پس از توقفی چند ساله

راه‌اندازی مجدد کارخانه قند فسا

پس از توقفی چند ساله و به دنبال اجرای طرح تعمیرات کامل، در آئینی با حضور امام جمعه موقت تهران و مدیران هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان در شهرستان فسا، کارخانه قند مینو فسا مجددا راه‌اندازی و رسما افتتاح شد.

راه‌اندازی مجدد کارخانه قند فسا

پنجشنبه 6 خرداد و طی آئینی با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و مدیران هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان، کارخانه قند مینو فسا، افتتاح شد و تولید شکر در اوزان مختلف را از سر گرفت.

راه‌اندازی مجدد کارخانه قند فسا

رئیس دادگستری شهرستان فسا در این مراسم طی سخنانی گفت: این واحد تولیدی پس از توقفی چند ساله، با پیگیری‌های دستگاه قضا و مسئولان ارشد قضایی استان فارس، مجددا احیا شده است.

حجت‌الاسلام خورشیدی با بیان اینکه 80 میلیارد تومان بدهی این واحد تولیدی به کارگران، با پیگیری‌های دادگستری پرداخت شده است، این اقدام را کاری بسیار بزرگ برشمرد و افزود: امروز امکان توسعه این کارخانه وجود دارد.

خورشیدی خاطرنشان کرد: بدهی کارخانه حدود 155میلیارد تومان بوده که از سوی شرکت مینو 105میلیارد تومان آن پرداخت شده است و انتظار داریم بقیه مبلغ بدهی نیز پرداخت شود.

افزایش ظرفیت تولید چغندر قند در فسا

مدیر عامل کارخانه قند مینو فسا نیز در سخنانی با اشاره به سابقه 70ساله این واحد تولیدی که از سال 1330 در فسا راه‌اندازی شده است، گفت: از سال 1399 این کارخانه پس از چندین سال تعطیلی، توسط هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان خریداری شد.

عباسیان اردکانی، با اشاره به اقدامات انجام شده در طول ماه‌های اخیر گفت: برنامه آتی ما این است که حداقل 11ماه کارخانه فعال باشد و یک ماه نیز برای سرویس دستگاهها اختصاص یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از برنامه‌های آتی این واحد صنعتی، افزایش ظرفیت تولید است، گفت: افزایش تولید شکر خام از 250 به 400 تن در روز یکی از برنامه‌های این واحد تولیدی است که منجر به افزایش ظرفیت خرید چغندرقند از کشاورزان خواهد شد.

عباسیان اردکانی میزان اشتغالزایی این کارخانه به شکل مستقیم را 250 نفر اعلام و اضافه کرد: برنامه سال 1400 تدوین شده است.

راه‌اندازی مجدد کارخانه قند فسا

فرماندار شهرستان فسا نیز در این آیین با تقدیر از مجموعه هلدینگ آزادگان، گفت: برای کمک به این کارخانه تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

فیروزی تاکید کرد: امروز اشتغالزایی کارخانه برای شهرستان بسیار مهم است و با نوسازی دستگاهها و افزایش تولید، این اشتغال نیز افزایش خواهد یافت.

راه‌اندازی مجدد کارخانه قند فسا پیش از اقتصادی بودن اقدامی فرهنگی است

امام جمعه موقت تهران نیز در سخنانی گفت: حرکت برای خرید کارخانه قند فسا و توسعه آن توسط هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان بسیار امیدوار کننده بود و باید اعتراف کرد که اقدام برای خرید کارخانه قبل از آنکه یک اقدام اقتصادی باشد، به سبب برکات بسیاری که برای منطقه دارد، یک اقدام فرهنگی است.

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد اضافه کرد: تصمیمات مدیران هلدینگ در راستای منافع ملی است و نگاه بخشی و صرف اقتصادی به مسائل ندارند.

ابوترابی‌فرد گفت: یکی از دلایل موفقیت هلدینگ آزادگان همین نگاه ملی است، اینکه بتوانند خدمتی به مردم کنند و این نهاد متعلق به افراد خاصی نیست چراکه سهامداران این شرکت از آزادگان عزیز هستند.

راه‌اندازی مجدد کارخانه قند فسا

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدامات انجام شده برای خرید کارخانه قند فسا، خاطرنشان کرد: در ابتدا پرداخت بدهی های کارخانه در دستور کار قرار گرفت و این کار بزرگ سامان یافت و در قدم دوم احیای کارخانه پس از دو سال بود که 60میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

ابوترابی‌فرد افزود: در قدم سوم نوسازی در دستور کار است و ما در شرکت مینو که زیر مجموعه هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان است، با مدرن ترین ماشین آلات به تولید می پردازیم و قدم های بلندی در این راستا برداشته خواهد شد.

او ادامه داد: قدم بعدی توسعه و جذب سرمایه گذار و نیروهای کارآمد است چراکه جهش تولید با این نگاه امکان پذیر است تا منویات رهبری را در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی به سرانجام برسانیم. در این راستا و در بخش کشاورزی نیز 20هکتار کشت نخل در دستور کار است.

توسعه درونی و برونی شرکت ها با مدرن ترین تجهیزات

رئیس هیئت مدیره هلدینگ اقتصادی و خود کفایی آزادگان نیز گفت: شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان به منظور حمایت اقتصادی و مالی از آزادگان عزیز بنا شد و امروز در جهت حفظ منافع ملی و توانمند کردن اقتصاد کشور فعالیت می کند.

فرج الله فصیحی رامندی افزود: ما امروز در حوزه های مختلف غذایی، شیرینی و شکلات فعالیت کرده و توسعه درونی و برونی شرکت به عنوان یک هدف مد نظر قرار گرفته است که ایجاد خط های جدید و تقویت و نوسازی خط های قدیمی در این راستا مد نظر است.

فصیحی رامندی ادامه داد: خرید کارخانجات مرتبط با صنایع غذایی همچون کارخانه قند فسا نیز برای تامین رنجیره تولید بود و از طرف دیگر خرید کارخانه برای مردم فسا نیز مهم بود چراکه پس از سالها تعطیلی با ظرفیت بالا مشغول به فعالیت شد.

او خاطرنشان کرد: امروز شاهد اشتغال حدود 250 نفر در این کارخانه هستیم و این اشتغالزایی ما را امیدوار می کند که با تلاش بیشتری به توسعه کارخانه بپردازیم.

این فعال اقتصادی گفت: شرکت هلدینگ اقتصادی آزادگان 3سال است جز 100شرکت بزرگ و برتر اقتصادی ایران به انتخاب سازمان مدیریت صنعتی است و برند مینو نیز در سازمان توسعه تجارت کشور جزو برندهای ملی ثبت شده است.

فصیحی رامندی در مورد علت افتتاح کارخانه قند مینو فسا پس از چند ماه تاخیر نیز گفت: شکر دو فصل کاری دارد یکی استحصال شکر از چغندر و دیگری تصفیه شکر که در فصل کشت چغندر کارخانه طبیعتاً تعطیل است چراکه قراردادها با کشاورزان باید بسته شده تا موقع برداشت از چغندر استفاده کنیم اما ما بازهم بیکار ننشستیم و در 8ماه گذشته 5هزار تن شکر تصفیه کردیم لذا علت این تاخیر همین بود.

توسعه تولید را دنبال می‌کنیم

نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ خودکفایی آزادگان نیز گفت: شرکت هلدینگ خودکفایی آزادگان متعلق به آزادگان سراسر کشور بوده و در بورس است و زیر نظر هیچ نهاد خاصی نیست.

حمیدرضا رضایی افزود: این هلدینگ دارای چندین شرکت زیرمجموعه در تمام حوزه ها همچون شرکت پارس گستر، مینو، رهاورد سازندگی آزادگان و... است و از سال 1396مجموعه به سمت تکمیل زنجیره تولید و تامین مواد رفت تا مواد مورد نیاز برای تولید محصولات خود را نیز تامین کند که خریداری کارخانه قند فسا نیز برای استفاده از قند و شکر آن به همین منظور بوده است.

رضایی با یادآوری اینکه زمان خرید کارخانه قند فسا، این واحد تولیدی تعطیل بود، فعال شدن این کارخانه را یکی از اقدامات دانست و گفت: خرید شرکت پرتو دانه خزر در بهشهر، کارخانه آب معدنی بیشه نیز در لرستان و سایر کارخانه های مشابه نیز در این راستا انجام شده است تا دوباره این مجموعه ها را فعال کرده و به عرصه تولید برگردانیم.

او با اشاره به اینکه بیش از 7 هزار نیروی انسانی در کارخانه‌های زیرمجموعه این هلدینگ به فعالیت مشغول هستند، خاطرنشان کرد: شفافیت کامل در فعالیت‌های این هلدینگ وجود دارد و هدف ما ویلا و برج سازی نیست بلکه کارخانه می‌خریم و تولید را توسعه می‌دهیم.

براساس این گزارش، رفع موانع و احیای کارخانه قند فسا، یکی از اقدامات مورد نظر مسئولان دستگاه‌های مختلف استان فارس طی سال‌های اخیر بوده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها