سوریه را پیدا نکرد.

*انتخاب ۲۳ بازیکن از بین ۳۶ نفر!

در حال حاضر ۱۶ بازیکن داخلی به همراه علی قلی‌زاده و کاوه رضایی در فهرست اولیه اسکوچیچ هستند. از سوی دیگر لژیونرهایی مانند علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، صادق محرمی، سیدمجید حسینی ، اللهیار صیادمنش، مهدی طارمی، امیر عابدزاده، جعفر سلمانی، سردار آزمون، سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، امید ابراهیمی، علی کریمی، شجاع خلیل‌زاده و کریم انصاری‌فرد بازیکنانی هستند که در اردوهای قبلی توسط اسکوچیچ دعوت شدند که تعدادشان به عدد ۱۸ می‌رسد و جمعا ۳۶ بازیکن در دسترس اسکوچیچ برای حضور در تیم ملی هستند.

در آخرین اردو، ۱۲ لژیونر حضور داشتند و اعلام شده بود که به علت شرایط کرونایی، امکان دعوت از قدوس، جهانبخش و عابدزاده به علت محدودیت‌های پروازی، پورعلی‌گنجی و محرمی به علت مصدومیت و کاوه رضایی به علت ابتلا به کرونا وجود نداشت که با این حساب شمار بازیکنان لژیونر مدنظر اسکوچیچ به عدد ۱۸ می‌رسد.

در نهایت اسکوچیچ باید نام ۲۳ بازیکن را برای حضور در بحرین اعلام کند همین موضوع باعث خط خوردن حدود ۱۳ بازیکن از فهرست اولیه خواهد شد.

*روزهای نگران کننده برای ملی‌پوشان

نگاهی به وضعیت بازیکنان آماده در داخل و خارج از ایران، نشان می‌دهد سرمربی تیم ملی باید در تمام خطوط برخی بازیکنان سرشناس را خط بزند. در حال حاضر چندین دروازه‌بان، مدافع، هافبک و مهاجم مازاد در این فهرست وجود دارد که هر کدام در تیم‌های خود بازیکنان کلیدی هستند.

به طور مثال در خط حمله ترافیک شدیدی دیده می‌شود. در حال حاضر آزمون، طارمی، انصاری‌فرد، رضایی، صیادمنش و قایدی مهاجمان تیم ملی هستند که باید دید سرمربی تیم ملی کدام یک از این مهاجمان را انتخاب خواهد کرد.

در خط دفاعی پورعلی‌گنجی، حسینی، کنعانی‌زادگان، خلیل‌زاده و غلامی پنج مدافع وسط هستند که در فهرست اولیه حضور دارند و قطعا یک نفر خط خواهند خورد.

در خط هافبک نیز کامیابی‌نیا و سرلک برای نخستین بار وارد فهرست اولیه شده‌اند. همچنین امید ابراهیمی، احمد نوراللهی، علی کریمی، امید نورافکن، وحید امیری، علی قلی‌زاده، سیامک نعمتی، سامان قدوس، علیرضا جهانبهش و ... سایر نفراتی هستند که در نهایت از این بین فقط ۸ نفر دعوت خواهند شد.

طی هفته‌های آینده حساسیت و استرس میان ملی‌پوشان افزایش خواهد یافت و باید دید کدام نفرات به تیم ملی راه پیدا می‌کنند.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها