مطهری: وارد سازوکار اصلاح‌طلبان نشدم/ اطلاعی از کاندیداتوری لاریجانی ندارم/ ویدئو

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدوارم که رد صلاحیت نشوم و شورای نگهبان اظهارنظر را دلیل بر عدم التزام عملی به اسلام تلقی نکنند؛ حتی اگر کسی نظر مخالف اسلام و رهبری داشته باشد، به معنای عدم التزام نباشد.

مطهری: وارد سازوکار اصلاح‌طلبان نشدم/ اطلاعی از کاندیداتوری لاریجانی ندارم/ ویدئو

علی مطهری ، نماینده مجلس دهم با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

علی مطهری داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری بعد از ثبت‌نام، در جمع خبرنگاران گفت: رفع تحریم‌ها در بهبود وضع مردم اثر خواهد داشت افراد فکر نکنند که شرکت نکردن در انتخابات فرقی نخواهد داشت و چیزی اصلاح نخواهد شد ممکن است به همه مطالبات خود نرسیم اما می‌توانیم به 70 الی 80 درصد خواسته‌های خودمان برسیم مردم ما مردمی هستند که هر وقت احساس کنند انقلاب اسلامی نیازمند کمک آن‌هاست وارد می‌شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری اظهار داشت: من چون به طور مستقل وارد انتخابات شدم، طبعاً وارد سازوکار اصلاح‌طلبان نشدم. اینکه در آستانه انتخابات چگونه بشود، بستگی به رأی کاندیداها دارد. آن کسی که رأی بیشتری دارد، باید دیگران کمک کنند تا آن فرد پیروز شود و طرف مقابل پیروز نشود.

این داوطلب ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: امیدوارم که رد صلاحیت نشوم و شورای نگهبان تغییری در رویه خودش بدهد و اظهارنظر را دلیل بر عدم التزام عملی به اسلام تلقی نکنند؛ حتی اگر کسی نظر مخالف اسلام و رهبری داشته باشد، به معنای عدم التزام نباشد رهبری بارها فرمودند که ممکن است کسی نظر مخالف من داشته باشد، آن فرد باید بتواند حرفش را بزند. شورای نگهبان نباید کاسه داغ‌تر از آش بشود اما در نهایت تابع قانونم و کاری از عهده کسی بر نمی‌آید و باید به خانه برویم بنشینیم.

مطهری تصریح کرد: آزادی، استقلال و... آرمان‌های انقلاب بوده که در بخشی قسمت‌ها کوتاهی‌هایی داریم و باید کسری را جبران کنیم ورود زنان به ورزشگاه مشکلی ندارد، دوچرخه‌سواری بانوان موضوعیت ندارد و هیچ مرجع تقلیدی نمی‌تواند بگوید ممنوع است.

وی هم‌چنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری خاطر نشان کرد: من حدود بیست روز است که با لاریجانی تلفنی و حضوری صحبت نکردم و اطلاع ندارم که می‌خواهد بیاید یا نیاید ایشان آدم سیاسی و مانند دیگر آدم‌های سیاسی پیچیده است. ورود یا عدم ورود ایشان هیچ تاثیری بر تصمیم بنده نخواهد داشت به دلیل ماه رمضان و... فرصت نکردم دیدار کنم.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری خاطر نشان کرد: کابینه باید شامل افراد متخصص، باتجربه و باتقوا باشد باید گشت و آن‌کس که اصلح است را پیدا کرد راجع به معاون اولی است، برخی از افرادی که کاندیدای انتخابات است را مناسب می‌دانم اسم آوردن مناسب نیست من معتقد به دولت ائتلافی هستم و هیچ تعصب گروهی ندارم.

مطهری گفت: از اهل تسنن و بانوان اگر اصلح باشند، انتخاب می‌کنم نمی‌توانم بگویم این تعداد وزیر اهل تسنن یا خانم انتخاب می‌کنم من به دنبال اصلاح هستم، ممکن است خانم یا آقا یا اصلح و غیراصلح باشد اگر بین اهل تشیع و اهل سنت امتیازهای هر دو نفر یکسان باشد، اهل سنت را انتخاب می‌کنم.

وی تصریح کرد: فضای مجازی قطعا یک فرصت بسیار خوب است.

نام‌نویسی از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از روز سه شنبه 21 اردیبهشت آغاز و تا شنبه 25 اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت نتایح بررسی صلاحیت‌ها نیز 6 و 7 خردادماه توسط وزارت کشور اعلام و انتخابات نیز روز جمعه 28 خرداد برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

66

حجم ویدیو: 2.42M | مدت زمان ویدیو: 00:01:15 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ...
    0

    بله مردم همیشه هستن، بهترین مردم دنیا رو داریم اما مسولین کاری نمیکنن!!! واقعا اقتصاد دان نداریم ! خب ،از کشورهای پیشرفته کمک بگیرید به وزیر بهداشت هم پیشنهاد میکنم غرور کاذب رو کنار بگذاره و از چین کمک بگیره که چطور کرونا رو مهار کردن با اینهمه جمعیت و ، در حوزه امور خارجه تا با ابرقدرتها مچ اندازی کنیم وضعمان همین خواهد بود ( این را جناب مطهری واقفند الحمدالله ) هر که آمد قول و وعده داد و رفت سفره مردم کوچکتر از همیشه شده

  • کاربر ناشناس
    0

    فقط در موقع رای مردم مردم میکنند و از فردای ان شب نه مردمی نه وعدهای فقط در پی راحت طلبی ریاست دادن به اقوام خود با حقوق های یامفت

  • مح
    0

    اقا مطهری بگوئید چه چیزی دلیل التزام وغیر التزام به نظام اس۲ت واضح بگوید برای ریاستی که به گفته شما ها رئیس جمهور اختیار ندارد اینقدر خودتان را می کشید اگر اختیار داشت چه ها می کردید

  • دانیال
    0

    مگه لاریجانی شوهر خواهرت نیست؟ چرا میگی از کاندید شدن لاریجانی بی اطلاع هستی؟

    نظرات شما -
    • کلاغ پر
      0

      دعوا سر پست ومقام وپول باشه اینا باباشونو نمیشناسند ......سروته .......

  • شهربانو
    0

    دوش آن صنم چه خوش گفت در مجلس مغانم با کافران چه کارت گر بت نمی پرستی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها