چشمه ییلاقی "غربالبیز" مهریز یزد خشک شد

دهیار روستای مدوار مهریز یزد از خشک شدن چشمه ییلاقی غربالبیز این شهرستان بعلت تداوم خشکسالی خبر داد.

چشمه ییلاقی "غربالبیز" مهریز یزد خشک شد

محمدرضا شیرزاده با بیان اینکه این چشمه جزو روستای مدوار است افزود: به دلیل نامناسب بودن بارش‌ها در اواخر سال گذشته به خصوص در سال‌جاری، بار دیگر چشمه خشک شد.

وی ادامه داد: در برخی از سال‌ها که بارش مناسب و کافی در سطح منطقه به خصوص در ارتفاعات مشرف در منطقه وجود داشته باشد آب چشمه غربال بیز دائمی می‌شود که مردم و کشاورزان از آن استفاده می‌کنند.

به گفته این مسوول، جاری شدن آب در چشمه به میزان بارندگی در ادامه رشته کوه زاگرس در استان و ارتفاعات مشرف به منطقه بستگی دارد و ابراز امیدواری کرد امسال بار دیگر شاهد جاری شدن آن در شهرستان باشیم.

شیرزاد تصریح کرد: این منطقه در کنار روستای مدوار یکی از مهمترین جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهرستان مهریز و استان یزد محسوب می‌شود که در طول سال به ویژه ایام تعطیل، افرادی زیادی از فضای اطراف چشمه استفاده می‌کنند.

مجموعه گردشگری غربال بیز در وسعت ۱۰ هکتار در دامنه کوهی به همین نام قرار دارد و با چشم‌اندازی زیبا و طبیعتی بکر، آب از حفره‌های داخل کوه در محل جاری است.

این منطقه ییلاقی در ۱۰ کیلومتری غرب شهر مهریز قرار دارد و مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز هم در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها