دستیابی به آرزوهای محال با ویژن برد (تابلوی تجسم)/ تصاویر

ویژن برد یا تابلوی تجسم آرزوها یک ابزار جذاب و انگیزشی است که وجود آن در محل زندگی یا کار شما می‌تواند لازم باشد. این تابلو که به تابلو کائنات نیز معروف است بر اساس قانون جذب کار می‌کند.

دستیابی به آرزوهای محال با ویژن برد (تابلوی تجسم)/ تصاویر

هنگامی که تصویر تمام اهداف و آرزوهای شما هر روز روی یک تابلوی بزرگ جلو چشم‌تان باشد، بدون شک بیشتر به آن‌ها فکر می‌کنید.

ویژن برد (تابلوی تجسم)، یک ابزار جادویی برای خلق آرزوها

احتمالاً شما نیز تاکنون درباره ویژن برد یا تابلوی تجسم چیزهایی شنیده‌اید. در دنیای شلوغ و پر زرق و برق امروز، می‌توان با ایده‌هایی بسیار ساده اما دلنشین و کاربردی، روند رسیدن به آرزوها را هموارتر کرد. البته هیچ چیز به اندازه تلاش و پشتکار نمی‌تواند ما را به اهدافمان نزدیک‌تر کند.

اما گاهی وجود یک عامل انگیزشی باعث می‌شود، درست در زمانی که احساس می‌کنیم خسته و ناامید شده‌ایم، دوباره نیرو بگیریم و از جا بلند شویم. این دقیقاً همان کاری است که ویژن برد با یادآوری هر روزه آرزوهایمان انجام می‌دهد.

اگر دوست دارید درباره این ابزار ساده اما جادویی بیشتر بدانید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به تمامی سؤالات شما در این باره پاسخ دهیم. در نهایت در کنار یکدیگر روش ساخت ویژن برد را نیز خواهیم آموخت.

ویژن برد شما را مجبور می‌کند به آرزوهایتان فکر کنید

اگر به قانون جذب باور داشته باشید می‌دانید که تجسم همیشگی و تصور رسیدن به آرزوها، ما را به آن‌ها نزدیک‌تر می‌کند. به عبارتی دیگر هنگامی که شما از کائنات چیزی درخواست می‌کنید باید به آن ثابت کنید چقدر در درخواست خود مصمم هستید و این کار با تصور و فکر کردن مداوم به هدف و آرزویی که در سر دارید میسر می‌شود.

هنگامی که یک قاب بزرگ از آرزوها و اهدافتان همیشه جلوی چشم شما باشد، حتی اگر بخواهید هم نمی‌توانید از آرزوهای رنگارنگ‌تان دست بکشید. به همین دلیل است که ساخت ویژن برد که به آن تابلوی کائنات نیز گفته می‌شود، می‌تواند لذت‌بخش‌ترین کار دنیا باشد.

به عبارتی این کار، کنار هم چیدن تمام آرزوهایی است که باور دارید یک روز در واقعیت کنار هم قرار می‌گیرند. پس همین الان دست به کار شوید.

دستیابی به آرزوهای محال با ویژن برد (تابلوی تجسم)/ تصاویر

به طور دقیق، ویژن برد چیست؟

اکنون نوبت به این می‌رسد که بفهمیم این تابلوی حیرت‌انگیز دقیقاً چیست. به معنای ساده، یک تابلوی بزرگ را تصور کنید که پر است از تصاویری که همگی مربوط به آرزوهای کوچک و بزرگ و اهداف گوناگون شما هستند.

می‌توانید این تابلو را در اتاق خواب یا دیوار محل کار خود نصب کنید تا همیشه با دیدن آن، به تحقق آرزوهای خود باور داشته باشید. به همین سادگی شما یک ویژن برد دارید.

حال متوجه شدید که درباره ابزار عجیب و غریبی صحبت نمی‌کنیم. این تابلو یک کاردستی زیبا و البته هوشمندانه است که هر کس می‌تواند آن را مطابق اهداف و سلایق خود بسازد.

برای ساخت ویژن برد باید چکار کنیم؟

حال نوبت به هیجان‌انگیزترین قسمت ماجرا می‌رسد، قسمتی که باید خودتان دست به کار شوید. قدم به قدم با بخش‌های زیر همراه ما باشید تا به کمک هم تابلوی آرزوهای بی‌نظیر بسازیم.

1. لیستی از اهداف خود تهیه کنید

برای داشتن یک ویژن برد شخصی، اول از همه باید بدانید چه آرزوهایی دارید. پس یک کاغذ و خودکار بردارید و شروع به نوشتن کنید. تمام اهداف خود را روی کاغذ بیاورید. می‌توانید ابتدا اهدافی را بنویسید که می‌خواهید در یک سال آینده به آن‌ها دست پیدا کنید و سپس به سراغ اهداف بلند مدت خود بروید.

اگر فکر می‌کنید نوشتن تمامی آرزوها کمی سردرگم‌تان می‌کند یک پیشنهاد برای شما داریم. سعی کنید اهداف و آرزوهای خود را به صورت دسته‌بندی شده بنویسید.

برای مثال بخشی را به اهداف شغلی اختصاص دهید، بخشی دیگر را به آرزوهای خانوادگی، اهداف مالی و … می‌توانید روی ویژن برد خود نیز این اهداف را به صورت جداگانه بیاورید و یا به طور نامنظم بچسبانید. در این باره در بخش‌های بعد بیشتر توضیح خواهیم داد.

2. همه چیزهایی را که فکر می‌کنید تابلوی شما را زیباتر می‌کند جمع‌آوری کنید

می‌توانید از عکس‌های زیبای روزنامه و مجلات، کاغذها و چسب‌های رنگی، روان‌نویس‌های رنگارنگ و … استفاده کنید. حتماً قیچی و چسب نیز کنار خود داشته باشید.

3. تصاویری از آرزوهای خود پیدا کنید

در این مرحله از ساخت ویژن برد باید تصاویری که گویای اهداف و آرزوهای شما باشند و به نحوی در شما ایجاد انگیزه کنند، پیدا کنید. می‌توانید به سراغ مجله‌های قدیمی بروید یا به راحتی در گوگل سرچ کنید.

کافیست چند ساعتی را به این کار اختصاص دهید. لازم نیست عکس‌هایی که انتخاب می‌کنید دقیقاً شبیه همان چیزی باشند که در ذهن دارید. کافیست تصاویری را پیدا کنید که تداعی کننده آرزوهای شما باشند.

تمام عکس‌ها را از مجلات با قیچی ببرید و یا اگر در گوگل پیدا کرده‌اید، آن‌ها را پرینت کنید. حال آماده رفتن به مرحله بعد هستید.

نحوه درست کردن ویژن برد

4. ساخت ویژن برد را آغاز کنید

این مرحله در واقع اصلی‌ترین مرحله برای ساخت یک تابلوی تجسم آرزو است. کافیست یک مقوای بزرگ یا تخته بزرگ تهیه کنید و تصاویر جمع ‌آوری شده را به ترتیبی که برای خودتان خوشایند است روی آن بچسبانید.

برای این کار هیچ قانون خاصی وجود ندارد و تنها سلیقه شما مهم است. همانطور که در بخش‌های قبل گفتیم می‌توانید تصاویر آرزوهای خود را به صورت دسته‌بندی شده و مجزا روی برد نصب کنید.

برای مثال یک قسمت از ویژن برد را به آرزوهای شغلی و قسمتی دیگر را به لیست سفرها اختصاص دهید. همچنین می‌توانید فقط با توجه به حسی که به هر عکس دارید آن را در گوشه‌ای از تابلو بچسبانید.

5. احساسات خود را به تابلو اضافه کنید

چه خوب است اگر این تابلو تنها به تصاویری از "چیزها" محدود نباشد. در واقع موضوع تنها چیزهایی نیست که می‌خواهید به دست بیاورید، بلکه احساسی که دوست دارید به خود داشته باشید نیز می‌تواند قسمتی از اهداف و آرزوهای شما باشد.

پس به آن‌ها فکر کنید و روی کاغذ بیاورید. آیا دوست دارید "قوی"، "مستقل"، "سلامت"، عاشق" و شجاع باشید؟ آرزو دارید با تمام وجود از لحظات زندگی لذت ببرید؟

تمام این موارد را در قالب کلمات و عباراتی انگیزشی روی ویژن برد خود بچسبانید تا همیشه به یاد داشته باشید می‌خواهید چه کسی باشید و چه تغییراتی در خود ایجاد کنید.

6. بهترین مکان را برای نصب تابلوی تجسم پیدا کنید

پیشنهاد می‌کنیم این تابلوی جادویی را جایی قرار دهید که بتوانید هر روز آن را ببینید. در واقع تنها ساخت یک ویژن برد مهم نیست بلکه تماشای هر روزه آن و فکر کردن به آرزوهایی که روی این تخته چسبانده شده‌اند، بیشترین اهمیت را دارد.

پس سعی کنید روزی چند بار نگاهی به آن بیندازید و به خود یادآوری کنید که چقدر برای رسیدن به اهداف‌تان مشتاق هستید.

7. قانون جذب را در ویژن برد خود پیدا کنید

یک نکته دیگر درباره تابلوی آرزوها وجود دارد. فرض کنید یک روز این تابلو را روی دیوار اتاق خود نصب می‌کنید و بعد از آن روزهای زیادی را به تماشایش می‌پردازید. بعد از مدتی می‌بینید که برخی از اهداف شما که تصویر آن‌ها روی برد نصب شده است، یکی یکی در حال واقعی شدن هستند.

این می‌تواند بهترین حس را برای شما به همراه بیاورد. زیرا می‌بینید چیزهایی را که روزی در دسته آرزوهای شما بوده‌اند، به دست آورده‌اید و به این ترتیب به قدرت قانون جذب بیشتر پی می‌برید.

پیشنهاد می‌کنیم تاریخ روزی که ویژن برد خود را ساخته‌اید جایی یادداشت کنید تا هر بار و با رسیدن به یکی از آرزوهای خود بدانید چقدر زمان لازم بوده است تا کائنات شما را به آنچه می‌خواهید برساند.

در واقع با این کار قانون جذب را به کمک می‌گیرید تا شما را در تحقق آرزوهایتان کمک کند.

نکات نهایی برای داشتن یک تابلوی تجسم خارق العاده

حال که ویژن برد اختصاصی خود را دارید می‌توانید با به کار بردن نکات زیر، بهترین استفاده را از آن ببرید.

خوب است اگر هر سال تابلوی کائنات جدیدی برای خود بسازید. البته می‌توانید در میانه سال نیز آرزوهای جدید خود را به آن اضافه کنید. به فکر کوچک و بزرگ بودن اهداف‌تان نباشید. تمام آرزوهای خود را هر چقدر هم که به نظر ناچیز می‌آیند جدی بگیرید و آن‌ها را روی تابلو نصب کنید. قبلاً گفتیم که می‌توانید اهداف مختلف خود را به صورت دسته‌بندی شده روی ویژن برد بچسبانید. اکنون یک پیشنهاد دیگر هم برای شما داریم. می‌توانید چندین برد متفاوت داشته باشید. برای مثال اهداف کاری و شغلی را به صورت جداگانه روی یک تابلو نصب کرده و آن را در دفتر کار خود قرار دهید. از طرفی دیگر تابلوی تجسم اهداف و آرزوهای شخصی خود را در اتاق خواب یا محیط خانه نصب کنید. هر روز به تابلوی خود نگاه کنید و در نظر بگیرید که از همین لحظه تمام آنچه را روی برد می‌بینید در اختیار دارید. پیشنهاد می‌کنیم هر شب قبل از خواب نگاهی به ویژن برد خود بیندازید. این کار باعث می‌شود ناخودآگاه شما این تصاویر را در خود نگه دارد. چه بسا حتی در خواب ایده‌های جدیدی برای رسیدن به اهداف‌تان پیدا کنید. همچنین هر روز صبح پیش از هر چیز به تماشای برد آرزوهای خود بپردازید تا روز جدید را با انگیزه و احساسات و تفکر مثبت آغاز نمایید. روزانه بارها به ویژن برد خود نگاه کنید و بابت اهدافی که محقق شده‌اند شکرگزاری کنید. به این فکر کنید که ممکن است به تمام آرزوهایی که عکس آن‌ها را روی تابلو چسبانده‌اید، نرسید. اما این نباید برای شما سرخوردگی به همراه داشته باشد. به آن دسته از اهداف فکر کنید که به دست آورده‌اید و سعی کنید از آن‌ها انگیزه بگیرید. شاید آرزوهای دیگر شما نیز به شکلی دیگر و در زمانی بهتر، محقق شوند.

چند نمونه ویژن برد خلاقانه

همانطور که متوجه شدید، تابلوی آرزوها یک تابلوی کاملاً شخصی است که بنا بر سلیقه شما ساخته می‌شود. اما در ادامه چند نمونه از این تابلوها را به شما نشان می‌دهیم تنها برای این که بتوانید از آن‌ها ایده بگیرید.

نمونه ویژن برد

نمونه ویژن برد

نمونه تابلو تجسم

نمونه تابلو تجسم

نمونه تابلو آرزوها

نمونه تابلو آرزوها

نمونه تابلو آرزو

نمونه تابلو آرزو

منبع: مجله موفقیت

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • متفاوت
    0

    ویژن برد امروز دنیای مجازی با یک گوشیه.شما انچه را که در اینترنت مدام پیگیرمیشوید دراصل دنیای خود را با ان میسازید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها