سایت جدید ترامپ موقتا از کار افتاد

وب‌سایت جدید رئیس جمهوری پیشین آمریکا عصر شنبه پس از آنکه او ادعایی درباره نتایج انتخابات آریزونا و وقوع تقلب در آن مطرح کرد، برای دست‌کم یک ساعت از دسترس خارج شد.

سایت جدید ترامپ موقتا از کار افتاد

روزنامه دیلی میل نوشت: هنوز مشخص نیست که چرا وب‌سایت دونالد ترامپ از دسترس خارج شده و آیا سایت او مورد حمله هکری قرار گرفته است یا خیر. فعلا بیانیه‌ای درباره اینکه حمله‌ای صورت گرفته یا نقص فنی رخ داده، منتشر نشده است.

پیش از این اتفاق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا مدعی شد که کل پایگاه اطلاعاتی رای‌گیری در بخش ماریکوپا در ایات آریزونا حذف شده و بعد "تقلب گسترده‌ای در حد شکستن مهر و موم صندوق‌ها، مفقود شدن آراء و بدتر از آن" رخ داده است.

پس از آنکه بازشماری آراء در بخش ماریکوپا آغاز شد، دونالد ترامپ تاکید کرد که ایالت آریزونا در جنوب غربی آمریکا اولین مکانی خواهد شد که نتیجه انتخابات "متقلبانه" ۲۰۲۰ را لغو می‌کند. بازشماری در آریزونا اواخر ماه گذشته آغاز شده و سنای تحت رهبری جمهوریخواهان در این ایالت یک شرکت مستقر در فلوریدا موسوم به "سایبر نینجاس" را مسوول نظارت بر آن کرده است.

انتخاب داگ لوگان، مدیر اجرایی سایبر نینجاس به عنوان ناظر در شرایطی انجام شده است که این شرکت هیچ تجربه‌ای در امور انتخاباتی ندارد. لوگان همان فردی است که پیشتر در یک سری تئوری‌های توطئه مدعی شده بود که یک شرکت مرتبط با هوگو چاوز، رهبر فقید ونزوئلا در سیستم‌های انتخاباتی علیه ترامپ تقلب کرده است.

نتایج این تحقیقات تنها به بررسی آرای اخذ شده در انتخابات ریاست جمهوری و سنای آمریکا محدود شده است. دموکرات‌ها در ۲۰۲۰ پیروز انتخابات سنا شدند. ترامپ اوایل این ماه گفته بود: شگفت زده نمی‌شوم اگر آنها هزاران هزار رای پیدا کنند.

وب‌سایت جدید ترامپ اوایل همین ماه به عنوان راه ارتباطی جدیدی راه‌اندازی شد تا راه نجاتی از ممنوعیت فعالیت این رهبر سابق کاخ سفید در رسانه‌های اجتماعی مثل توییتر و فیسبوک باشد. این وب‌سایت که اساسا یک وبلاگ است، تنها به ترامپ اجازه می‌دهد مطالب را بارگذاری کند و اجازه تعامل با کاربران را نمی‌دهد.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها