حس چشایی و نحوه غذا خوردن پروانه‌ها چگونه است؟

پروانه‌ها با پا‌های خود طعم را حس می‌کنند و وقتی ماده‌ها آماده تخم گذاری می‌شوند از گلی به گل دیگر می‌روند و طعم آن‌ها را می‌چشند.

حس چشایی و نحوه غذا خوردن پروانه‌ها چگونه است؟

پروانه‌ها با پا‌های خود طعم را حس می‌کنند و وقتی ماده‌ها آماده تخم گذاری می‌شوند از گلی به گل دیگر می‌روند و طعم آن‌ها را می‌چشند.

ما معمولاً پروانه‌ها را می‌بینیم که از گل دیدن می‌کنند و از برگی به برگ دیگر می روند. پروانه‌های بزرگسال برای تولید مثل، ماموریت دارند. بله، آن‌ها در طول مسیر شهد گل را مزه می‌کنند، اما نر‌ها به دنبال ماده هستند و ماده‌ها به دنبال گیاهان میزبان هستند که بر روی آن‌ها تخم‌های خود را بگذارند. هنگامی که تخم ریزی می‌کنند، لارو برگ‌های میزبان را می‌خورد و به کاترپیلار‌های بزرگتر تبدیل می‌شود. هر گونه یک یا چند میزبان برای لارو‌های خود دارد.

بله، پروانه‌ها با پا‌های خود طعم می‌دهند. یک پروانه دارای سنسور‌های چشایی در پا‌های خود است که از طعم گیاهانی که روی آن قرار دارد، آن را مطلع می‌کند ذائقه‌ها نیز می‌توانند بسیار ظریف باشند.

هنگامی که غذای خود را می‌خورند، بسته به نوع طعم آن، می‌توانند تصمیم بگیرد که دوست دارند یا نه.

بنابر این حس چشایی درپروانه‌ها کاملاً متفاوت هست، بنابراین اکنون که می‌دانیم پروانه‌ها چگونه غذای خود را طعم می‌دهند، سوال طبیعی این است که آن‌ها چگونه آن را می‌خورند؟ آن‌ها در واقع نمی‌توانند غذای خود را جویده یا گازبزنند، اما درعوض مایعات به شکل شهد، شیره، آب میوه‌ها و مواد معدنی خاص می‌نوشند.

آن‌ها یک ساختار بلند مانند نی به نام یک خرطوم دارند که این وظیفه مهم را انجام می‌دهد. در ابتدا، هنگامی که پروانه‌ها از شفیره بیرون می‌آیند خرطوم یا پروبوسک در دو بخش جدا می‌شود.

با بزرگ شدن، اولین کاری که یک فرد بالغ باید انجام دهد، جمع آوری پروبوسیس خود با استفاده از palpi واقع در نزدیکی پروبوسکیس است تا یک ساختار طولانی و لوله‌ای تشکیل شود. اگر به موقع به این امر نرسد، آنگاه پروانه نمی‌تواند بنوشد و مدت طولانی قادر به زنده ماندن نخواهد بود.

منبع: دردانم

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها