مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر:

بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران ۸۰ ویژه‌ برنامه اجرا می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران ۸۰ ویژه‌برنامه اجرا می‌کند.

بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران ۸۰ ویژه‌ برنامه اجرا می‌کند

فاطمه کرمپور در آئین رونمایی از لوح افتخار معرفی شهرستان بوشهر به عنوان پایتخت قرانی ایران در ۱۴۰۰ اظهار داشت: این برنامه‌های قرآنی در قالب یک شورای مشورتی، ۱۰ کمیته کاری و ۴۰ کارگروه به پیوست ۳۵ طرح ابتکاری اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کارگروه تاکنون ۲۵ نشست کاری برگزار کرده گفت: در این راستا پیش‌نویس برنامه اجرایی حسب راهبردها و سیاست‌های وزارت متبوع مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان، سند راهبردی قرآنی ۱۴۱۴ استان، منشور قرآنی کشور، مصوبات شورای توسعه قرآنی کشور، تجربیات فعالیت‌های قرآنی استان و مطالعات تلفیقی فعالیت‌های قرآنی کشور تهیه شد

کرمپور ادامه داد: بر حسب دستور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در نشست‌های متعدد با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، قرآنی، فرهنگی و حدود ۳۰ نفر از پیشکسوتان قرآنی استان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: در این راستا پیش‌نویس دوم هم تهیه و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ارسال شد که پس از کسب نظر وزارت متبوع و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان نسخه نهایی برنامه اجرایی بوشهر پایتخت قرآنی ایران ۱۴۰۰ تهیه شد.

کرمپور ادامه داد: بخشی از فعالیت‌های قرآنی در طرح پایتختی بوشهر از ابتدا سال جاری آغاز شد تا استان بتواند این رویداد را باشکوه و عظمت خاصی آغاز کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر خاطرنشان کرد: با این برنامه‌ها بوشهر الهام‌بخش و مرجعیت برنامه‌های قرآنی ایران اسلامی در سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها