سرمربی تیم ملی والیبال زنان: باید از خارج کمک بگیریم/ برای قهرمانی آسیا برنامه خاصی نداریم

سرمربی تیم ملی والیبال زنان معتقد است که برای ارتقاء سطح والیبال زنان باید یک مربی خارجی را جذب و برنامه‌ای بلند مدت اجرا کرد.

سرمربی تیم ملی والیبال زنان: باید از خارج کمک بگیریم/ برای قهرمانی آسیا برنامه خاصی نداریم

تیم ملی والیبال زنان ایران شهریور ۱۴۰۰ مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو دارد و به تازگی اولین اردوی آماده‌سازی خود را آغاز کرده. فدراسیون والیبال فریبا صادقی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرده است. البته این مربی به دلیل ابتلا به کرونا فعلا در قرنطینه به سر می‌برد و ملی‌پوشان زیر نظر فاطمه شعبان خمسه مربی تیم، کار می‌کنند.

فریبا صادقی به زمان کوتاه تا مسابقات قهرمانی آسیا اشاره و بیان کرد: اردوها آغاز شده است و فدراسیون برای تیم ملی برنامه بلند مدت دارد، یعنی اعزام به قهرمانی آسیا یک شروع است. زمان کمی تا این مسابقات داریم و نمی‌توانیم برنامه‌ریزی خاصی داشته باشیم. از طرفی بازیکنان در چند ماه گذشته به دلیل تعطیلی باشگاه‌ها و شیوع کرونا تمرینات منسجمی نداشته‌اند، در نتیجه بیشترین کاری که می‌توانیم در اردوهای اولیه انجام بدهیم، ایجاد آمادگی عمومی و اختصاصی آنها است.

او احتمال برگزاری دیدار دوستانه قبل از قهرمانی آسیا را کم دانست و گفت: روابط بین‌الملل فدراسیون به دنبال فراهم کردن شرایط بازی تدارکاتی است اما به دلیل شیوع کرونا احتمال ضعیفی وجود دارد. قهرمانی آسیا می‌تواند شروع برنامه بلند مدت فدراسیون برای والیبال زنان باشد. از طرفی جذب مربی خارجی هم گزینه مهمی است که آن را دنبال می‌کنند.

سرمربی تیم ملی حفظ جایگاه قبلی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را سخت دانست و گفت: این اتفاق به دو مورد مهم بستگی دارد؛ اول اینکه هنوز قرعه کشی انجام نشده، نمی‌دانیم با چه تیم‌هایی هم‌گروه هستیم و جدول مسابقات به چه شکل است. از طرفی باید شرایط آمادگی بازیکنان را در اردوهای اولیه بررسی کنیم. در حال حاضر چند نفر از بازیکنان تیم به کرونا مبتلا شده‌اند و تا سه هفته امکان حضور در تمرینات را ندارند. ممکن است تست چند نفر از بازیکنانی که از اردوی دوم به تیم اضافه می‌شوند هم مثبت باشد، پس این شرایط ما را از تمرینات دور می‌کند.

او ادامه داد: تمرینات و اردوهای ما خیلی تحت‌الشعاع این موضوع قرار می‌گیرد که چقدر بازیکنان سالم و آماده در اختیار داشته باشیم و در جریان تمرینات هم دچار کرونا نشویم. در بدترین شرایط سال‌های اخیر قرار گرفته‌ایم، چون هم زمان کمی در اختیار داریم و هم شیوع کرونا بر فضای کار حاکم است.

صادقی با بیان اینکه اولین و مهمترین کاری که فدراسیون باید انجام بدهد، جذب مربی خارجی است، ادامه داد: نیاز است که این مربی بلند مدت در ایران باشد و اردوهای مستمری داشته باشیم. از طرفی داشتن یک لیگ خوب و قوی که باعث شود بازیکنان رقابت خوبی را تجربه کنند از اهمیت بالایی برخوردار است، چون بازیکنان ما به اندازه کافی به مسابقات برون مرزی اعزام نمی‌شوند و شاید لیگ قوی این نقص را جبران کند. جوان‌گرایی نیز می‌تواند به پیشرفت والیبال کمک کند.

او افزود: مربیان داخلی توان خود را برای ارتقاء والیبال زنان بکار گرفته‌اند اما تجارب بدست آمده، ثابت کرده که نتوانسته‌اند در کسب سکو موفق عمل کنند و کاری از پیش ببرند. شاید به این دلیل است که ما مربیان هم نتوانسته‌ایم تجربیات برون مرزی برای ارتقاء خود داشته باشیم. بنابراین اگر نگاه ملی داشته باشیم باید برای ارتقاء سطح والیبال زنان از بیرون کمک بگیریم.

سرمربی تیم ملی والیبال زنان در مورد افرادی که قرار است به عنوان مشاور فنی به تیم کمک کنند، گفت: در بخش‌های مختلف به کمک نیاز داریم و ممکن است از چند مشاور فنی در مباحث تمرینی و طراحی تمرین کمک بگیریم. چند نفر را معرفی کرده‌ایم و فدراسیون در حال بررسی آنها است.

صادقی در پایان گفت: از پیگیری فدراسیون و نگاه مثبت داورزنی به والیبال زنان تشکر می‌کنم. علاوه بر این به حضور محمدیان خوشبین هستم. او با تجاربی که در وزارت ورزش و عرصه‌های بزرگ ورزش کشور بدست آورده، می‌تواند در بخش والیبال زنان به ما کمک کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها