در نشست خبری

رستم قاسمی: سیاست‌زدگی، غده سرطانی قوه مجریه شده است

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سیاست‌زدگی، غده سرطانی قوه مجریه شده است، گفت: آمایش اقتصادی کشور با انتصابات سیاسی شرایطی را ایجاد کرده که سفره مردم کوچکتر شده است.

رستم قاسمی: سیاست‌زدگی، غده سرطانی قوه مجریه شده است

رستم قاسمی، وزیر نفت دولت احمدی نژاد پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه امروز حال اقتصاد کشور خوب نیست و بخش زیادی از مردم به زیر خط فقر کوچ کرده اند، گفت: مردم از تجارب گذشته درس گرفته اند و قطعاً سکان کشتی اقتصاد کشور را به دست کسانی که حتی یک قایق را هم هدایت نکرده اند، نمی دهند.

وی متذکر شد: بنده تجربه طولانی در حوزه آبادانی کشور به ویژه در بخش های صنعت، معدن، انرژی، کشاورزی و مسکن داشته ام و در اوج تحریم ها توانستیم به صادر کننده نفت تبدیل شویم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بنده دولتی مقتدر، انقلابی و با ترکیبی از جوانان و بانوان و همچنین با حضور افراد باصلاحیت و با تجربه تشکیل خواهم داد و هدفم این است که اقدامات خود را به دور از سیاست زدگی انجام دهم.

قاسمی گفت: متأسفانه غده سرطانی قوه مجریه در حال حاضر سیاست زدگی است و شاهد انتصاب های سیاسی بسیار زیاد در بخش های اقتصادی کشور هستیم که این مسئله منجر به کوچک شدن سفره های مردم شده است.

وی باتأکید بر اینکه به دنبال حل مشکلات معیشتی مردم و ایجاد عدالت در هدفمندی یارانه ها هستم، تصریح کرد: تغییر ریل گذاری اقتصاد کشور نیز از جمله برنامه های بنده است و در حوزه فرهنگی و اجتماعی هم برنامه های زیادی دارم و حل مشکل ازدواج جوانان، بهبود وضع مسکن و کار و تقویت شاخص های فرهنگی کشور در اولویت بنده است.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: بنده زمانی که رئیس اوپک بودم با مسئولان کشورهای مختلف مذاکرات زیادی داشتم و در حال حاضر هم در گام اول به دنبال تحکیم روابط با کشورهای همسایه و در گام بعدی به دنبال تقویت ارتباط با همه کشورهای دنیا به ویژه کشورهای همسو هستم.

قاسمی تصریح کرد: تقویت دیپلماسی با کشورهای همسایه و جهان می تواند راهگشا باشد. با نشستن در دفاتر و مطرح کردن حرف های گفته شده مشکلات مردم حل نمی شود و حضور در میدان های کار و تلاش می تواند شرایط کشور را تغییر دهد.

وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا جلسه ای با محسن رضایی و سعید محمد درباره ائتلاف با یکدیگر داشته اید یا خیر؟ گفت: قرار نبوده که ائتلافی داشته باشیم اما ما برادریم. مردم تشخیص می دهند به چه کسی رأی دهند.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری درباره میزان فروش نفت در زمانی که تصدی وزارت نفت را برعهده داشت، تصریح کرد: ما بیشترین میزان فروش نفت را در سالهای ۹۰ و ۹۱ داشتیم و تجربه خوبی در بی اثر کردن تحریم هاداریم به گونه ای که پیش از تحریم ها ما وارد کننده فرآورده های نفتی بودیم اما در اوج تحریم ها، صادر کننده نفت شدیم و باز هم تحریم ها را بی اثر خواهیم کرد.

قاسمی در واکنش به سوالی درباره علت تعدد ثبت نام وزرای احمدی نژاد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: حضور وزرای احمدی نژاددر انتخابات ریاست جمهوری نشان دهنده توانمندی دولت احمدی نژاد است و جرئت کردند که باز هم خودشان را در معرض رأی مردم قرار دهند.

وی افزود: بنده با محسن رضایی صحبتی درمورد ائتلاف نکرده ام. آیت الله رئیسی از بزرگان نظام است و تا به امروز اعلام کاندیداتوری نکرده است.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه های خود برای ارتباط با کشورهای خارجی، گفت: در گام اول به دنبال تحکیم روابط با همسایگان هستیم و ارتباط بادیگر کشورهای جهان جز رژیم صهیونیستی نیز در دستور کار ما قرار دارد.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها