خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح اقدام ملی مسکن ممنوع است

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح اقدام ملی مسکن غیر قانونی است و با متخلفان از طریق مراجع قانونی برخورد می‌شود.

خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح اقدام ملی مسکن ممنوع است

حسینعلی مقصودی در جلسه پیگیری طرح اقدام ملی مسکن استان افزود: موضوع ممنوعیت خرید و فروش امتیاز واحدهای اقدام ملی به دفاتر ثبت اسناد رسمی در سراسر کشور هم ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: با وجود تذکرات و اطلاعیه‌های قبلی در یکی از شهرهای مرکز استان افرادی اقدام به خرید و فروش امتیاز واحدهای اقدام ملی کرده‌اند که موضوع در حال پیگیری است و با متخلفان به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مواردی از این قبیل که به صورت غیرقانونی اقدام به خرید و فروش واحدهای مسکن ملی می‌کنند در ادامه تکمیل روند واریز وجه، دچار مشکل می‌شوند و در نهایت امکان انتقال مالکیت این واحدها به هیچ شکلی وجود نخواهد داشت.

مقصودی در خصوص ثبت‌نام مجدد طرح اقدام ملی مسکن در استان نیز گفت: به طور قطع این کار انجام خواهد شد اما برخی محدودیت‌ها همچون مشکل تامین زمین در مرکز استان باید برطرف شود.

وی افزود: بر اساس رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی در تولید و عرضه مسکن و همچنین مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی با عنوان جهش تولید، برنامه سالانه تولید مسکن برای تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها تدوین شده است.

مقصودی به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با تعدادی از نهادها در خصوص تامین مسکن کارکنان در قالب طرح اقدام ملی مسکن نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، اراضی مازاد دستگاه‌ها باید جهت انجام مراحل تغییر کاربری و همچنین پیگیری مراحل واگذاری معرفی شوند و در مورد برخی نهادهای حمایتی نیز اراضی مورد نظر باید تامین شود که این کار در حال پیگیری است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بر این اساس، کلیه مراحل ثبت‌نام و پالایش متقاضیان بر اساس دستورالعمل‌های موجود توسط خود نهادها انجام می شود و پس از آن جهت پیگیری واگذاری زمین به این اداره کل معرفی می‌شوند.

مقصودی به روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان هم اشاره کرد و افزود: از مجموع ۱۶ هزار و ۵۲۰ متقاضی، پنج هزار و ۳۲۲ مورد به تایید نهایی رسیده‌اند و از این تعداد تاکنون چهار هزار و ۱۵۱ نفر واریز وجه کرده‌اند و بیش از ۹۵ درصد آن ها به پروژه‌ها متصل شده‌اند.

وی طرح ملی مسکن را از طرح‌های بزرگ و تاثیرگذار در کشور دانست و از دستگاه‌های متولی و همکار همچون شهرداری‌ها، بانک مسکن و سازمان نظام مهندسی خواست بر اساس مصوبه شورای تامین مسکن استان، با نگاه ویژه‌ای پیگیر موارد مرتبط باشند و صدور برخی مجوزها را به سایر طرح‌ها گره نزنند.

استان چهارمحال و بختیاری با افزون ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد که در ۴۲ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی ساکن هستند.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، یکصد هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و یکصد هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها