رئیس پلیس فتا کرمان اعلام کرد:

مزاحم نامرئی زن کرمانی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: فردی که از طریق اینستاگرام و با انگیزه سرگرمی اقدام به ایجاد مزاحمت برای شهروندان می کرد توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

مزاحم نامرئی زن کرمانی دستگیر شد

سرهنگ امین یادگارنژاد در تشریح این خبر اظهار داشت: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه کرد و عنوان داشت که شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی واتس‌آپ، موجب برهم زدن آرامش وی شده است؛ لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکی و مستندات موجود، کارشناسان پلیس فتا توانستند فرد مزاحم را مورد شناسایی قرار دهند و پس از هماهنگی های لازم به صورت غافلگیرانه دستگیر کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: این مجرم سایبری در تحقیقات مقدماتی منکر هر گونه جرم انتسابی شد، اما پس از مواجهه با مستندات و ادله دیجیتال لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد و انگیزه‌اش را تفریح و سرگرمی بیان نمود.

رئیس پلیس فتا استان کرمان با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه‌ها است، گفت: کاربران این شبکه‌ها باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی سرگرمی و یا انتقام جویی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، زیرا مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

این مقام انتظامی گفت: طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

سرهنگ یادگارنژاد خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی درخواست خود را ثبت نمایند.

منبع: رکنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها