اماکن مخروبه قزوین توسط شهرداری و میراث فرهنگی ساماندهی شود

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین گفت: با توجه به اجتماع معتادان متجاهر در اماکن مخروبه و خطراتی که حضور آنها برای کودکان دارد، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی باید این اماکن را هر چه زوتر ساماندهی کنند.

اماکن مخروبه قزوین توسط شهرداری و میراث فرهنگی ساماندهی شود

سرهنگ مجید خدایی در نشست خبری با خبرنگاران و اهالی رسانه استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات فرماندهی انتظامی شهرستان قزوین برگزار شد، با اشاره به اجرای 21 طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان قزوین اظهار داشت: جمع‌آوری معتادان متجاهر یکی از این طرح‌هاست که البته وجود اماکن مخروبه در سطح شهر قزوین این کار را برای نیروی انتظامی مشکل‌ می‌کند.

وی از تبدیل 80 بنای مخروبه در سطح شهرستان قزوین خبر داد و افزود: وجود این ابنیه مخروبه در بافت قدیمی و تاریخی شهر آنها را به مکان اجتماع معتادان متجاهر تبدیل کرده و عدم ساماندهی آنها امنیت خانواده‌ها به ویژه کودکان را تهدید می‌کند. به همین خاطر با توجه به اجتماع معتادان متجاهر در اماکن مخروبه و خطراتی که حضورشان برای کودکان دارد، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی باید این اماکن را هر چه زوتر ساماندهی کنند.

خدایی همچنین از نبود کمپ ماده 16 برای ساماندهی معتادان متجاهر در شهر قزوین انتقاد کرد و گفت: اگر چنین کمپی داشتیم، می‌توانستیم 2 روزه کل معتادان متجاهر قزوین را جمع‌آوری، اسکان و ساماندهی کنیم. بنابراین با توجه به اینکه حضور معتادان متجاهر چهره شهر را آلوده می‌کند، ایجاد کمپ ماده 16 مطالبه فرماندهی انتظامی قزوین است و مسئولان عمرانی و شهری استان باید حداکثر کوشش را برای ایجاد کمپ یادشده انجام دهند.

وی ادامه داد: با این همه از ابتدای سال 1400 تا امروز 366 معتاد متجاهر را در سطح شهرستان قزوین شناسایی و جمع‌آوری کردیم که رکورد خوبی به شمار می‌آید.

جمع‌شدن قلیان‌سراها و سگ‌گردانی

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین همچنین از اجرای طرح انتظام‌بخشی به جامعه با محوریت تعطیلی قلیان‌سراها و ممانعت از سگ‌گردانی خبر داد و گفت: طرح جمع کردن و تعطیلی قلیان‌سراها به تازگی آغاز شده و تا انتهای سال هم ادامه خواهد داشت و بر اساس آن هیچ فردی چه در محدوده شهر و چه در بیرون شهر قلیان‌سرا راه بیندازد و همچنین ایجاد چنین فضایی در پارک و بوستان هم جرم است و با عاملان آن برخورد قضائی می‌شود.

خدایی مقابله با سگ‌‌گردانی را محور دیگر اجرای طرح انتظام‌بخشی برشمرد و افزود: با وجود اینکه پلیس راهور برای سگ‌گردانان جرائم نقدی صادر می‌کند، اما گرداندن سگ زینتی در منظر عمومی هم ممنوع است و در صورت مشاهده پلیس این سگ‌ها جمع‌آوری می‌شوند.

افزایش 300 درصدی کشف مواد مخدر صنعتی

فرمانده انتظامی قزوین در ادامه به وضعیت مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر در شهرستان قزوین اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال 1400 تاکنون 126 کیلوگرم مواد مخدر کشف کرده‌ایم که بیشتر آنها صنعتی بوده و باید بگوییم که کشف مواد مخدر صنعتی در 2 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 300 درصد افزایش داشته است.

خدایی همچننی از افزایش 11 درصدی دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در سطح شهرستان خبر داد و افزود: همچنین دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر هم در قیاس با 2 ماه اول سال 1399 حدود 66 درصد بیشتر شده است.

افزایش 143 درصدی کشف سلاح شکاری غیرمجاز

رئیس پلیس شهر قزوین همچنین به آمار کشف سلاح شکاری غیرمجاز در شهرستان قزوین اشاره کرد و گفت: میزان سلاح شکاری کشف‌شده ظرف 2 ماه اخیر در استان قزوین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 143 درصد بیشتر شده است.

خدایی همچنین از کاهش 4 درصدی سرقت در شهرستان قزین در 2 ماه اول سال 1400 خبر داد و اضافه کرد: طی همین مدت 68 درصد سرقت‌های صورت‌گرفته در سطح شهر قزوین کشف وقوع شده‌اند و میزان سارقان دستگیر شده در بازه زمانی یادشده هم نسبت به سال پیش 10 درصد بیشتر شده است.

منبع: تسنیم

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها