یادداشت مجید مجیدی برای شهادت دختران افغان

مجید مجیدی، در واکنش به انفجار بمب در میان دانش‌آموزان مدرسه سیدالشهدا در غرب کابل، نوشت: کاش می‌مردیم و مرگ عدالت و انسانیت را نمی‌دیدیم.

یادداشت مجید مجیدی برای شهادت دختران افغان

مجید مجیدی، فیلمساز و سینماگر شناخته شده ایران، در سوگ شهادت دختران افغانی در حمله تروریستی یک مدرسه در افغانستان، یادداشتی را منتشر کرد.

او نوشته است:

«صدایی از شما بر نخاست
شمعی روشن نشد
پرچمی نیمه افراشته نشد
سازمان‌های جهانی بیانیه ندادند
و هیچ سیاست پیشه‌ای نخروشید
و هیچ هشتکی به‌راه نیفتاد

به قرن بیست ویکم خوش آمدید با شعارهای رنگارنگ و با شعورهای کم رنگ به قرنی که رنگ خون انسان‌ها فرق دارد و آدمیان بر اساس ملیت و آیین‌شان ارزش‌گذاری می‌شوند.

اگر غربی باشی ارجمندی و اگر افغان باشی، فراموش شده‌ای و اگر شیعه و مسلمان باشی، کسی نگران خون بر زمین ریخته‌ات نمی‌شود.

متاسفم که در زمانه‌ای زندگی می‌کنم که عدالت، واژه بی‌معنای این عصر بیهودگی است.

گاهی آرزو می‌کنم چه می‌شد در زمانه ما هم کسی چون علی (ع) بود که چنان نگران ربودن خلخال از پای بانویی حتی غیر مسلمان می‌شد که مرگ را سزاوار می‌دید.

کاش می‌مردیم و مرگ عدالت و انسانیت را نمی‌دیدیم و چنین سکوت نکبت‌بار را در شهادت غمبار ده‌ها دختر مظلوم قوم هزاره افغان شاهد نبودیم.»

منبع: خبرآنلاین

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ایرانی
    0

    نمی دونم چرا همیشه فکر می کنم مجید مجیدی و محسن مخملباف افغانی هستن؟

    نظرات شما -
    • خارجی
      0

      جناب ایرانی 1 - نژاد پرستی را کنار بگذار 2 - احنمالا چشمات هم مثل تفکرت مریضه 3 - حتما به یک دکتر مجرب در زمینه مغز و اعصاب مراجعه کن

    • نگین
      1

      نژادپرست بی صفت. هیچ بویی از انسانیت نبردی. متاسفم برات این حادثه دل هر فردی را چه ایرانی و چه غیر ایرانی، چه مسلمان و یا غیر مسلمان بدرد میاره.

    • ایرانی
      0

      من منظوری نداشتم و حرفم هم نژاد پرستانه نبود.تو هم معلومه که افغانی هستی.اره ما ایرانیها نژادپرستیم ولی شما افغانیا که روزی هزار نفر از همدیگه رو می کشید و دختر به ایرانی جماعت نمیدین نژاد پرست نیستید.یه چیزی یاد گرفتید ولی نمی دونید چیه؟ منظور من این بود که خیلی به مسایل و مشکلات افغانی ها اهمیت میدن طوری که گویی واقعا افغانی هستند. خودت برو به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کن و چشمهای بادومیت رو هم معالجه کن البته اگه متخصص خوب دم دستت باشه. من م هیچ مشکلی ندارم. حرفهای دیگران رو درست متوجه شو و بیخودی یاوه گویی و هرزه درایی نکن.

    • نگین
      0

      این حادثه دل هر انسانی را به درد میاره اعم از ایرانی و غیر ایرانی و مسلمان و غیر مسلمان بهتر نیست نژاد پرستی را کنار بگذاریم و طور دیگری فکر کنیم و انسانیت را ملاک قرار بدیم!!! ما ایرانی ها هم به قومیت های مختلف مخصوصا مردم عزیز ترک زبان خود هم توهین میکنیم و نژاد پرستی خود را ثابت میکنیم. و آیا ما خود در ایران چشم بادامی نداریم؟ آیا ما دختر به افغان میدهیم؟ آیا واکسن به پاکبان افغان میدهیم؟ آیا ما به مردم اهل سنت توهین نمیکنیم؟؟ ...

    • ایرانی
      0

      در پاسخ نگین کجای حرف من نژاد پرستانه است؟ تو برو از هموطنای نژادپرست خودت شاکی باش که سالهاست به همین خاطر جنایت می کنن. من هم معتقدم این حادثه خیلی تلخه و البته تا به حال زیاد هم اتفاق افتاده و دلیلش هم اختلافات مردم افغانستان با همدیگه است و طالبان هم جزء مردم افغانستان هستن.من نظر خودم رو گفتم که از بچگی فکر می کردم چون این دو تا کارگردان خیلی در مورد افغانستان فیلم می سازن پس حتما افغانی هستن. شما افغانیا هم یه کلمه نژادپرستی یاد گرفتین و با همین کلمه چهل ساله دارین ایران بدبخت رو می چاپین.اصلا مشکلات شما به ما چه ربطی داره؟ باید خودتون مشکلاتتون رو حل کنین.هر کشوری مسئول مردم خودشه.

    • ایرانی
      0

      ضمنا نگین خانم نژاد پرست بی صفت هم خودت هستی اول منظور دیگران را متوجه شو بعد یاوه گویی کن.

    • مهدی
      0

      کاملا معلومه نژاد پرستی

    • بابک
      0

      امان از نژاد پرستی.....

    • ناشناس
      0

      ایرانیانی که کاسه داغتر از آش شده اید من هم این جنایت را محکوم می کنم. از طرف دیگر قتل عام پنج عضو خانواده تویسرکانی و جنایات فراوان افغانی ها را در ایران هم هرگز فراموش نمی کنم و مثل شما فراموشکار نیستم. هر عمل بدی در جای خودش باید محکوم شود. حرف من چیز دیگری بود. من به برتری هیچ نژادی معتقد نیستم. اگر بحث نژادپرستی باشد که شما پایتخت نشین ها از همه کس نژاد پرست تر هستید که منابع نفت و گاز شهرهای جنوبی از جمله شهر مرا دهه هاست که غارت و خرج بزک کردن شهرتان می کنید در حالی که شهر من از ساده ترین امکانات محروم هستند و بعد هم به ما می گویید شهرستانی و خود را از ما بالاتر می دانید.

    • افغانی
      0

      جناب ایرانی عزیز حرف های شما همانور که دیگران به شما نظر دادن کاملا نژادپرستانه است. واقعیت را قبول کنید. بیشتر کامنت ها در مورد حرف شماست.

  • محمود
    0

    چرا نمیگید کاش می مردیم شاهد تماشا ودعوت قاتلین این بچه های بیگناه نمی شدیم درتهران

  • عبدالله
    0

    جناب مجیدی عزیز از نخلهای برهنه انتظار سایبانی نداشته باشید.

  • علی اکبر رضانژاد
    0

    ای بزرگوار همیشه افکارت درگیر هست صحبت از انسانیت باشه بهتره حتی آفریقایی یا هر قوم دیگر بنی آدم اعضای یکدیگرند

  • دن کیشوت
    0

    مجیدی جان کاش یک معذرت نامه هم مینوشتی و از ملت ایران به خاطر هدر دادن، هزار میلیارد تومان پول بی زبان بیت المال، برای ساخت فیلم بی کیفیت محمد رسول الله، که هیچ ارتباطی با معنویت و شخصیت بسیار والای حضرت رسول اکرم، نداشت، عذرخواهی می کردی.

  • علی
    0

    جناب ایرانی نژاد پرستی شما کاملا مشهوده.

  • رامتین
    0

    جناب ایرانی نژاد پرست و بی فرهنگ معلومه مشکلات اقتصادی زیادی داری که در مورد افغانیها اینطوری میگی

  • محمد
    0

    جناب ایرانی خیلی اعصابت خورده یکم گل گاو زبون بخور. بدت نیاد ولی نژاد پرستی دیگه و کوته فکر و تنگ نظر.... ببین اکثریت هم همین نظرو در جواب کامنتت دادن

  • ثریا
    0

    جناب ایرانی متاسفم برای این طرز فکرتون

  • اسماعیل
    0

    جناب ایرانی خبر در مورد به شهادت رسیدن 85 کودک افغان است بعد تو در مورد چی صحبت میکنی...

  • نجمه
    0

    چقدر پیام برای جناب ایرانی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها