امام جمعه میبد:

منطقه ویژه اقتصادی میبد با اولویت صنایع پاک پایه‌ ریزی شود

امام جمعه میبد نسبت به اولویت داشتن صنایع پاک و توجه به مسائل زیست محیطی در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان تاکید کرد.

منطقه ویژه اقتصادی میبد با اولویت صنایع پاک پایه‌ ریزی شود

آیت‌الله علیرضا اعرافی در نشست با نماینده مردم میبد در مجلس شورای اسلامی، تصویب منطقه ویژه دو هزار هکتاری شهرستان میبد در جنوب شرقی این شهرستان را ظرفیتی کم‌نظیر خواند و گفت: این منطقه باید با اولویت‌های زیست‌محیطی و صنایع پاک پایه‌ریزی شود.

وی افزود: شهرک ناحیه دو میبد هم در بالادستی شهرستان میبد ظرفیت دیگری است که اشتغال و اقتصاد شهر را تقویت می‌کند اما نباید از بحث زیست محیطی آن غافل بود.

وی با اشاره به نتیجه رسیدن پی گیری‌های مسئولین در رفع مشکل شرکت فولاد میبد گفت: فولاد میبد هم در آستانه راه‌اندازی مجدد قرارگرفته است که امید و نشاط را در بین نیروها و همچنین سهامداران زنده خواهد کرد.

صنایع های‌تک جایگزین کاشی و سرامیک شود

سیدجلیل میرمحمدی، نماینده مردم میبد در مجلس شورای اسلامی در خصوص استقرار صنایع آلاینده در ناحیه دو صنعتی میبد هشدار داد و گفت: استقرار صنایع آلاینده از جمله صنعت کاشی و سرامیک به دلیل نزدیکی بیش از حد به شهر به نفع مردم نیست.

وی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی فرصتی مناسب برای حرکت به سمت صنایع پاک است و می‌توان به جای صنایع آلاینده، واحدهای داروسازی، تولید قطعات پزشکی و دیگر صنایع های‌ تک را که ارزش‌افزوده بسیار بالایی هم دارند در این منطقه مستقر کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها