۳۸۰۰ داوطلب هلال‌ احمر در طرح شهید سلیمانی استان مرکزی مشارکت کردند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۳۴۱ زن  نفر روز و هزار و ۴۸۹ مرد نفر روز از اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان در طرح شهید سلیمانی مشارکت کردند.

۳۸۰۰ داوطلب هلال‌ احمر در طرح شهید سلیمانی استان مرکزی مشارکت کردند

اطلاع‌رسانی و تشخیص به موقع مخاطرات می‌تواند جان انسان‌های در معرض خطر را نجات دهد به همین سبب با شیوع بیماری کرونا در جامعه و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری تنها عامل کنترل و مدیریت این بیمای همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها با یکدیگر است.

طرح شهید سلیمانی اقدام ملی است که با همکاری دستگاه‌های مختلف در راستای شناسایی سریع مبتلایان به کرونا انجام می‌شود تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

این طرح با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از بیماری کرونا، جلب مشارکت مردم، احصاء نیازها و برنامه‌ریزی درست، هماهنگی بین دستگاه‌ها، کمک به افراد آسیب‌دیده از بیماری و سایر موارد انجام می‌شود و علاوه‌ بر دستاوردها و زیرساخت‌های حوزه سلامت سبب جبران کمبود نیرو در حوزه بهداشت شده است.

این روزها واکسیناسیون گروه‌های پرخطر جامعه انجام می‌شود و امدادگران و نیروهای در معرض خطر جمعیت هلال احمر هم یکی از گروه‌های مهم برای واکسیناسیون هستند که مرحله نخست واکسیناسیون این گروه انجام شد.

علیرضا محمودی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی، با اشاره به واکسیناسیون امدادگران و نجاتگران هلال احمر گفت: تاکنون 57 نفر از امدادگران و پرسنلی که در معرض خطر قرار دارند از جمله پرسنل داروخانه، فیزیوتراپی و امدادگرانی که در پایگاه‌های امداد و نجات بین جاده‌ای هستند در مرحله نخست واکسینه شدند.

وی افزود: 244 نفر امدادگر و 20 پرسنل در اولویت بعدی واکسینه قرار دارند که در آینده انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به طرح شهید سلیمانی گفت: از ابتدای آغاز طرح شهید قاسم سلیمانی در استان مرکزی همه شعب استان توسط اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر با دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و غیره در راستای اجرای این طرح مشارکت دارند.

محمودی تصریح کرد: 2 هزار و 341 زن نفر روز و هزار و 489 مرد نفر روز از اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان در طرح شهید سلیمانی مشارکت کردند.

وی عنوان کرد: توزیع بروشور پروتکل‌های بهداشتی به مردم در مناطق پرتردد از جمله پاساژها، بازار و غیره، تذکر لسانی و توزیع ماسک بین افرادی که ماسک ندارند با حفظ شان و کرامت انسانی و سایر موارد از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های هلال احمر در این طرح است که همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها