در جریان بازدید از ستاد انتخابات در وزارت کشور

انتقاد رئیس ستاد انتخابات از حضور همراهان یکی از داوطلبان در وزارت کشور

رئیس ستاد انتخابات گفت: با توجه به اینکه در شرایط بیماری کرونا هستیم و وزیر کشور نیز رییس قرارگاه عملیاتی کروناست، توقع می رود، در ستاد ثبت نام پروتکل ها را رعایت کنیم.

انتقاد رئیس ستاد انتخابات از حضور همراهان یکی از داوطلبان در وزارت کشور

جمال عرف در جریان بازدید از این ستاد در وزارت کشور با بیان اینکه «روند ثبت نام به درستی در حال انجام است»، اظهار کرد: تا دیروز ۱۳۰ نفر برای ثبت نام اقدام کرده اند و ما از ظرفیت مواد قانونی مانند ماده ۵۵ و ماده ۵۹ استفاده می کنیم؛ کلیه داوطلبانی که علاقه مند هستند ذیل ماده ۵۹ همه مدارک خود را در اختیار ما قرار می دهند و ما هم در انتها این مدارک را در اختیار شورا قرار می دهیم. به نظر می رسد روند مناسبی در حال طی شدن است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در شرایط بیماری کرونا هستیم و وزیر کشور نیز رییس قرارگاه عملیاتی کرونا است، توقع می رود، در ستاد ثبت نام پروتکل ها را رعایت کنیم؛ دیروز شاهد بودیم یکی از داوطلب ها پروتکل ها را رعایت نکرد؛ می خواهم مسئولیت اجتماعی همه داوطلبان را گوشزد کنم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه همه مسئولیت اجتماعی داریم که ایجاد تزاحم نکنیم، گفت: اگر مسئولین ثبت نام اعلام می کنند ثبت نام کنندگان حداکثر با دو همراه حضور پیدا کنند، باید این موضوع رعایت شود و از کسانی که اینگونه رعایت کردند تشکر می کنم. اینکه داوطلبی اصرار می کند جمعیت قابل توجهی را با خود بیاورد و تجمع ایجاد کند، ما به عنوان مسئول ستاد انتخابات و یا رسانه ها باید این مسئولیت اجتماعی را گوشزد کنیم تا بعد از آن شاهد چنینی اتفاقاتی نباشیم.

عرف تصریح کرد: اگر این افراد پروتکل ها را رعایت نکنند فردا چه توقعی از سایرین می رود؛ در اینجا چهل کاربر طی ۵ روز در ده ساعت فعالیت می کنند که اگر این ها بیمار شوند مشخص نیست چه اتفاقی می افتاد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره امکان تمدید مدت زمان ثبت نام انتخابات گفت: با هماهنگی که با شورای نگهبان انجام شده همان فرجه زمانی پنج روز در ده ساعت خواهد بود و به نظر من ضرورتی برای تمدید وجود ندارد؛ اما اگر به هر دلیل در جمع بندی به نتیجه جدیدی رسیدیم با هماهنگی یکدیگر موضوع را اعلام خواهیم کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به پرسش دیگری درباره اختلاف نظر دولت و شورای نگهبان درباره ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ذیل ماده ۵۹ که در اطلاعیه شماره ۱۴ اعلام شده است، این ظرفیت وجود دارد که همه داوطلبین همه مدارکی که در اختیار قرار دارند را تحویل می دهند و ما نیز این مدارک را در پایان ۵ روز تحویل شورای نگهبان می دهیم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • یک مستمری بگیر
    0

    اینها همش وقت و هزینه تلف کردنه هزینش هم از جیب این ملت فلک زده است

  • میرسلیم
    0

    داوطلبی که اینقدر شعور نداشته باشه پروتوکلهای بهداشتی را رعایت کنه ونوچه با خودش میاره چجور میخواد رئیس جمهور خوبی باشه این ازاولش معلومه از بیخ عربه ببینید کیا میخوان قوه مجریه را ارداره کنند ای وای برما پسرای بی رای

  • رمضانی
    0

    احتمالا منظورشان دکتر محمود نیست؟ محمود ازجنس ترامپه پروتکل وقانونگرایی کیلو چنده .خدایا عاقبتمونا خیرکن با کی می خایم بریم سیزده بدر .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها