ساماندهی مجریان برای کیفیت‌ بخشی به ساختمان‌ سازی در زنجان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان گفت: مجریان تاسیسات مکانیکی ساختمان به منظور کیفیت‌ بخشی به اجرای پروژه‌ها ساماندهی می‌شود.

ساماندهی مجریان برای کیفیت‌ بخشی به ساختمان‌ سازی در زنجان

حسن مجتبی‌زاده، در آیین انعقاد تفاهم‌نامه مشترک ساماندهی و رتبه‌بندی مجریان تأسیسات مکانیکی ساختمان و راه‌اندازی آزمایشی سامانه یکپارچه‌سازی سیستم نظام‌یار، اظهار کرد: به دنبال تجربه موفق در بحث ساماندهی مجریان گاز در سال‌های قبل که منجر به تعریف مسئولیت برای مجریان ذی‌صلاح، ارائه خدمات مطلوب‌تر و کاهش تخلفات شد، بر آن شدیم تا این رویکرد را به سایر بخش‌های مرتبط با صنعت ساختمان تعمیم دهیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز تفاهم‌نامه ساماندهی مجریان تاسیسات الکتریکی بین نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان و اتحادیه الکتریک‌فروشان و سیم‌کشان استان زنجان منعقد شد، عنوان کرد: اجرای این تفاهم‌نامه از ابتدای سال‌جاری آغاز شده که در آن با ارائه آموزش از طریق فنی و حرفه‌ای و ارائه گواهی‌نامه و سطح‌بندی مجریان، مجری مربوطه به گروه ساختمانی مورد نظر معرفی می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان ادامه داد: انعقاد تفاهم‌نامه ساماندهی و رتبه‌بندی مجریان تأسیسات مکانیکی ساختمان نیز گامی در راستای اجرای صحیح مبحث ۱۴ مقررات ملی ساختمان (تاسیسات مکانیکی) و مبحث ۱۶ (تاسیسات بهداشتی) است تا شاهد ارتقای کیفیت خدمات و سیستم‌های تاسیساتی ساختمان باشیم. بر این اساس مجریان، ساماندهی، تعیین صلاحیت و رتبه‌بندی می‌شوند و فعالیت مجریان بر اساس صلاحیت تعیین شده انجام می‌شود و بانک اطلاعلاتی مجریان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

این مسئول، ارتقای توانمندی‌ها و کیفیت خدمات ارائه شده توسط مجریان تاسیسات مکانیکی، ارتقای کیفیت سیستم‌های تاسیسات مکانیکی، فعالیت مجریان مطابق صلاحیت تعیین شده، جلوگیری از ادامه فعالیت مجریان فاقد صلاحیت و ناقض تعهدات، اختصاص کد مجری‌گری به فعالان در زمینه تاسیسات مکانیکی و امکان برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقای سطح کیفی سیستم‌های مکانیکی را از مزایای این تفاهم‌نامه برشمرد.

مجتبی‌زاده، از راه‌اندازی آزمایشی سامانه یکپارچه‌سازی ثبت خدمات مهندسی در سیستم نظام‌یار خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته سه شهر ابهر، خرم‌دره و خدابنده به این سامانه متصل بودند و امروز ۱۶ شهر دیگر استان شامل گرماب، سهرود، سجاس، حلب، ایجرود، صائین‌قلعه، هیدج، سلطانیه، آببر، درام، چورزق، گیلوان، نیک‌پی، ماه‌نشان و نوربهار به این سامانه متصل می‌شود و همه ارجاعات از طریق آن انجام خواهد شد که منتج به ارتقای کیفت خدمات مهندسی می‌شود.

وی تصریح کرد: سامانه نظام‌یار در راستای شفاف‌سازی و ارائه خدمات دولت الکترونیک طراحی شده و ثبت همه مکاتبات در سیستم نظام مهندسی ساختمان و شهرداری از طریق آن انجام خواهد شد. این کار دست دلالان را کوتاه و از اعمال سلیقه و تخلفات اداری جلوگیری می‌کند. ارسال بموقع گزارش مهندسان ناظر بدون مراجعه حضوری به شهرداری، ثبت مدارک پروژه، اطلاعات فنی ساختمان، بارگذاری کروکی و نقشه‌ها، صدور پروانه و سایر موارد، از دیگر مزایای این سامانه است.

این مسئول به رونمایی از کتاب طراحی و اجرای پله‌برقی به تألیف کریم میرزاپور، اشاره و خاطرنشان کرد: مجموعه داستان‌های مختلف در ارتباط با مقررات ملی ساختمان، از دیگر فعالیت‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برای ایجاد فرهنگ‌سازی در خانواده است که مولف در این مجموعه در هر داستان یکی از مقررات ملی ساختمان و نمونه‌ای از نتایج رعایت نکردن استانداردهای ساختمان اداری یا مسکونی را به شکل نمایشی به بحث گذاشته است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها