پلمپ ۳۹ دستگاه در شهربازی‌ های استان اردبیل طی یک سال گذشته

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: طی یک سال گذشته تعداد ۳۹ دستگاه در شهربازی‌های سطح استان توسط کارشناسان اجرا و امور حقوقی پلمپ و با معرفی آنها به مراجع قضائی از ادامه فعالیتشان جلوگیری به عمل آمده است.

پلمپ ۳۹ دستگاه در شهربازی‌ های استان اردبیل طی یک سال گذشته

هاشم علایی اظهار کرد: در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، بازرسی از تجهیزات شهربازی بر اساس روش‌های اجرایی موجود توسط شرکت‌های بازرسی فنی تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در همین راستا تجهیزات شهربازی با انجام بازرسی‌های فنی بر اساس استانداردهای ملی مربوط، در صورت نداشتن نواقص و ایمن بودن، مجوز بهره برداری دریافت کرده و هر سه ماه یک بار در طول دوره فعالیت توسط شرکت‌های مزبور مورد بازرسی دوره‌ای قرار می‌گیرند.


علایی با بیان اینکه مجوز فعالیت صادر شده دارای اعتبار یک ساله بوده و هر سال باید تمدید شود، تصریح کرد: اکثر تجهیزات شهربازی فعال مستقر در استان دارای مجوز فعالیت بوده و برابر مکاتبات انجام شده با شهرداران شهرستان‌ها، از فعالیت تجهیزات فاقد مجوز به دلیل حفظ ایمنی و سلامتی هم استانی‌ها و مهمانان جلوگیری می‌شود.


مدیرکل استاندارد استان اردبیل ادامه داد: در صورت هرگونه بهره برداری غیر مجاز کلیه روش‌های حوادث احتمالی متوجه مالکان و بهره برداران تجهیزات فاقد مجوز خواهد بود.


وی با بیان اینکه تجهیزات بازی غیر استاندارد پلمپ شده و در صورت عدم اقدام لازم برای استانداردسازی، مالکان مربوط به مراجع قضائی معرفی می‌شوند، تشریح کرد: در طول یکسال گذشته بیش از ۳۰۰ مورد بازرسی از تجهیزات شهر بازی‌های استان توسط کارشناسان شرکت‌های بازرسی فنی و همچنین کارشناسان اداره کل صورت گرفته است.


علایی با بیان اینکه رعایت استانداردها برای ایمنی و سلامت افراد جامعه ضروری است، گفت: رعایت استانداردها در سطح ملی و بین‌المللی هم به ارتقای کیفیت کالاها و خدمات با نظارت بر استاندارد کالاهای وارداتی و صادراتی کمک می‌کند و سبب پایداری بازار هدف خارجی می‌شود که یکی از محورهای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را تشکیل می‌دهد.


این مسئول با اشاره به اینکه هدف از تدوین و اعمال استانداردها این است که به جامعه و شهروندان اطمینان داده شود آنچه به کار می‌گیرند یا مصرف می‌کنند ایمن و سالم است، ادامه داد: ترویج استاندارد شامل تمامی روش‌هایی است که بتوان از طریق آن‌ها آگاهی جامعه را طی برنامه‌ریزی‌های مداوم نسبت به لزوم و فواید استانداردسازی افزایش داد.


وی بیان کرد: اداره کل استاندارد به طور اصولی ترویج استاندارد را در دو بخش دنبال می‌کند که در بخش اول برنامه‌ریزی در زمینه اصلاح و بهبود فرآیندهای استانداردسازی در درون سازمان به منظور ارائه خدمات مناسب و مطلوب که خود به منزله توسعه و ترویج ساختاری تلقی می‌شود و در بخش دوم فعالیت‌های ترویجی را بر اساس مخاطبین مختلف برون سازمانی برنامه‌ریزی و اجرایی کرده است.


عضو شورای اداری استان اردبیل اضافه کرد: این برنامه‌ریزی‌ها شامل آموزش استفاده از رسانه‌های ارتباط جمعی، نشر و ترویج استانداردها، حضور مستمر در جامعه به منظور اطمینان بخشی به استفاده از کالاهای استاندارد بوده و بر اساس نظرسنجی که از اقشار مختلف جامعه توسط اداره کل استاندارد به عمل آمده، اکثریت افراد جامعه اعلام کرده‌اند که موقع خرید کالا به علامت استاندارد روی کالا توجه می‌کنند.


مدیرکل استاندارد استان اردبیل تشریح کرد:. با توجه به طرح پرسشگری که در ۴ سال اخیر انجام شده، میزان آشنایی و اعتماد عمومی مردم استان با اداره استاندارد و وظایف آن در حد خوب بوده و هر سال رشد بالای ۳ درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بنده خدا
    0

    با اهدا سلام و تحیت پرونده مدیرکل منابع طبیعی(رفیق آقای واعظی) که فروردین ماه موجب عزل وی شد به کجا رسید؟ آیا وجوه به بیت المال برگشت؟ ممنون میشم اطلاع رسانی بفرمایید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها