وضعیت نامناسب تزریق واکسن کرونا در استان خراسان شمالی/ بیماران خاص را دریابید

تا کنون حدود ۴۰ هزار دز واکسن کرونا وارد استان خراسان شمالی که می‌توان گفت با این میزان هنوز یک درصد از جمعیت استان هم واکسینه نشده‌اند.

وضعیت نامناسب تزریق واکسن کرونا در استان خراسان شمالی/ بیماران خاص را دریابید

با گذشت بیش از یک سال دو ماه از شیوع پاندمی کرونا در تمام نقاط کشور٬ برخی از آمارها و گزارش ها درباره این بیماری در استان نشان از وضعیت مبهم مقابله با این بیماری دارد.

هنوز هیچ آمار رسمی از تعداد جانباختگان کرونایی از ابتدای شیوع تا کنون در استان موجود نیست و برخی منابع غیر رسمی می‌گویند در 6 ماه گذشته حدود 800 بیمار کرونایی در استان جان باخته‌اند.

از سوی دیگر وضعیت تزریق واکسن کرونا و دریافت کنندگان آن نیز در استان روشن نیست و گلایه‌هایی درباره مکان تزریق واکسن و نوع اطلاع‌رسانی در این زمینه وجود دارد.

تزریق واکسن به سالمندان؛ 10 درصد از میانگین کشوری عقب‌تر هستیم

دکتر سید احمد هاشمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام آماری درباره واکسن کرونا٬ اظهار داشت: همه گروه‌های سنی اعلام شده برای دریافت واکسن باید از طریق مراجعه به آدرس salamat.gov.ir ثبت‌نام کرده تا به ترتیب سنی به صورت هوشمند و از طریق پیامک نوبت‌دهی شوند و از هرگونه مراجعه بصورت حضوری و بدون نوبت خودداری کنند.

وی افزود: همچنان میزان مرگ و میر در سنین بالای 60 سال بیشتر است. نمونه گیری‌ها و میزان مثبت شدن تست‌ها کاهش یافته که نشان از کنترل کرونا در استان است.

هاشمی در ادامه با اشاره به واکسیناسیون 81 درصد افراد بالای 80 سال در کشور، گفت: این میزان در استان 71 درصد است که علت آن خودداری افراد بالای 80 سال از تزریق واکسن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در انتها با اشاره به انجام واکسن در روستاها، بیان داشت: قطعی برق در مراکز بهداشت خصوصاً روستایی مشکل ساز شده و باعث شده در انبارش واکسن مشکل داشته باشیم.

فرایند تزریق واکسن برای بیماران ام اس بسیار کند است

در حالی که در تمام نقاط کشور تزریق واکسن کرونا برای بیماران خاص به پایان رسیده٬ خبرها حاکی است در خراسان شمالی این وضعیت بسیار نگران کننده و بد در حال پیشروی است و در برخی از شهرها هنوز بیمار ام اس واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.

سهیلا پیدا، رئیس انجمن ام اس خراسان شمالی با اشاره به وضعیت تزریق واکسن کرونا برای بیماران خاص در استان خراسان شمالی اظهار داشت: متاسفانه انجمن و جامعه هدف این انجمن که حدود 500 نفر هستند از وضعیت تزریق واکسن در استان رضایت ندارند.

وی افزود: با توجه به اینکه بیماری ام اس مشخصاً سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار داده و به شدت سیستم ایمنی بدن کاهش می‌یابد٬ این بیماران در معرض بیماری کرونا هستند و برای این موضوع بسیار نگران هستیم. به همین علت باید موضوع تزریق واکسن٬ بسیار در اولویت باشد.

رئیس انجمن ام اس استان گفت: در این طرح شاهد بی نظمی‌های زیادی هستیم و ما مکاتبات زیادی را در این زمینه با مدیران وزارت بهداشت داشتیم و علی رغم اینکه در همه کشور واکسن برای بیماران خاص تزریق شده بود٬ در استان فقط برای تعداد محدودی انجام شد و دز دوم هم فقط برای آن تعداد محدود انجام شد.

پیدا ادامه داد: هوا بسیار گرم است و بیمار ام اس نباید از خانه خارج شود و این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی از بیماران ما می‌خواهد در مکان‌های پرتجمع حاضر شوند و بعد با این موضوع مواجه می‌شوند که اسمشان در لیست نیست! بسیار از این موضوع ناراحت و گلایه مند هستیم.

رئیس انجمن ام اس استان با بیان اینکه در بجنورد حدود 11 نفر فقط واکسن را دریافت کردند تصریح کرد: در اسفراین این روند بسیار خوب است و در شیروان تازه ماجرای تزریق واکسن کرونا برای بیماران ام اس آغاز شده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها