فریدون عباسی: صلاحیت من رد نخواهد شد ولی شاید احراز نشود/ ویدئو

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری گفت: صلاحیت من توسط شورای نگهبان رد نخواهد شد ولی شاید احراز نشود.

فریدون عباسی: صلاحیت من رد نخواهد شد ولی شاید احراز نشود/ ویدئو

فریدون عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و نماینده مجلس شورای اسلامی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از ثبت‌نام با حضور در جمع خبرنگاران گفت: دولتی که مبلغش هستیم دولت نخبگانی است و شعارمان بازگشت به مردم با صداقت هستیم. مناسبات جدید جهانی در حال شکل گیری است. با رشدی که در فضای مجازی صورت گرفته لزوم ایجاد مناسبات جدید جهانی و قطب بندی های جدید احساس می‌شود.

فریدون عباسی گفت: در این زمان ما به یک قدرت منطقه‌ای و نوظهور جهانی تبدیل شده‌ایم ولی از نظر اقتصادی و فرهنگی و از نظر داشتن قوانین قضایی و قانون‌گذاری در حدی نیستیم که بتوانیم تمدن‌سازی نوین اسلامی را رقم بزنیم. تغییر شرایط اقتصادی حتما با تکیه به توان داخلی و نگاه به ظرفیت‌های داخلی و دیپلماسی فعال و گفتگو در جهت حل مشکلات و پیگیری نظریه مقاومت و تلفیق و توأم دانستن نظریه میدان با گفتگو است. برای اینکه بتوانیم در مناسبات جهانی اثرگذار باشیم نیاز است که از انسجام داخلی برخوردار باشیم.

وی افزود: دولت نقش مهمی در برقراری انسجام داخلی دارد و ما ارتباط تنگاتنگی با مجلس خواهیم داشت. از بخش خصوصی به جد استفاده خواهد شد و با همفکری نهادهای مختلف برای عبور از این برهه استفاده خواهیم کرد و ما نیاز به بازطراحی سیستم و دولت داریم. باید رهبری و ولایت را از انحصار خارج کنیم. جناح‌های سیاسی ما رهبری و آزادی را در انحصار خود در آورده‌اند. ما باید همگی همدل باشیم و تلاش کنیم همه علایق سیاسی در چارچوب نظام برای حل مشکلات کشور وارد عرصه شوند. مردم ما شایسته عزت بیشتری هستند.

فریدون عباسی اظهار کرد: من نیامده‌ام با کسی رقابت کنم یا به نفع کسی کنار بروم من همراه سایر داوطلبانی هستم که تایید شورای نگهبان را اخذ کرده باشند. اگر شورای نگهبان تایید کند و جزء افرادی باشم که به مردم معرفی شوم حتما خواهم بود. همه داوطلبان همراه یکدیگر هستند و مردم انتخاب خواهند کرد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی درباره برنامه‌هایش گفت: تلاشم این است از نهاد های عمومی و مردم نهاد استفاده شود تا مشکلات را رفع کنیم. حل مشکل اشتغال یک امر اضطراری است و از طریق ایجاد مسکن در زمان کوتاه قابل بررسی است.

وی ادامه داد: صلاحیت من رد نخواهد شد ولی شاید احراز نشود.

عباسی گفت: برجام مصوب جمهوری اسلامی نیست بلکه به دولت اجازه داده شده تا اجرا کند پس همه ملزمیم برجام را اجرا کنیم و با توجه به 28 عنوانی که در این اجازه به دولت ارائه شده است. اگر ما بهره مند از برجام نشویم نیاز به اجرا و پذیرش آن نیست.

منبع: آنا

66

حجم ویدیو: 2.54M | مدت زمان ویدیو: 00:01:17 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • دانیال
    0

    فریدون عباسی فقط ۴% رأی دارد

  • اسدالله
    0

    ماسکت کو؟

  • محرز
    0

    فرقش چیه صلاحیتم محرز بشه ولی محرز نشه!!! اون‌وقت یعنی چی؟؟؟؟

  • سید ابوالقاسم
    0

    گویند در جهنم مارهایی هستند که افراد از ترس آنها به اژدها پناه میبرند،منبعد رای نخواهم داد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها