تزریق واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری بیشتر از میانگین کشوری است

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به جمعیت استان و درصد توزیع واکسن در استان‌ها، میزان تزریق واکسن در استان از میانگین کشوری بیشتر است.

تزریق واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری بیشتر از میانگین کشوری است

مجید شیرانی با اشاره به نبود مراکز سیار تزریق واکسن کرونا در سطح استان، بیان کرد: تصمیم بر این است که واکسیناسیون در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر، در مراکز بهداشتی درمانی و در شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفر در برخی از سالن‌ها و مراکز بزرگ از جمله سالن‌های ورزشی و مصلای‌ها به صورت تجمیعی انجام شود.

شیرانی افزود: شیوه‌نامه‌ای جهت انجام تزریقات وجود دارد که تزریق واکسن به گروه‌های مختلف و نحوه تزریق واکسن را مشخص کرده است، بر همین اساس تیم‌هایی برای واکسیناسیون آموزش دیده‌اند و افزون بر آن‌ها تیم‌هایی نیز برای نظارت در نظر گرفته شده است که به صورت مستمر عملکرد تیم‌های واکسیناسیون را ارزیابی می‌کنند.

او در خصوص محدودیت‌های افراد جهت تزریق واکسن گفت: در حال حاضر تزریق واکسن به کودکان، زنان باردار و افرادی که در ۶ ماه گذشته به کرونا مبتلا شده‌اند، انجام نمی‌شود و به جز آن محدودیت مطلقی جهت تزریق واکسن تعریف نشده است.

شیرانی افزود: برخی از افراد دارای بیماری خاص یا ضعف ایمنی که داروهای خاص یا ضعیف‌کننده ایمنی مصرف می‌کنند، در صورت صلاحدید پزشک معالج خود و در صورتی که بر اساس تشخیص پزشک بتوانند در مدتی کوتاه مصرف داروی خود را قطع یا کم کنند، می‌توانند واکسن دریافت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: با توجه به اینکه ۱.۲ جمعیت کشور مختص به چهارمحال و بختیاری است، بر اساس درصد توزیع واکسن در استان‌ها تاکنون می‌بایست حدود ۱۷ هزار واکسن تزریق می‌شد، در صورتی که در حال حاضر حدود ۲۲ هزار واکسن در استان تزریق شده است و این میزان از میانگین کشوری بیشتر است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۱۹ هزار و ۱۲۳ مورد نمونه‌گیری ویروس کرونا در سطح استان انجام شده است که از این تعداد ۴۲ هزار و ۱۰۴ نفر مثبت قطعی اعلام شدند و یک‌هزار و ۱۴ نفر از هم استانی‌ها نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست دادند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها