بازار ارز در فاز تردید/ سکه وارد کانال ١٠ میلیون تومان شد

بازار ارز در روز گذشته یک روند افزایشی به خود گرفته بود؛ به طوری که نرخ دلار در حدود ۹۰ تومان بالا رفت.

بازار ارز در فاز تردید/ سکه وارد کانال ١٠ میلیون تومان شد

افزایش نرخ دلار تا جایی بود که در نهایت دلار در پایان معاملات دیروز ۲۲ هزار و ۳۵۱ تومان قیمت گرفت. گفته می شود روز یکشنبه فضای دو قطبی در بازار شکل گرفته بود و بازار به راحتی نمی توانست مسیر خود را پیدا کند.

در دومین روزهفته، بازار ارز تحت‌تاثیر اخبار متناقضی بود؛ از یک سو، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آژانس بین‌المللی حق دسترسی به دوربین‌های سازمان انرژی اتمی را ندارد و از سوی دیگر، رئیس‌جمهور عنوان کرد، «ما به مذاکرات تا توافق نهایی ادامه خواهیم داد».

برخی معامله‌گران سعی داشتند با جوسازی پیرامون خبر اول، ارزش دلار را در مسیر صعودی قرار دهند؛ این در حالی بود که دسته دیگری با تکیه بر صحبت رئیس‌جمهور و اظهارات اخیر نماینده روسیه سعی داشتند، جریان قیمت را کاهشی نگه دارند. از نماینده ارشد روسیه در مذاکرات وین نقل شده که ایران آماده است، تا حدی غنی‌سازی خود را کاهش دهد.

معامله‌گران باور دارند ایران تنها در صورتی دست به این اقدام خواهد زد که تحریم‌ها به شکل قابل توجهی برداشته شوند. در مجموع می‌ توان گفت که روز یکشنبه فضای دو قطبی در بازار شکل گرفته بود و بازار به راحتی نمی توانست مسیر خود را پیدا کند.

اخبار متناقضی که از آینده برجام به گوش می‌رسید، معامله‌گران را در حالت تردید قرار داد. در روزی که فضای بازار دو قطبی بود، دلار توانست با ۹۰ تومان افزایش به بهای ۲۲ هزار و ۹۹۰ تومان برسد. سکه امامی نیز با تکیه بر رشد قیمت اسکناس آمریکایی توانست از کانال ۹ میلیون تومانی خارج شود و به مرز ۱۰ میلیونی پا بگذارد. در سومین روز هفته، فلز گرانبهای داخلی ۹۰ هزار تومان رشد را به ثبت رساند و به بهای ۱۰ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید. در کنار عامل افزایشی دلار، سکه بازان امیدوار هستند که در هفته جاری، اونس طلا به افزایش خود ادامه دهد.

بازار ارز در فاز تردید/ سکه وارد کانال ١٠ میلیون تومان شد

صف در برابر صرافی‌های دلار

فعالان عنوان کردند که دیروز صف‌های خرید به بازار بازگشتند و موجب شد که برخی از صرافی‌ها شلوغ شوند. برخی از معامله‌گران عنوان می‌کردند که علت ایجاد صف تقاضا، فاصله قیمتی بود که بین صرافی‌های بانکی و بازار آزاد وجود داشت. روز گذشته، صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار را ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین کردند که فاصله ۶۰۰ تومانی با قیمت بازار آزاد داشت. این فاصله موجب می‌شد که هر فرد به ازای خرید ۲ هزار دلار، بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سود کند.

منبع: دنیای اقتصاد

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها