با چند کوسن زیبا، ظاهر مبلتان را عوض کنید

نکاتی وجود دارد که باید برای تزئین مبل با کوسن‌های رومبلی باید به آن‌ها توجه کرد.

با چند کوسن زیبا، ظاهر مبلتان را عوض کنید

اگر تمایل داریدیک دکوراسیون مدرن یا کلاسیک و یا حتی ترکیبی از این دو سبک برای اتاق نشیمن خود طراحی کنید و یا این‌که قصد دارید جلوه زیباتری از مبل بسازید، به سادگی و با کمی دقت می‌توانید با استفاده از کوسن‌های رومبلی این کار را انجام دهید. البته نکاتی وجود دارد که باید برای تزئین مبل با کوسن‌های رومبلی به آن‌ها توجه کرد.

تعداد و مکان قرارگیری کوسن‌های رومبلی


در چینش کوسن‌های مبل استفاده از تعداد فرد کوسن هنرمندانه‌تر به‌نظر می‌رسد. برای صندلی‌ها و مبلمان یک نفره یک کوسن و برای مبلمان دو یا سه نفره سه یا پنج کوسن مناسب است. به‌جای یک جفت کوسن از تعداد کوسن‌های فرد استفاده کنید. به طور مثال 3 یا 5 کوسن برای هر مبل می‌تواند مناسب باشد. به یاد داشته باشید کوسن بزرگ‌تر نسبت به بالش‌های کوچک‌تر جلوه‌ی بهتری دارند. برای ایجاد یک دکوراسیون کلاسیک بهتر است از تعداد زوج کوسن استفاده کنید. به طور مثال دو یا چهار کوسن رو‌مبلی که در دو طرف انتهایی مبل چیده شده‌اند، می‌توانند جلوه منظم هندسی به مبل ببخشند. برای ایجاد فضای ترکیبی کلاسیک و مدرن از هر تعداد کوسن می‌توان بهره گرفت. تعداد زوج (دو یا چهار کوسن) یک ساختار منظم و تعداد فرد (سه یا پنج کوسن) می‌تواند چهره‌ای نامتقارن به مبل بدهد. اما اگر تمایل به ایجاد یک فضای غیر رسمی دارید، استفاده از دو کوسن در یک سمت و یک کوسن در سمت دیگر، چینش مناسبی خواهد بود. بهتر است کوسن‌هایی که با هم جفت هستند هم اندازه بوده و اندازه‌ی آن‌ها 45 تا 60 سانتی‌متر باشد.

شکل و اندازه کوسن‌ها


بهتر است کوسن روی مبل مربعی باشد و اضلاع آن 45 تا 60 سانتی‌‌متر باشد تا آن‌قدر بزرگ باشد که طرح و الگوی خود را به نمایش بگذارد. اندازه‌ی کوسن‌های مبل به اندازه‌ی مبل بستگی دارد، اما برای جلب توجه و ایجاد لذت بصری بهتر است از کوسن‌های مربعی با ابعاد 50 تا 60 سانتی‌متر استفاده شود. البته می‌توان از کوسن‌های دایره‌ای نیز برای این کار استفاده کرد. اندازه‌ی کوسن مبل استاندارد از 45 تا 60 سانتی‌متر است. برای مبلمان با اندازه‌ی عادی کوسنی با ابعاد 45 سانتی‌متر و برای مبلمان بزرگ کوسن‌هایی با ابعاد 60 سانتی‌متر کافی می‌باشد. البته باید توجه داشت که استفاده از کوسن‌های بزرگ فضایی غیررسمی به اتاق می‌بخشد و بیشتر برای اتاق‌های نشیمن مناسب‌اند. اما برای مبل‌هایی که به صورت مدرن طراحی شده‌اند، از کوسن‌هایی با ابعاد 40 سانتی‌متر استفاده می‌شود.استفاده از کوسن‌های دست‌بافت از جنس کتان و پارچه‌ی زبر جلوه‌ی زیبایی به مبل می‌دهد.

پارچه


وقتی می‌خواهیم یک دکوراسیون داخلی مدرن طراحی کنیم، استفاده از کوسن‌های دست‌بافت از جنس کتان و پارچه‌ی زبر با طرح‌های منظم هندسی و رنگ‌های ملایم، می‌تواند مناسب باشد و جلوه‌ی زیبایی به مبل بدهد. جنس ابریشم و مخمل می‌تواند چهره‌ای زیبا و کلاسیک به مبل بدهد. هم‌چنین می‌توان با طرح و نقش و نگار و رنگ‌های زیبا به آن چهره‌ای زنده‌تر بخشید. به طور مثال، نقش و نگار گل گلی آمیخته با طرح‌های مختلف و یا ترکیبی از یک جفت کوسن با نقش و نگار گل گلی شلوغ با کوسن‌های دیگری که طرحی ساده یا تنها یک گل بزرگ در وسط خود دارند، می‌تواند ترکیبی زیبا و مناسب ایجاد کند. در انتخاب پارچه‌ی کوسن‌ها زیاد حساس نباشید. برای ایجاد یک مبل با فضای ترکیبی می‌توان از یک جفت کوسن با طرح مشابه و یا پنج کوسن با ترکیب طرح متفاوت استفاده کرد. اما اگر تصمیم دارید که از چند نوع کوسن متفاوت استفاده کنید، بهتر است این کوسن‌ها حداقل در یک رنگ یا طرح با هم مشابه بوده و یا از لحاظ خاصی با همدیگر اشتراک داشته باشند. استفاده از یک کوسن با گوشه‌هایی صاف از جنس ابریشم و یا چرم جلوه‌ای درخشان و فضایی گرم به مبل می‌بخشد.

تزئینات


کوسن‌هایی که تزئیناتی مثل مرواریددوزی دارند معمولا سنتی هستند. اما اگر می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید فراموش نکنید که دلیل استفاده از کوسن زیباتر کردن مبل است و باید در همین راستا از آن‌ها استفاده کنید. برای ایجاد یک فضای مطلوب‌تر و جلوه‌ی زیباتر دقت شود کوسن‌های بزرگ طوری چیده شوند که تزئينات گوشه‌ی آن‌ها به چشم بیاید. اما برای کوسن‌های کوچک‌تر بهتر است از یک آویز نازک، مانند منگوله استفاده شود. در چینش کوسن‌ها از تندروی و افراط بپرهیزید. کوسن‌های را از پهلو و به صورت متمایل بچینید. این حالت می‌تواند فضای ترکیبی زیبایی را ایجاد کند. مواد داخلی کوسن که آن‌ را پر کرده و شکل می‌دهند، از نکات مهم در انتخاب کوسن مبل هستند.

ایجاد یک فضای ترکیبی


اما اگر می‌خواهید طوری کوسن رو‌مبلی خود را انتخاب کنید که یک ترکیبی از فضای کلاسیک و مدرن داشته باشید، بهتر است به نکات زیر توجه کنید. یکی از ترکیبات ساده و زیبا استفاده از یک جفت کوسن مشابه، با رنگی سازگار با مبل دو طرف آن و یک کوسن کشیده و پهن در وسط آن است.

جنس مواد داخلی


مواد داخلی کوسن که آن‌ را پر کرده و شکل می‌دهند، از نکات مهم در انتخاب کوسن مبل هستند. پر که از مواد پرکننده کوسن است، نرمی قابل توجهی دارد اما شکل منظمی به کوسن نمی‌دهند. برعکس فوم و مواد مصنوعی مانند آن علی‌رغم این که شکل منظمی به کوسن می‌دهند، راحتی کمتری را با خود به ارمغان آورده و از وقار کمتری در طراحی برخوردار هستند.

فاکتور هماهنگی


یکی از فاکتورهای چینش کوسن هماهنگی آن‌ها با یکدیگر است. اگرچه ممکن است کوسن روی صندلی‌ها و مبلمان تک نفره با کوسن روی مبل متفاوت باشند، اما باید همه‌ی این کوسن با همدیگر هماهنگی داشته و از یک هارمونی تبعیت کنند تا بتوانند فضایی یک‌دست را در اتاق ایجاد کرد.

منبع: Realsimple

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها