افتتاح طرح اکران مردمی فیلم های مستند در مساجد قزوین

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین گفت: به مناسبت سوم خرداد، مراسم رونمایی از پوستر طرح اکران مردمی فیلم های مستند، همزمان در بیش از ۲۰مسجد استان قزوین در محله امیدیه شهر ناصرآباد قزوین برگزار شد.

افتتاح طرح اکران مردمی فیلم های مستند در مساجد قزوین

محمدرضا امامقلی با حضور در این مراسم، تحولات انقلاب اسلامی را به عنوان رویدادی منحصر به فرد خواند و گفت: ثبت تجربیات انقلاب اسلامی و رویدادهای آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. علاوه بر ثبت تجربیات، انتقال و رساندن آن نیز به مردم بسیار مهم است.

او ادامه داد: روایت جریان حق، موانع تحقق و قله های افتخار حقانیت در قالب های هنری یک رسالت است. چرخه تواصی به حق از طریق ثبت، تولید و انتشار محتوا، مسیر مقدسی است که می بایست از وظایف اصلی مومنان به انقلاب اسلامی باشد.

امامقلی به برنامه چای مستند اشاره کرد و افزود: در برنامه چای مستند اهدافی از جمله؛ اکران فیلم های برتر تولید شده توسط هنرمندان انقلاب اسلامی را دنبال می کنیم که در آن روایت هایی همچون پیشرفت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، روایت مجاهدین اسلام از پشت خاکریزهای دفاع مقدس تا مرزهای امروز محور مقاومت تا پشت در خانه صهیونیست ها و روایت مجاهدت نیروهای انقلابی در مبارزه با مفسدان سیاسی و اقتصادی را به تصویر می کشند.

او به اهداف دیگر اکران‌ مردمی مستند پرداخت و اظهار کرد: گسترش مخاطبین مستندهای انقلابی را می‌توان از دیگر اهداف این فعالیت نام برد که امید بخشی و امیدآفرینی را در مسیر آرمان های انقلاب اسلامی تحقق می بخشد.

امامقلی ساخت مستندهای بومی را سومین ویژگی اکران های مردمی عنوان کرد و گفت: مستندهای بومی در بررسی مشکلات و ظرفیت های موجود بومی بسیار کارآمد است. این امر موجب می شود که مشکلات در مسیر مطالبه گری قرار بگیرد و سازندگی در همه حوزه ها به معنای واقعی شکل بگیرد.

رئیس حوزه‌ هنری انقلاب اسلامی قزوین فعالیت در مناطق دور افتاده و محروم را از اولویت های حوزه هنری دانست و اضافه کرد: فعالیت در مناطق روستایی برای ما افتخار بزرگی است و این را برای خود، عبادت می دانیم. از نگاه ما مدعوین اصلی برنامه های ما مردم هستند لذا خدمت به مردم برای ما یک موهبت الهی است.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها