نیروگاه‌های برق بیستون و اسلام آباد با تمام توان در مدار تولید هستند

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون گفت: تمام واحدهای نیروگاه های بیستون و اسلام آباد با ظرفیت 740 مگاوات در مدار تولید قرار دارند. 

نیروگاه‌های برق بیستون و اسلام آباد با تمام توان در مدار تولید هستند

مسعود میرزا عسگری اظهار کرد: با توجه به نیاز کشور، تقاضای مصرف بالای برق و نزدیک شدن به زمان پیک بار تابستان، خوشبختانه واحدهای یک و دو نیروگاه بیستون با ظرفیت کامل 640 مگاوات و چهار واحد گازی نیروگاه اسلام آبادغرب با ظرفیت 100 مگاوات و در مجموع با ظرفیت 740 مگاوات در حداکثر آمادگی تولید انرژی الکتریکی قرار دارند.

وی در ادامه به تعمیرات نیروگاه بیستون اشاره کرد و گفت: با تلاش شبانه روزی کارکنان نیروگاه بیستون و در شرایط سخت تحریمی و همچنین بیماری کرونا، با یاری خداوند و تکیه بر دانش و تجریه متخصصین داخلی موفق شدیم پس از تعمیرات نیمه اساسی، واحد دو نیروگاه بیستون ا با حداکثر ظرفیت 320 مگاوات به مدار تولید باز گردانیم.

وی ادامه داد: در تعمیرات نیمه اساسی واحد دو، مشکل پمپ اصلی روغن توربین، عدم بارگیری کامل توربین و مشکل تصفیه روغن توربین برطرف شد و همچنین اورهال کامل BC pump شماره یک و تعویض استاتور موتور آن صورت گرفت.

میرزا عسگری در خصوص نیروگاه اسلام آبادغرب هم گفت: با همت کارکنان نیروگاه گازی اسلام آبادغرب و انجام به موقع تعمیرات برنامه ریزی شده، واحد یک این نیروگاه با ظرفیت 25 مگاوات در مدار تولید برق کشور قرار گرفت.

وی اضافه کرد: تعمیرات مسیر داغ (HGPI) واحد یک نیروگاه اسلام آباد با اقداماتی از قبیل، تعمیرات پره‌های ردیف یک و دو ثابت و پره های متحرک ردیف یک و 10 عدد سویلر که توسط شرکتهای داخلی ساخته شده بود تعویض شدند و همچنین قطعات مورد نیاز از جمله شرودها، لاینرها و ترانزیشن پیس تعویض شد.

نیروگاه حرارتی بیستون در کیلومتر 20 جاده کرمانشاه به همدان و نیروگاه گازی اسلام آباد در کیلومتر 55 جاده کرمانشاه به اسلام آباد غرب واقع هستند که نقش بسزایی در پایداری شبکه سراسری برق در غرب کشور به عهده دارند.

نیروگاه‌های برق بیستون و اسلام آباد با تمام توان در مدار تولید هستند

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها