دبیر ستاد انتخابات استان یزد:

صلاحیت داوطلبان شوراهای روستاها اول خرداد ماه اعلام می‌شود

دبیر ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه روز گذشته تایید صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر اعلام شده است گفت: روند بررسی داوطلبین روستا‌ها همچنان ادامه دارد.

صلاحیت داوطلبان شوراهای روستاها اول خرداد ماه اعلام می‌شود

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخابات محلی ایران است که در روستاهای با حداقل جمعیت مشخص از طریق رای‌گیری از مردم افراد شورا مشخص می‌شوند که امیدواریم شاهد حضور حداکثری مردم باشیم.

محمدعلی شاه حسینی در خصوص روند کار ثبت‌نام افراد در انتخابات شوراهای شهر و روستا استان یزد اظهار داشت: اولین خان ما در حوزه انتخابات شوراها تشکیل هیئت‌های اجرائی بود که در سطح شهرستان‌ها و بخش‌ها که مربوط به روستاها و شهرها بود توسط فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها انجام شد.

وی گفت: در هر شهرستان 30 نفر از معتمدین توسط فرماندار و بخشدار انتخاب شدند که از بین خود 8 نفر را انتخاب کرده و به همراه 3 نفر نمایندگان دستگاه‌های دولتی هیئت اجرائی انتخابات را تشکیل می‌دهند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد بیان کرد: با آغاز فرآیند ثبت‌نام افراد واجدالشرایط اقدام به ثبت‌نام کردند، اولین مرحله بررسی صلاحیت داوطلبین در هئیت‌های اجرائی فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها انجام شد، از مراجع چهارگانه استعلام گرفته شد، در حوزه شهر از دادگستری، ثبت احوال، نیروی انتظامی و اداره اطلاعات استعلام گرفته و اگر مشکلی نداشت و پس بررسی تایید صلاحیت به داوطلب اطلاع داده می‌شود.

شاه‌حسینی افزود: این مرحله انجام شد، یک تعدادی تایید صلاحیت و تعدادی رد صلاحیت شدند، بعد از این مرحله کار رسیدگی و اعتراض افرادی که رد صلاحیت شدند در هئیت‌های نظارت شهرستان‌ها انجام گرفت.

وی ادامه‌ داد: در حوزه شوراها کار نظارت بر عهده مجلس شورای اسلامی است که سه نفر از نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی به عنوان هیئت نظارت استان هستند، آنها افرادی را در شهرستان‌های استان انتخاب کردند.

دبیر ستاد انتخابات تصریح کرد: کار رسیدگی به اعتراض و بررسی صلاحیت در هئیت‌های نظارت شهرها انجام شد و در نهایت تعدادی، باز هم به دلایل قانونی رد صلاحیت شدند، این مرحله که آخرین مرحله بررسی صلاحیت و سومین مرحله در استان بود که در هیئت نظارت استان انجام شد.

شاه‌حسینی گفت: روز چهارشنبه آخرین فرصت بود که هیئت نظارت اسامی را به ستاد انتخابات استان یعنی استانداری ابلاغ کردند و ما هم به فرمانداری ابلاغ کردیم و آنها هم دیروز نتیجه بررسی صلاحیت را به داوطلبین شورای شهر اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: افراد رد صلاحیت شده مجددا فرصت اعتراض دارند تا برای آخرین بار اعتراض خود را به هئیت عالی نظارت در تهران از امروز به مدت چهار روز اعلام کنند، می‌توانند اعتراض را به فرمانداری‌ها یا هئیت نظارت ببرند و از طریق آنها اعتراض ارسال می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد عنوان کرد: روند بررسی صلاحیت‌ها در حوزه روستایی و بخشداری در هئیت‌‌های اجرائی بخش به پایان رسیده است، به هئیت نظارت بخش ارسال شده و تا اول خرداد فرصت دارند نتیجه را به داوطلبین اعلام کنند، داوطلبین رد صلاحیت شده در این بخش هم می‌توانند اعتراض خود را برای رسیدگی به هئیت‌های نظارت شهرستان و استان اعلام کنند.

استان یزد 397 شورای روستایی وجود دارد که 23 شورای اسلامی روستا 5 نفره و 374 شورای روستا، ‌شورای سه نفره دارند، همچنین 835 نفر در 24 شهر استان یزد در شوراهای اسلامی شهر ثبت‌نام کردند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها