میزان خسارت و علت وقوع حریق گسترده در شرکت رنگ پرندک اعلام شد

فرماندار زرندیه برآورد میزان خسارت مالی وارده و علت وقوع حریق گسترده در شرکت تولید رنگ مکث پرندک واقع در شهرک صنعتی این شهر از توابع شهرستان زرندیه را اعلام کرد.

میزان خسارت و علت وقوع حریق گسترده در شرکت رنگ پرندک اعلام شد

سیامک سلیمانی با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های اولیه صورت گرفته میزان خسارت ناشی از آتش سوزی این کارخانه که پنجشنبه شب گذشته بوقوع پیوست، ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود: در این حریق گسترده که عملیات اطفای آن ساعت ۲۱ پنجشنبه شب تا ۱و۳۰دقیقه بامداد صورت گرفت، خسارت وارده به انبارها و مواد اولیه و رنگ ۲۱۰ میلیارد ریال برآورد و بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال نیز به ماشین آلات و مستغلات خسارت وارد شده است.

فرماندار زرندیه در ادامه اتصالی سیم‌های برق را دلیل احتمالی وقوع این آتش سوزی براساس اعلام کارشناسان آتش نشانی عنوان کرد و افزود: انبارش نادرست و چیدمان بیش از حد مواد اولیه در سوله منجر به افزایش حرارت و عدم تحمل بار شده و عدم رعایت ضوابط ایمنی توسط این واحد تولیدی منجر به تشدید خسارت وارده شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در برنداشته است، گفت: تلاش برای از سرگیری فعالیت این شرکت با تامین مواد اولیه و بازسازی فضای فیزیکی واحد تولیدی رنگ آغاز شده است.

سلیمانی افزود: با وقوع حریق نیروهای آتش نشانی پرندک همراه با خودروهای آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند و بدلیل شدت حریق از نیروهای آتش‌نشانی شهرهای رباط کریم، نسیم شهر، پرند، مامونیه، زاویه، شهرک صنعتی مامونیه و آتش نشانی ساوه نیز درخواست کمک شد و با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران بوجود آمده متاثر از این حریق گسترده مدیریت و مهار شد.

وی با اشاره به مجاورت این کارخانه در شهرک صنعتی پرندک با چند واحد شیمیایی اظهار کرد: با تلاش ستاد مدیریت بحران شهرستان و کنترل حریق از وقوع یک فاجعه سنگین به دلیل سرایت آتش به واحدهای تولیدی مجاور پیشگیری شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها