افراد بازداشت شده تیم دولت پاکدست احمدی نژاد

عده ای از افرادی که در کابینه دولت احمدی نژاد فعالیت می کردند به دلایل مختلف بازداشت شده بودند که به بررسی آنها پرداخته ایم.

افراد بازداشت شده تیم دولت پاکدست احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد در دو دوره ریاست جمهوری خود حواشی زیادی به جا گذ اشت.

دردولت های مختلف شاهد بازداشت و پرونده های قضایی برای افراد زیادی که در هر دولت سمتی داشته اند بوده ایم.

حمید بقایی بازداشت شد
بقایی معاون اجرایی احمدی‌نژاد در دولت دهم بود و او اولین دولتمرد دولت‌های نهم و دهم نیست که پایش به محاکم قضایی باز شده است. در سال 90 نیز زمزمه بازداشت بقایی مطرح شده بود اما در آن زمان هیچ منبع رسمی بازداشت رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را تایید نکرد.

محمود احمدی نژاد دولت خود را پاکدست ترین دولت تاریخ می‌دانست اما چندین مدیر دولت او بازداشت شده و پایشان به زندان رسیده که اتهام چند تن از آنها فساد مالی است.

جوانفکر
علی‌اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی و رسانه‌ای محمود احمدی نژاد و مدیر موسسه ایران در آن دوران بود. او در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۰، به دلیل «چاپ مطالب خلاف موازین اسلامی» به شش ماه و «انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی» به شش ماه دیگر و در مجموع به یک سال زندان و همچنین سه سال محرومیت از فعالیت‌های مطبوعاتی محکوم شد.

از دیگر دلایل محکومیت جوانفکر، مصاحبه او با روزنامه اعتماد درباره عملکرد قوه قضائیه و سخنان دادستان کل کشور و توهین به حجاب اسلامی در ویژه‌نامه خاتون اعلام شد. جوانفکر در روز ۳۰ آبان ۱۳۹۰ یک نشست مطبوعاتی در موسسه مطبوعاتی ایران برگزار و اظهارات خود در گفتگو با روزنامه اعتماد را تکرار و به حکم صادر شده اعتراض کرد. ماموران امنیتی دادستانی تهران اما در همان روز به ساختمان موسسه مطبوعاتی ایران رفته و جوانفکر را بازداشت کردند.

ملک زاده
محمد شریف ملک زاده، دبیر شورای ایرانیان خارج از کشور بود. او در دوم تیر سال 90 در حالی بازداشت شد که فقط یک هفته از انتصاب او به سمت معاونت مالی و اداری وزارت امور خارجه گذشته بود. گفته می‌شود صالحی با وجود مخالفت وزارت اطلاعات برای ملک زاده حکم زده بود.

قوه قضائیه ملک زاده را برای بررسی پرونده‌های مالی اش فراخوانده بود. او مدت زیادی را در زندان نماند و عفو رهبری شامل حالش شد. ملک زاده رابطه نزدیکی با اسفندیار رحیم مشایی و آیت الله شاهرودی داشت. بازداشت ملک زاده سدی برای ارتقایش نشد و در اردیبهشت ماه سال 91 احمدی نژاد برای او حکم «مشاور رئیس جمهور» را امضا کرد و در ۱۱ آذر ۱۳۹۱ به معاونت رئیس‌جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ارتقا یافت.

مرتضوی
سعید مرتضوی یک قاضی جنجالی بود که در پرونده‌های متعددی نامش بر سر زبان‌ها افتاده است و در جریان ماجراهای مسئولیتش در بازداشتگاه کهریزک ، جای قاضی و متهم عوض شد. او در آن زمان از دستگاه قضا جدا شد و وارد مجموعه دولت شد و بر صندلی مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی تکیه زد. اما نشستن روی این صندلی هم برای او کم حاشیه نبود. مرتضوی در چندماه حضورش در راس تامین اجتماعی با ابهامات و عملکرد اقتصادی پرسوالی روبرو و در 17 بهمن سال 91 بازداشت شد.

علت بازداشت سرپرست سازمان تأمین اجتماعی، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی اعلام شد و دست آخر قاضی مرتضوی مجرم شناخته شد. دادستان سابق عمومی و انقلاب تهران به صورت دائم از احراز شغل قضا انفصال پیدا کرد و همچنین به مدت 5 سال از احراز مشاغل دولتی نیز منفصل شد.

و معاون اول دولت پاکدست!
محمدرضا رحیمی در دولت دهم محمود احمدی نژاد، معاون اول رئیس جمهور ایران بود. او که همزمان با معاون اولی، ریاست ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی را نیز برعهده داشت، در حال حاضر به جرم تحصیل مال نامشروع در زندان به سر می‌برد. گفته می‌شود اتهام رحیمی، ارتباط گسترده وی با اختلاس در بیمه ایران و حمایت از قاچاقچیان همچون یدالله روزچنگ بوده است،. البته حمایت‌های احمدی نژاد از رحیمی در دوران ریاست جمهوری‌اش مانع از بازداشت وی در آن زمان گردید، اما این حمایت به دوران محکومیت او تعمیم نیافت و چند روز پیش از رفتن رحیمی به زندان اوین ، دفتر احمدی نژاد در بیانیه ای از او تبری جست و گفت همه تخلفات رحیمی مربوط به دوران سازندگی است. رحیمی نیز در پاسخ از ماجرای پول گرفتن 170کاندیدای مجلس هشتم پرده برداشت. سرانجام در 26 بهمن سال 93 رحیمی برای گذراندن 5 سال حبس راهی زندان اوین شد.

منبع: رکنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 37
  • کاربر ناشناس
    0

    جریان دکل نفتی رو کسی دقیق میدونه ؟ میگن در دولت ایشون ناپدید شده درسته ؟

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      احمدی نژاد امده بره دنبال همون د‌کل خودش می دونه کجا جاگذاشته

    • ابراهیم حامدی
      0

      ریئس تاسیسات دریایی از ابتدا تا انتها مهدی هاشمی و باند اون خانواده بوده.تو خود حدیث مفصل بخوان

    • سید
      0

      شما دنبال دکل نباش شما دنبال بورس باش که اندازه 100 دکل از جیب مردم به فنا رفت شما دنبال ارز طلای باش که از سال 92 تا 97 مجهول است حالا خوبه خبرش را همین خبر فوری تیتر کرد .شما فشار به خودت نیار فعلا برو دنبال 3 میلیون فولاد گم شده بگرد ببین چی شده این دولت کلکسیون مجهول هاست .

    • .
      0

      آقای حامدیاتفاقا کسی دیگه ای غیر از مهدی هاشمی مسوول نظارت بر قراردادهای نفتی بود بروید گوگل در دوره احمدی نژاد چه کسی مسوولیت نظارت بر قرار دادهای وزارت نفت را برعهده داشت

    • عباس
      0

      دقیقا مردم این چیزا یادشون رفته همشون دزدن

  • کاربر ناشناس
    0

    اکر احمدی دزدی هم کرده باشد باز هم کارهای شایسته ا و بیش از ان ارزشممد هست درود بر احمدی نژاد واقعیت گرا

    نظرات شما -
    • عباس
      0

      خوبه پس دزدیهاشو تایید میکنی؟ پس دیگه توقعی از هیچکس نداشته باش وقتی دزدی رو تایید میکنی و قبول داری

  • یوناس
    0

    خبر فوری بعدا وقت کردی درباره دولت راستگویان روحانی و وزرایش یک مقاله ای بنویس محض رضای خدا - از آخوندی که گفت مسکن مهر رو ادامه میدم - از زنگنه که گفت کارت سوخت و ساخت پالایشگاه را ادامه میدم از نعمت زاده که گفت طرح شبنم و کاداسر رو ادامه میدم از خود روحانی که گفت 100 روزه اقتصاد رو سرو سامان میدم - چنان رونق اقتصادی ایجاد کنم - دلار از 7000تومن بالاتر نمیره - پس از تصویب برجام کلیه تحریمها رفت دیوار تحریمها شکست از فردا ال سی و معاملات بین بانکی از سرگرفته میشمد

  • ابراهیم حامدی
    0

    قاضیاشون دست نشانده لاریجانی واکبر طبری بودند.این وصله ها به دولت احمدی نژاد ن م ی چ س ب ه

  • .
    0

    خودش هم باید باز داشت می شد منتها آن لیست داخل جیبش کار را خراب کرده

  • سید
    0

    لطف کن افراد پاک دست دولت تدبیر را هم بزن ( برادر رئیس جمهور . برادر معاون اول . جاسوس در تیم مذاکره کننده . دختر وزیر در واردات دارو . با جناق وزیر و پسرش در واردات گوشت و رئیس سابق بانک مرکزی و .... حالا خوبه زمان دولت تمام نشده بعد از اتمام خدا می داند چه لیستی خارج شود . ( حقوق های نجومی . قیمت نجومی مسکن . قیمت نجومی خودرو . کاهش توان خرید مردم در خرید گوشت و مرغ و مایحتاج اصلی . بورس . ارز و هزاران چیز دیگر که هر کدام به اندازه ده کل نفتی است هیچ کس فراموش نخواهد کرد . من طرفدار احمدی نژاد نیستم ولی کسیکه این تیتر را می زند بهتر است عدالت را رعایت کند و بداند در چه زمانی چه چیزی را مطرح می کند سواد سیاسی و اجتماعی داشتن خیلی خوب است ولی متاسفانه بارها ما دیده ایم که خبر فوری با جناح پذیری در حال پیشروی است . بطور قطع تخریب کاندیدها بعد از ثبت نام دور از شاءن می باشد چه اصولگرا چه اصلاح طلب این عدالت نیست .

    نظرات شما -
    • حامی
      0

      سید بهتر ازش بخوای لیست آنان که در جیب احمدی نژاد ه هم بزنه احمدی نژاد می گوید اسناد بسیار جالبی دارد برای همینم کسی جرات نزدیک شدن بهش را ندارد

  • ناشناس
    0

    در هر انباری موش و دزد پیدا میشود، مهم انبار دار است که پاکدست باشد، درود خدا به احمدی نژاد پاکدست وباغرت

    نظرات شما -
    • ..
      0

      انبار در. پاکدست از دزدها حمایت نمی کند هنوز حامی خاوریه

    • نقطه سر خط
      0

      کی حامی خاوری بوده واگر کمی وکاستی داشته مطمئنن نقاط قوتش بسیار بیشتر بوده،تمام این خائنین به اندازه یک صدم خیانت فقط آخوندی با حمایت شخص رییس جمهور هم نمیشه

    • .
      0

      الان از احمدی نژاد در مورد خاوری بپرسید اگر ازش حمایت نکرد

    • ناشناس
      0

      انباردار برای اینکه راه دزدهارو ببنده ازمرگ موش وتله موش استفاده میکنه حالا انباردار احمدی چه راهکاری داشت هیچ وهیچ ودیگر هیچ

  • اریا
    0

    همه میدونید که دولت احمدی نژاد اگه کاستی هایی هم داشت خیلی بهتر از این دولت بود البته برای مردم پس خودرا گول نزنید

  • کاربر ناشناس
    0

    در دوره ایشون جماعتی تازه به دوران رسیده و نو کیسه پا به عرصه وجود گذاشتن وصاحب کلی ثروت و اموال شدن بدون کوچکترین زحمتی

  • سامان
    0

    اسم دولتش پاک دست بود ...ولی اصلا پاکی نداشت .همه مجرم و.ناپاک .از محصولی بگیر تا مشاعی

  • ناشناس
    0

    باسلام احمدی نژاد اگر دقت کنید خدمت بی منت بود خیلی از جاهای کشور از راه و برق گاز خدمت رسانی کرد جای صعب عبور درود بر دکتر انشالله که همه کاندیدا خوبه ایت الله رییسی خوبه در دستگاه قضای باشه اقا احمدی نژاد سابقه خدمت در دولت داره نظر شخصی

  • کاربر ناشناس
    0

    از این دولت بهتر بود

  • دشمن شناس
    0

    بیشتر بگیر وببندها سیاسی است اگر حاکمیت یک کمی تغییر پیدا کند مطمئن باشید عده ایی که الان اینها را روانه زندان کردند خودشان باید به پشت میله های زندان تشریف ببرند .تفاوتش دراینست که حکم حکومتی میگیرند تا درامان بمانند البته گفتن این مطالب بمعنی تایید آقایون نیست بلکه از صدها سال قبل این داستانها درحکومت داری بوده والان هم هست ودرآینده هم خواهد بود چون ازنظر مدیریتی ومواضع سیاسی زاویه دار میشوندسرنوشتی به جز زندان ندارند تازه اگر زندان هم نصیب آقایان نشود دراذهان مردم ناسزا گفتن بدلیل عملکرد بدشان غذای روزانه این آقایون خواهد بود . عده ایی وانمود میکنند فلانی ساده زیست بوده وهست وشمع بیت المال را درانجام امو شخصی خاموش میکنند بابا بسه خدا وکیلی به این جور مطالب ذهن جامعه را فریب ندهید مگر قاضی منصوری یکی از صاحب نامان شما نبوده چرا خودتان از سر راه برداشتید خیلی روشنه که پشت این قضییه چه داستانی بوده است . ملت بیچاره که با این وجود باید تحمل گرانیها را درزندگی داشته باشند وبطور قطع ویقین رئیس جمهور بعدی هم کاری از پیش نخواهد برد ما ملت از ابتدا محکوم بوده ایم ومحکومیت خودمان را با درراس قرار گرفتن شماها ودرزندانی به بزرگی ایران میگذرانیم . چه کنیم فقط خدا بفریادمان برسه

  • فتاحی
    0

    کی بود که دوربین تلویزیون را برد چرخوند تو خونش ؟ آیا تا بحال کسی این کار رو کرده ؟ چه کسی بود که قانون اعلام اموال مسؤلین را بعد از اتمام ریاست جمهوریش به ثمر رساند؟ اینها رو باید احترام کرد.

  • علی
    0

    خدا این تهمتها راتوخودجواب بده من فقط میدونم احمدی نژاد اگردوروبرش خطایی داشت ولی خودش پاکدست بود

  • مهدوی
    0

    من موندم چرا بقایی رو سال نود و شش و بعد چهار سال گرفتن یعنی بعد معرفی شدنش توسط احمدی نژاد به عنوان جانشین. چرا همون سال ۹۲ دستگیر نشد؟ پرونده تو آب نمک بود.

  • ابراهیم
    0

    بسم الله.وقتی در توهم هاله نور باشی و توسط اعضای انجمن به عنوان ناجی ملقب شده باشی براندازی را همان نجات ملی میدانی و خواسته یا ناخواسته موجب به مقصود رسیدن صهیون و بدخواهان میشوی ،با بی نظمی و ناامنی فقط به مردم ضرر میزنی.

  • کمال
    0

    شجاعت او ازآدمهایی مثل خاتمی وروحانی بیشتره وخودش هم آدم سالمی است مثل حضرات برادرانش وفرزندانش دستی دراختلاسهای میلیاردی نداشتند

  • شهرام.ر
    0

    کاشکی مساوات رو رعایت کنید و از اطرافیان رییسی، قالیباف، نمایندگان مجلس، شورای نگهبان ، و... هم اینچنین اطلاعاتی رو در اختیار مردم بذارید تا اونایی که خودشون رو زدند به خواب خرگوشی ، از خواب بپرند . رای بی رای !!!.

  • علی
    0

    مهم خودشه یا حداقل بچه هاش که دزد نیستند

  • علی
    0

    مهم خودشه یا حداقل بچه هاش که دزد نیستند

  • امیری
    0

    باسلام هردولتی بیادمجبورپول چاپ کنه امااگراون دولتی بیادکه این کاررانکنه اون دولت دولت مردمی دولت دهم ۴۰۰هزارمیلیاردپول چاپ کردوهمون شدکه بایدنمیشدیعنی تورم یعنی تبعیض یعنی کسی که زرنگ میشه درایران موتی میلیادر.

  • قهفرخی
    0

    احمدی نژاد ساختارشکنه علنا داره گرا میده که رای ندین به طرفداراش چون میدونه تایید نمیشه ونبایدم بشه کسی که نه خط قرمز نظامو قبول داره و نه مثام معظم رهبری وولایت رو و نه کارنامه شفاف مالی و اقتصادی داره ونه مشروعیتی ومحبوبیتی حتی بین جناحهای غیراصولگرا داره و مااصولگراها به هیچ وجه اونو از خودمون نمیدونیم نباید تایید صلاحیت بشه

  • الا مراد
    0

    مهم احمدی نحات است که بیاید شر دزدها را از سر ما فقرا کم کند وما. را از این وضع نجات دهد ولی متاسفا نه دزدها چنان خارت کرده اند که سالها تلاش تا شاید جبران شود از بورس چنان دزدیدن که 20 سال هم این عقب ماندگی را جبران نمی کند ما می دانیم. که احمدی نژاد هم دیگر نمیتواندمعجزه کند این عقب ماندگی جران شود مهم احمدی نجات است درد دل. ما فقرا را می داند خدا حفضش کند

  • کوورش
    0

    بسه دیگه. چند بار باید از یک سوراخ گزیده شوید.پوپولیستتی بلای بشریت واینده هست.همه اینها امتحان پس دادهاند.خود دانید.خلایق هر چه لایق

  • کاربر ناشناس
    0

    فقط احمد آقا باقیه در هستن اقای

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها