مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:

بیماران خاص برای پیشگیری از ابتلا به کرونا نیازمند حمایت هستند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: در شرایطی که شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم، بیماران خاص بیش از هر زمانی به حمایت و پوشش اساسی و اصولی نیاز دارند.

بیماران خاص برای پیشگیری از ابتلا به کرونا نیازمند حمایت هستند

مریم بیدخام در جلسه گروه کاری سلامت و امنیت غذایی، گفت: انجمن حمایت از بیماران تالاسمی در بهمن ۹۹ با هدف شناسایی، حمایت و آموزش، اطلاع رسانی به خانواده‌ها تأسیس شد و هم اکنون این انجمن صدای بیش از ۱۳۰بیمار مبتلا به تالاسمی در سطح استان قزوین است و در مدت کوتاهی که از تأسیس آن می‌گذرد اقدامات ارزشمندی در حوزه حمایت از بیماران انجام داده است.

او با اشاره به بخشی از مشکلات این بیماران اظهار کرد: ضروری است دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی بهداشت و درمان در خصوص تأمین داروی بیماران تالاسمی، تجهیز بخش تالاسمی، چکاپ دوره‌ای در استان پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات این بیماران را انجام دهد.

بیدخام با تاکید بر ضرورت اشتغالزایی برای بیماران خاص تصریح کرد: مبتلایان تالاسمی غیر از مباحث مربوط به درمان نباید دغدغه دیگری داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال بیماران خاص باید موضوع در کارگروه اشتغال استان طرح و حمایت‌های لازم از طرق مختلف اعم از ارائه تسهیلات و صدور مجوزهای لازم انجام شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی با اشاره به اهمیت بیمه برای شهروندان به ویژه بیماران خاص گفت: افراد فاقد بیمه سلامت می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت به طور رایگان از خدمات بیمه سلامت برخوردار شوند و همچنین برای بیمه‌های تکمیلی با مراجعه به دفاتر نمایندگی بیمه‌های تکمیلی در استان به‌صورت انفرادی، خانوادگی و یا گروه‌های شغلی زیر ۵۰نفر تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی قرار گیرند.

بیدخام تاکید کرد: از تشکل‌های مردم نهاد ، خانه مشارکت مردم در سلامت و رابطان بهداشت انتظار می‌رود تا با اطلاع رسانی به شهروندان نسبت به آگاهی بخشی به خانواده‌ها جهت استفاده از بیمه‌های تکمیلی انفرادی اقدام کنند.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها