نظر شما چیست؟ کامنت بگذارید

چرا همه برای انتخابات کاندیدا شدند؟ / دوره اصولگرایی و اصلاح‌طلبی تمام شده یا پای پول درمیان است!

دکتر مصطفی انتظاری هروی، استاد علوم سیاسی دانشگاه و مدیرعامل مجموعه رسانه‌ای خبرفوری در این ویدئو به موضوع چرایی تعدد نامزدها در انتخابات پرداخته است.

چرا همه برای انتخابات کاندیدا شدند؟ / دوره اصولگرایی و اصلاح‌طلبی تمام شده یا پای پول درمیان است!

این فعال رسانه در این ویدئو، ۷ مساله، ازجمله مسائلی چون فروپاشی دو اردوگاه اصلی سیاسی در ایران، سلبریتی‌زدگی سیاسی و چرخش مالی بالا در انتخابات را از دلایل اصلی تعدد کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دانسته است.

این ویدئو را در ادامه ببینید و نظر بدهید.

منبع: خبر فوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • کاربر ناشناس
    0

    اگردل شیردارنندثبت نام کنند.برای جنگ کمک به فلسطین یک مشت قارتگرواخلالگر مردمیدان بیاید خدایی مردم سالار

  • سیاوش سلطان
    0

    یه بار دیدم و گوش گردم ، دکتر انتظاری عالی بود

  • فتاحی
    0

    شما که بنظر خودت ملی گرایی چرا نیومدی ، احمدی نجات مرد بود.

  • سیاوش سلطان
    0

    تحلیل : یه نفر از یه نفر دفاع می کنه و یه مشت به دشمن اش میزنه این عادت میشه تا جایی که دوستش رو با مشت میزنه میگه چرا میزنی ؟! جواب میده وقتی دشمن ات رو زدم نفرمودی چرا ؟!!! حالا بگم چرا ؟! تحلیل جالب و واقعی به دور از تعصب با دلایل واقعی: انگیزه های مادی پاسخگو نبودن یا شاید مهمترین نکته سهم خواهی های پنهان و آشکار قانون گریزی و حریف کشی بعد پیروزی منفعت گرایی فردی به جای منفعت گرایی ملی چاه ویلی درست می کند که هر کس به در ان محیط امکان سقوط در همان چاهی که ساخته شده آن جامعه است ، سقوط کند جالبتر اینکه اراده و تمایل برای اصلاح نیست اگر با ورود یک فرد مقتدر و با انگیزه این امکان وجود داشته باشد که همه چیز به محور درست برگردد زمان زیادی می خواهد . عالی بود

  • تزوآنتی تز
    0

    سلام : استاد علوم سیاسی جناب آقای انتظاری من با حوصله به صحبتهای حضرتعالی گوش دادم گرچه برای اولین باربود که متوجه شدم شما نقش کلیدی خبرفوری را دارید ولیکن ازظاهر امراینطور بنظرمیرسد که روان صحبت میکنید مرا بیاد مطالب سردبیر روزنامه های گوناگون درکشور میاندازد که گاهی درمقاطعی دست برقلم شده مطالبی را مینویسند . واما موضوع سخن شما درباره انتخابات ریاست جمهوری بوده که نکته کلیدی آن ثبت نام کنندگان دراین دوره بود مطلبی به ذهنم رسید که موجز بیان میکنم: جریانات مختلفی درکشور وجود دارند که با اسم ورسم ویا بدون آنها درحوزه های مختلف اجتماعی ، سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی فعالیت دارند .اهداف ،برنامه وچشم اندازه ها درنزد سیاستمداران با انگیزه های متفاوتی مطرح میشود ودیالوگها هم منشاء اعتقادی ، ایمانی داشته و دریک کلام با ایدئولوژی مطرح درکشور به جریانات اصلاح طلب واصول گراو همان جریان راست افراطی، جریان چپ افراطی، جریانهای معتدل ویا مستقلین برمیگردد . این تقسیم بندیها که درسایه آن احزاب وانجمنها واقلیتها با کسب مجوز از وزارت کشور به فعالیت های سیاسی می پردازند. بیشترین صحبتهای شما حول همین محور بود وبا تیتر کردن آن وارد متن شدید . لیک کشور ما ازآنجا که بکلی از نظامات مختلف دیگر کشورها جداست وسیاستهای منحصر به خود را دارد که درمقایسه با سایر کشورهای مادی گرابکلی متفاوت است نگاه ما به کشورداری وحکمرانی نگاهی تکلیفی است. اگر کشور را درطول این ۴۲ سال درحوزه اقتصادی مورد نقد وبررسی قرار دهید.خواهید دید که دریک نکته مشترک وآن عملکرد ناصوابی بوده که درکشور رسوب وهر دوره که میگذرد نسبت به دوره قبل از آن بدتروعصیان وناخرسندی مردم را بهمراه داشته است . همان دیالگوهای این آقایان وضعیت کشور را به اینجا رسانیده است . من اعتقادم اینست با همه احترامی که به صحبتهای شما دارم صحبتهای جنابعالی ما را به جایی میبرد که بگوییم قدرت فساد میاورد ودر این نکته شکی وجود ندارد مطالب دیگری هست که از حوصله این ظرفیت کم خارج است .

    نظرات شما -
    • ما،،
      0

      شما که انتی از هستی،!!اشتباه نکن،،همیشه فساد ، قدرت می آورد،،!!!و بعد فساد میشود قانون (یعنی قدرت)،،،همین

  • کاربر ناشناس
    0

    صف مرغ وروغنه

  • محمد صادق مذهبیان
    0

    جناب دکتر انتظاری نکته اصلی بحث شما همان مطلب هفتم است. تمام مشکلات مملکت ما زاییده فرهنگ فرد محوری حاکم بر تمام ملت است. تا زمانیکه از این فرهنگ رهایی نیابیم بقول معروف همین اش و همین کاسه است. باید مربیان و معلمینی را انتخاب کنیم که ضمن داشتن سلامت روان پتانسیل کار گروهی در آنان وجود داشته باشد و آنها را برای تعلیم تفکر گروهی آموزش دهیم تا بتوانند در بچه ها همان را القا کنند و باید از مهد کودک ها شروع کنیم تا بتدریج نسل های آینده شاهد تغییر فرهنگ فرد محوری به فرهنگ گروه محوری باشند.

  • غیر قابل نشر
    0

    چون همه به این نتیجه رسیده اند که تو این مملکت اگه بخوای سهمت را بگیری باید در زمره حکومتیان باشی والا کلاهت پس معرکه است .4سال کاره ای باش هفتاد نسلت را ببند.

  • احسان
    0

    ایران تنها کشوریه که قانون فقط برای افراد ضعیف و آسیب پذیر اعمال میشه.شما نگاه کنید بین این کاندیدا یه ایرانی آریایی خالص پیدا نمیشه.تولدشون یا تو هند بوده یا نجف یا پاکستان یا هم دو تابعیتی هستند.یا خودشون یا برادرشون یا خانوادشون هم اختلاس کردند و هم احتکار.جالب اینجاست که فقط همینا تایید صلاحیت میشن.ایراد کار از کجاست؟چرا مهره های اصلی این کشور همه اجنبی هستند؟تا کی باید شاهد دزدی اونا و فقر خودمون و ظلم و ستم و بی عدالتی و ‌‌از بین رفتن ایران و ایرانی و منابع و پول و ارز این کشور باشیم و جرأت اعتراض هم نداشته باشیم؟کی باید پاسخگو باشه؟تا کی این پیرمردهای مریض باید سران اصلی قوا باشند؟خدایا به عظمتت قسم نجاتمون بده.دیگه توان نداریم.ما چه رأی بدیم چه ندیم،قطعا فرد مورد نظرشون رو از قبل انتخاب کردند.یا بمیران این دزدای بی شرف رو یا برسان زلزله قیامت رو.دیگه بریدیم....

  • ۷۲
    0

    اقای انتظاری ، قطعٱ پای پول در میان است اون هم چه پولی ... همش دلارهای جهانکیری ! لقمه حرام رخنه کرده تو خون آدمیزاد ، معنای انسانیت را از او دور میکند که نتیجه اش می شود ایران فعلی ...!

  • محسن
    0

    جدای از مقدمه و موخره ، چرا از یک حزب چند نفر کاندید شده بودند ؟ چون همانطور که میدانیم شورایی به نام شورای نگهبان داریم که دفیفا مشخص نیست سلیقه شخصیشون را چگونه اعمال میکنند ، پس چند نفر کاندید شدند که هر کدام از فیلتر شورا رد نشد دیگری احتمال تاییدش باشد ، در ضمن انتخاباتی که از لحظه ثبت نام ( دقیقا لخظه ثبت نام و نه حتی ازمرحله تایید صلاحیتها ) کاندیدای پیروز مشخص بود ( بالشخصه خودم در سایت لینکدین برای پستی کامنت گذاشتم و عرض کردم آقای رییسی پیروز هستند ( در مرحله ای که هنوز مرحله ثبت نام بود و ایشان ثبت نام کرده بودند ) تمام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها