رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج فلسطین:

از ایران ممنونیم/ روابط حماس با تهران بسیار عالی است/ امیدواریم گفت‌و‌گوهای ایران و عربستان به نتیجه برسد

رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج فلسطین گفت که حمله زمینی اسرائیل به غزه، دامی برای نظامیان این رژیم خواهد بود.

از ایران ممنونیم/ روابط حماس با تهران بسیار عالی است/ امیدواریم گفت‌و‌گوهای ایران و عربستان به نتیجه برسد

«خالد مشعل» در مصاحبه‌ای به اظهار نظر در خصوص جنگ غزه و روابط این جنبش با کشورهای مختلف پرداخت.

او به خبرگزاری روسیا الیوم گفت که ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این، انجام عملیات نظامی زمینی در غزه را آزموده و می‌داند که این عملیات چگونه علیه‌ نیروهایش خواهد شد و هرگونه عملیات زمینی، دامی برای ارتش اسرائیل خواهد بود.

خالد مشعل تأکید کرد که مردم فلسطین به دنبال آزادی هستند و هیچ زمانی در راستای رسیدن به هدف خود توقفی نخواهند داشت و همچنین تصمیم برای مقاومت، تحت تأثیر دخالت‌های کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی نخواهد بود.

این مقام ارشد حماس در خصوص سلاح مقاومت در غزه نیز گفت: «ساخت سلاح در غزه صورت می‌گیرد و از خارج غزه هیچ موشکی به حماس نمی‌رسد.»

وی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال ورود حزب‌الله لبنان به جنگ وجود دارد یا نه، پاسخ داد: «این مسأله به طرفی که می‌خواهد در درگیری کنونی وارد شود، مربوط می‌شود. ما ارزیابی امور را به خودشان واگذار می‌کنیم. حماس و گروههای فلسطینی متوجه پیچیدگی اوضاع هستند و از کسی نمی‌خواهیم که وارد جنگ شود اما امیدواریم همگی در این معرکه ورود کنند.»

خالد مشعل در خصوص آتش‌بس نیز گفت کسی که تجاوز را آغاز کرده باید متوقف کند و رژیم صهیونیستی باید از مسجدالاقصی خارج شده و شهرک‌نشینان را بیرون کند و حملات به غزه را متوقف کرده و دست از اخراج اهالی محله «الشیخ جراح» در بیت‌المقدس بردارد.

او در خصوص فضای سیاسی رژیم صهیونیستی نیز گفت که نتانیاهو غرق در بحران است و با این جنگ بیش از پیش در آن فرو می‌رود.

رئیس حماس در خارج از فلسطین در ادامه به موضوع سازش برخی کشورهای عربی با رژیم اسرائیل پرداخت و گفت که عادی‌سازی روابط از سال‌ها پیش جریان داشته و این رویداد موجب تضعیف موضع عربی می‌رود و تأثیر چندانی بر فلسطینی‌ها ندارد، چرا که مردم فلسطین به خودشان اتکا کرده‌اند و منتظر احدی نیستند.

خالد مشعل به روابط حماس با سوریه نیز اشاره کرد و گفت که در حال حاضر ارتباطی میان حماس و دولت دمشق وجود ندارد و پیش از آغاز بحران در این کشور، دوره طلایی روابط دو جانبه بود و پس از بحران شرایط اجازه ادامه آن مناسبات را نداد.

او افزود: «اما ما با کسی دشمنی نداریم و از اتفاقاتی که در سوریه رخ می‌دهد نگران و دردمند هستیم و امیدواریم که سوریه یکپارچه باقی بماند و ما در این بحران طرف کسی نیستیم و امیدواریم که به دور از قطب‌بندی‌های دینی و طائفی بتوانیم کنار یکدیگر بوده و مبارزه کنیم.»

این مقام حماس به عربستان سعودی نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد که ریاض در قبال فلسطین موضع خود را اصلاح و شخصیت‌های فلسطینی که بدون هیچ جرمی بازداشت شده‌اند را آزاد کند و در مقابل ظلم و ستم رژیم اسرائیل بایستد و بداند که اسرائیل اساس مشکل است و بخشی از راه‌حل نیست.

خالد مشعل در پایان به رابطه حماس و جمهوری اسلامی ایران پرداخت و روابط دو طرف را «بسیار عالی» توصیف کرد و گفت ایران در کنار حقوق فلسطینی‌ها ایستاده و حماس از این موضع ایران تشکر می‌کند.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که گفت‌و‌گوهای ایران و عربستان سعودی به نتیجه برسد و دو طرف بتوانند در راستای منافع مشترک حرکت کنند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ملت فلسطین
    0

    ایران برای ملت مظلوم فلسطین علی الرغم جفاهای زیادی که از بعضی ازامتهای عربی دیده است هزینه های جانی، مالی ، اقتصادی ، سیاسی ونظامی فراوانی را متحمل شده است ولیکن ازآنجا که سرزمین مسلمانان درهرنقطه ایی از کره زمین صرف نظراز حاکمیت آنها مورد تعرض غیر مسلمان قرار گیرد ساکت نخواهد نشست .ایران بعنوان خط مقدم مبارزه با صهیونیست چهل ودوسال تمام ایستادگی نموده است . هرگز فراموش نمیکند انسانهای بیگناهی که درزیر دست وپاهای سفاکان وددمنش اسراییل ازبین رفتند . اسرائیل بی سرزمین باید بداند که با لاخره سرزمین فلسطین بهرطریق ممکن آزاد خواهد شد . حمایت ایران اختصاص به فلسطین ندارد همین اخیر درقضییه آذربایجان وارمنستان موضع قوی ایران را مشاهده کردید که جدای از حاکمیت آذربایجان سرزمین مسلمین ازاهمیت بسیاری برخوردار است . اسرائیل بتصور خودش نگران تجهیز ایران به بمب هسته ایی است اما خودش را آلوده نابودی بشر با ابزارهای غیرانسانی نمیداند اما میتواند شر شما را از سر مسلمین کوتاه کند امیدوارم به عقل وخردمندی به رفراندوم عمومی بین ملت فلسطین وساکنینشان شاهد خاموش شدن تمام درگیریهایی باشیم که بشر لازم نباشد از بمب هسته ایی که در زرادخانه های آمریکا وسایر کشورهای دارنده این سلاح است استفاده غیر انسانی بکند . ایران اهمیت این مساله را واقف بوده وهست واین اطمینان را به کشورهای دارنده این سلاح داده است وآنها را موعظه کرده که ابزارنابودی بشر تولید قدرت نمیکند .امید است روزی جهان از تهدیدات این کره خاکی دست برداشته وتمام تمرکز خود را بر پیدا کردن راهی برای ایجاد یک ظرفیت مطمئن خارج از کره خاکی وگنجانیدن نسلهای آتی بشری درآن باشد که هرروز برمدار جنگ نوع خود را زیر گلوله از بین نبرند .

    نظرات شما -
    • دانیال
      0

      واقعاً برات متأسفم وطن فروش بی غیرت.

  • دانیال
    0

    همش فلسطین فلسطین فلسطین. بس کنید دیگه. به کشور خودتون رسیدگی کنید. مردم از فقر و نداری داخل سطل زباله دنبال غذا میگردن اونوقت شما خبر فلسطین رو تیتر میزنی؟ یعنی مردم ما هیچ دغدغه و معضلی ندارن؟ یعنی اعتیاد و فقر و بیکاری در ایران نیست؟ ایران گل و بلبل شده؟ بس کنید لطفاً تکرار میکنم بس کنید.

  • گ
    0

    شما بعد ۷۵ سال کی قصد آزادی قدس را داری؟چون اگر صلح بشه دیگه پولی در کار نخواهد بود و شماها هم باید مثل بقیه کار کنید،ولی الان بهترین حالت است.نه جنگ نه صلح فقط شعار پوچ و توخالی و گرفتن دلار از کشورهای اسلامی،خدا بده برکت.

  • بهمن
    0

    ۴۰ساله کمک میکنن بلاخره اولین تشکر رو گرفتن

  • کاربر ناشناس
    0

    چه پول های مفتی میگیرند خوش به حالشان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها