وزرای احمدی نژاد سکونشین مجلس یازدهم/ مقایسه آرای نواب رئیس در دو اجلاسیه

در انتخابات هیات رئیسه سال دوم، امیرحسین قاضی زاده هاشمی کرسی نایب رئیسی را به شوق ریاست جمهوری رها کرد تا پای عبدالرضا مصری به هیأت رئیسه باز شود.

وزرای احمدی نژاد سکونشین مجلس یازدهم/ مقایسه آرای نواب رئیس در دو اجلاسیه

برخلاف اولین اجلاسیه مجلس یازدهم اجلاسیه دوم حرف و حدیث زیادی نداشت یا اگر هم بود در هیاهوی انتخابات و غوغای رد صلاحیت‌ها گم شد و تقریبا نتیجه و ترکیب هیات رئیسه برای دومین سال همان ترکیبی شد که پیش‌بینی‌اش چندان دور از ذهن نبود.

محمدباقر قالیباف که نقد ریاست قوه مقننه به نسیه ریاست جمهوری را ترجیح داده بود پاداش این رفتار خود را دریافت کرد و برای یکسال دیگر بر کرسی ریاست تکیه زد، هرچند آراء او تغییر نکرد و همان ۲۳۰ رأی سال اول را از نمایندگان گرفت.

بعد از آن نوبت به رای گیری برای نواب رئیس رسید ماجرا کمی تغییر کرد و حالا امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که توانست از فیلتر شورای نگهبان عبور کند و در صف کاندیداهای اصلی برای کرسی ریاست جمهوری قرار بگیرد از خیر نائب رئیسی مجلس گذشت و این رقابت به نام علی نیکزاد نماینده اردبیل و البته وزیر مسکن دولت محمود احمدی‌نژاد و عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه، وزیر رفاه دولت نهم بدون حضور رقیب سوم رقم خورد.

در این رای گیری آرای نیکزاد نسبت به سال گذشته ۱۰ رای بیشتر بود و با فاصله یک رای پیشتاز بودن از عبدالرضا مصری توانست جایگزین امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی بشود و کرسی نائب رئیس اول را از آن خود کند و عبدالرضا مصری با ۲۰۵ رأی در این تقسیم غنایم مجلس یازدهم کرسی نائب رئیس دوم را به دست آورد.

در جدول زیر می‌توانید آرای نواب رئیس مجلس یازدهم در اجلاسیه اول و دوم را ببینید؛

اجلاسیه

کاندیداهای نواب رئیس

تعداد آرا

اول

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

۲۰۸

علی نیکزاد

۱۹۶

دوم

علی نیکزاد

۲۰۶

عبدالرضا مصری

۲۰۵

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها