استاندار بوشهر:

صنعت نفت به وظیفه مسئولیت‌ های اجتماعی در استان بوشهر عمل نکرد

استاندار بوشهر با بیان اینکه مجموعه صنعت نفت در استان بوشهر به وظیفه خودش نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی عمل نکرده است گفت: استانداری در حوزه مدیریت نفت و گاز در این استان هیچ نفشی ندارد.

صنعت نفت به وظیفه مسئولیت‌ های اجتماعی در استان بوشهر عمل نکرد

عبدالکریم گراوند، در آیین آغاز ساخت دانشکده مهندسی جم با بیان اینکه منطق پیشرفت هر جامعه بستگی به زیرساخت‌های آموزش عالی و دانشگاه‌ها دارد اظهار داشت: دانشگاه‌ها نقش مهم و تأثیرگذاری در تأمین نیروی انسانی توانمند و متخصص دارد.

وی سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌ها را مهمترین سرمایه‌گذاری در توسعه و پیشرفت دانست و تأکید کرد: نیروی نخبه و شایسته یکی از مهمترین راهکار توسعه و اقتدار محسوب می‌شود چراکه برخی کشورها با وجود نداشتن منابع اقتصادی با همین نیروی انسانی نخبه و توانمند سرآمد کشورها شده‌اند.

استاندار بوشهر، به ظرفیت صنعت نفت و گاز در استان پرداخت و با قدردانی از توجه به مناطق پیرامونی این صنایع تصریح کرد: بدون اعتبارات دولتی بیش از 16 هزار میلیارد تومان صنعت نفت برای آبرسانی و انتقال آب به استان‌های کویری سرمایه‌گذاری می‌کند چرا در استان بوشهر با 18 مجتمع پتروشیمی برای توسعه استان قطره‌چکانی کار می‌شود؟.

گراوند، آلایندگی هوای در کنگان به سبب استقرار صنایع گاز پارس جنوبی را مایه نگرانی دانست و تأکید کرد: صنایع مستقر در کنگان با دریای زیبا خلیج‌فارس چقدر مردم آسیب می‌بینند این نشان می‌دهد که صنعت مستقر در استان بوشهر به وظیفه خودش نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی عمل نکرده است.

وی با اشاره به مذاکره با مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیان کرد: امروز شرم می‌کنم که بگویم در صنعت تحت پوشش وزارت نفت چه خدماتی صورت می‌گیرد و در استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی ایران باید برای کسب منابع اعتباری چقدر باید دوندگی کرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در حوزه مدیریت نفت و گاز در استان بوشهر، این استان نقش ندارد خاطر نشان کرد: این عیب بزرگ در کشور باید برطرف شود چراکه استاندار به‌عنوان نماینده دولت پس از گذشت 43 سال از انقلاب هنوز جایگاه استاندار در این صنعت مشخص نیست و استانداری هیچ اختیاری ندارد باید استاندار اختیارات قانونی داشته باشد درصدی از درآمدها در توسعه استان بوشهر گذاشته شود.

گراوند با تأکید بر اصلاح ساختار این حوزه با تصویب قانون در مجلس تصریح کرد: اگر می‌خواهیم استان بوشهر در صنعت بتواند در توسعه آن تاثیرگذار باشد باید مدیریت استان در صنعت نفت نقش داشته باشد.

وی، با بیان اینکه استانداری بوشهر در 4 سال گذشته کمکی از مجموعه صنعت نفت و گاز برای اجرا طرح‌های دریافت نکرده است گفت: باید این ظرفیت‌ها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی متعلق به مردم بدانید چراکه شیره جان استان بوشهر مکیده می‌شود پس باید صنعت نفت و گاز در توسعه استان ایفای نقش کند.

استاندار بوشهر، مردم استان را مردمی بزرگ، مهربان و نجیب دانست و تصریح کرد: مردم این استان کمترین کارها را قدردان هستند باید قدر این مردم دانسته و به این حوزه هم توجه شود.

گراوند با بیان اینکه مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر توجه به کمک به توسعه استان بوشهر تأکید کرد گفت: برای ساخت بیمارستان عسلویه باید دنبال منابع اعتباری آن باشم با توجه به درآمد صنایع پتروشیمی باید نقش خود را در توسعه استان نشان دهند.

وی با اشاره به اجرا پروژه راه‌‌آهن بوشهر - عسلویه و فارس افزود: باید در این شرایط در ساخت این پروژه مهم با حمایت صنعت نفت تسریع شود.

ساخت دانشکده مهندسی جم با 48 میلیارد تومان اعتبار

استاندار بوشهر با اشاره به آغاز ساخت دانشکده مهندسی جم بیان کرد: مردم انتظار دارند در ساخت آن با تأمین منابع اعتباری سرنوشت دیگر پروژه‌ها پیدا نکند باید مورد حمایت صنعت نفت قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر هم با بیان اینکه دانشکده مهندسی جم با زیربنا 6300 متر مربع با تأمین اعتبار از شورای راهبری پتروشیمی‌ها ساخته می‌شود افزود: این دانشکده در مرحله‌ نخست با 3200 متر مربع و اعتبار بیش از 48 میلیارد تومان ساخته می‌شود.

عبدالمجید مصلح ابراز امیدواری کرد: با تکمیل ساختمان این دانشکده زمینه رشد و توسعه آموزش عالی با کیفیت در جنوب استان فراهم شود و رشته‌های مرتبط با صنایع موجود در این منطقه افزایش یابد.

وی بیان کرد: فعالیت دانشکده فنی مهندسی جم از سال 1389 با 2 رشته مهندسی کامپیوتر و مهندسی صنایع آغاز شده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها