الله‌کرم: رئیسی ۷۰ درصد رای دارد؛ منطقی است که جلیلی به نفع او کنار برود/ نامزدهای پوششی تا شب انتخابات کنار نمی روند

دبیر شورای هماهنگی حزب‌الله گفت: حجت‌الاسلام رئیسی از سوی سه جریان اصولگرای وحدت، ائتلاف و پایداری مورد حمایت قرار گرفته است.

الله‌کرم: رئیسی ۷۰ درصد رای دارد؛ منطقی است که جلیلی به نفع او کنار برود/ نامزدهای پوششی تا شب انتخابات کنار نمی روند

حسین الله کرم درباره اینکه رقابت نهایی در انتخابات پیش رو بین کدام یک از نامزد ها خواهد بود؟ گفت: چنانچه اصلاح طلبان با صراحت به حمایت از یکی از دو نماینده اصلاح طلب یعنی همتی و مهر علیزاده بپردازند جامعه به سوی یک رقابت قطبی میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در قالب دو نامزد شاخص صورت خواهد گرفت.

الله کرم ادامه داد: از آنجا که حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی از سوی سه جریان اصولگرای وحدت، ائتلاف و پایداری مورد حمایت قرار گرفته است، یک سوی رقابت و مناظره قطبی خواهد بود که می تواند با مهرعلیزاده یا همتی در صورت برخوردار بودن از تائید اصلاح طلبان رقابت کند.

این استاد دانشگاه درباره شکل دوم متصور برای رقابت نهایی گفت: شکل دوم در رقابت گفتمانی بین پنج نامزد اصولگراست. این وضعیت پس از امتناع اصلاح طلبان از همتی و مهرعلیزاده رخ خواهد داد. به نظر می رسد رقابت گفتمانی میان ابراهیم رئیسی، رضایی و جلیلی به شکل رقابت سه ضلعی و گفتمانی رخ خواهد داد.

این فعال اصولگرا ادامه داد: از آنجا که گفتمان های هر یک پاسخ به دال مرکزی نیازهای اقتصادی-اجتماعی کشور است ما شاهد یک رقابت قطبی یا گفتمانی خواهیم بود. از آنجا که گفتمان تحول و مبارزه با فساد ابراهیم رئیسی در برگیرنده گفتمان عدالت اجتماعی سعید جلیلی و گفتمان کارآمدی محسن رضایی است و همچنین راهبرد نگاه به داخل و برون گرای رئیسی چون در برگیرنده نگاه به بیرون اصلاح طلبان است مشارکت بیشتر از آنچه که در نظرسنجی ها آمده است رخ خواهد داد و سید ابراهیم رئیسی بیشتر از آنچه درنظرسنجی ها آمده است رای خواهد آورد‌.

وی ادامه داد: نظر سنجی کنونی نشان می دهد که آرای ۷۰ درصد از مشارکت ۴۴ درصدی فعلی به سمت سید ابراهیم رئیسی است.

او ادامه داد: اساسا در یک نظام ریاستی هیچ یک از نامزدهای پوششی و همسو تا شب انتخابات به نفع دیگری کنار نمی روند تا فرصت بهره گیری از مناظره را از دست ندهند. در این وضعیت از آنجا که حجت‌الاسلام رئیسی در نظر سنجی ها ۷۰ درصد از کل درصد مشارکت را داراست، منطقی است که در نهایت جلیلی به نفع رئیسی کنار برود.

الله کرم در پاسخ به این سوال که جبهه اصلاحات در نهایت بر سر کدام یک از دو گزینه مهرعلیزاده یا همتی اجماع می کند؟ افزود: انتخابات در ۴ مقوله قابل ارزیابی است. مقوله اول اینکه حداقل یک توافق سوری در وین بین ۱+۵ انجام شود، گزینه دوم اینکه تداوم رقابت گفتمانی در جریان اصولگرا تا پایان انتخابات ادامه پیدا کند، گزینه سوم اینکه گرایش مردم به تکرار رای مجلس یازدهم قرار نگیرد، در این ۳ حالت اصلاح طلبان به سوی حمایت از نامزدی همتی یا مهرعلیزاده خواهد رفت.

استاد دانشگاه گفت: گزینه چهارم هم این است که راهبرد اصلاح طلبان نیز باید بررسی شود. راهبرد اصلاح طلبان در حال حاضر بر اساس گرایش حداقلی رای مردم در آخرین انتخابات یعنی رای ۴۴ درصدی به مجلس یازدهم در اسفند ۹۸ است. در این صورت استراتژی اصلاح طلبان به سوی مصادره کاهش مشارکت خواهد رفت. عنصر دوم راهبرد اصلاح طلبان بر کاهش آرای سید ابراهیم رئیسی توسط محسن رضایی و جلیلی دنبال خواهد شد.

عضو شورای وحدت اصولگرایان توضیح داد: در صورتی که تحولات در این وضعیت رخ بدهد گزینه نخست (توافق ایران و۴+۱) و گزینه دوم (تداوم رقابت نامزدهای اصولگرا تا آخر انتخابات) و گزینه سوم (افزایش مشارکت) انجام شود به نظر می رسد جریان اصلاح طلب به سوی مهرعلیزاده یا همتی گرایش پیدا کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 67
  • علی
    0

    چرا آقای جلیلی از دور انتخابات کنار برود این بنده خدا زحمت کشیده ..تلاش کرده ..آسیب شناسی کرده..اگر ایشان از قوه قضاییه بیاد بیرون معلوم نیست در دستگاه قضا چه اتفاقی میفته...(تا حالا به این فکر کرده بودید)..باور کنید سه ضلع جلیلی ..قالیباف .رییسی در سه قوه میترکونن...یه خورده تأمل لطفأ...‌

    نظرات شما -
    • الیاس
      0

      در پاسخ به علی، واقعا میترکونند ولی مخروبه ای که از مملکت و مردم فلاکت زده آن باقی مانده .!!!

    • هما
      0

      انشاالله هر اتفاقی بیفتد خیر است مهم این است که آمریکا نوکرانش شکست بخورند پس به کوری چشم آمریکای جنایتکار در انتخابات مشارکت می‌کنیم

    • ناشناس
      0

      هما جان شرکت هم نکنی مورد نظرتون منصوب شده اند.

  • الله کرم
    0

    حسین جان ، این همه رویا بافی درست نیست

  • دروغ خان
    0

    هفتاددرصد ازچند درصد شرکت کننده اینو نگفتی چرا الکی جو میدی

  • ناشناس
    0

    خیلی خوش خیالی به همین خیال باش

  • سعید
    0

    الله کرم : شورای نگهبان چند نفری را برای گرم کردن بازار انتخابات تایید کرد والا رئیسی از قبل منصوب شده بود.

  • مهرداد سربندی
    0

    آقای الله اکرم شما هم مثل بعضی دیگر از افراد که شبها با شمارش ستاره به خواب میروند ظاهرا با شمارش ستاره های آرزوهایتان به خواب میروید. احمدی نژاد هم مدعی 70 در صد آراست. رضایی که به کمتر از صد در صد اصلا رضایت نمی دهد. درسته که رقیبان قدرتمندی همچون ظریف و جهانگیری به ترفند و حیله حذف شدند تا راه برای رئیسی هموار شود. اما لاریجانی هم خطر بزرگی برای رئیسی محسوب می شود. از طرفی دیگر رئیسی پایگاه خوبی در میان مردم ندارد. اما شما آرزوه هایتان را طوری مطرح می کنید که شنونده باورش شود شما دقیقا بر اساس محاسبات و تحلیل های سیاسی پیش بینی قریب به یقین دارید. این یعنی فریب اذهان عمومی. حالا اگر رئیسی کمتر از 20 درصد رای داشت. شما چکار می کنید؟ عملیات 88 را تکرار می کنید؟ به نظرم از سیاست دست بردارید و به عبادت بپردازید .

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      یک کلمه حرف حساب!!...

  • پشه کوره
    0

    آقای الله کرم شما طبق چه آماری رئیسی رو برنده ی انتخابات معرفی میکنی ؟! 70 درصد رو از کجا آوردی ؟! جلیلی برای چی باید بکشه کنار مگر جنابعالی کی هستی که برا کاندبدا تعیین تکلیف میکنی؟!

  • محمد. محمدی
    0

    اولا کارنامه دولت اصلاح طلبان سیاه و بی آبروست ومردم رقبتی به این جناح و آن جناح ندارند.دوما رقابت دیگررقابت دوجناح نیست بلکه مردم در این دوره از انتخابات صرفا به عملکرد و کارنامه مدیریتی افراد کاندیدا رای میدهند.

    نظرات شما -
    • تازه هوا
      0

      از کرم بپرس؟؟!!خودش بهت میگه ،چطور مردم (جمهوریت و رییس آنها) را روسیاه کردند؟؟؟!

  • داود مولایی
    0

    درود بر شما فرضیه های آقای الله کرم ممکنه یک جمع بندی کلی بنظر بیاد ولی در مورد اصلاح طلبان و اعتبارشان نزد مردم مبالغه میکنند .تقریبا امروز همه کسانیکه روزی به گفتمان اصلاح طلبان علاقه مند بودند امروز به یقین رسیدند که اصلاحات بدرود شده و عده ایی با نام آن سود میکنند و مردم عادی هم تنها رها شده اند. پس اصلاح طلبان جز بلندگو و رسانه چیز دیگری نیستند و اقبالی ندارند نزد توده ها که بخان در جریان انتخابات تاثیر گذار باشند. شاد باشید و شادزی

  • زاگرس نشین .
    0

    عکرم .الله کرم .خدا کرم .همه چی مال شما .اصلا ایران را دو دستی تقدیم به اعراب کردید .

    نظرات شما -
    • بهزاد
      0

      بر عکس گفتی منطقه تحت نفوذ ایران است و دلیل عصبانیت آمریکا و اسرائیل هم نفوذ منطقه‌ای ایران است.به همین دلیل هیچ مذاکره‌ای در منطقه بدون حضور ایران به ثمر نمی رسد

  • ناشناس
    0

    همون که امثال تو ازش حمایت کنند خود بیانگر خیلی چیزهاست .

  • حسین
    0

    جناب زیبا کلام! با دکترا دادن به چماق، چماق دکتر نمی شود.

  • احمد
    0

    حالا هی بگید ما وقیح هستیم. آخه یه نگا بندازین ببینین دار و دسته های رئیسی کیا هستن؟؟؟ الله کرم/ سعید قاسمی/ علم الهدی/ پناهیان/ حسن عباسی/ رائفی پور/ نوحه خونا (اسم نیاوردم چون جمعا نهایت قد یه نفر عقل دارن)/ شریعتمداری/ خداییش مملکت همینجوری نصفش دست ایناست. نصف مابقی هم با پیروزی رئیسی میفته دستشون و دیگه مردم باید به حال کره شمالی دعا کنن.

    نظرات شما -
    • بهمن
      0

      یک تأمل و تفکر کنید یک جبهه از منافقین، سلطنت طلبان،اراذال و اوباش و قاچاقچیان و معتادان در رأی ندادن و مشارکت نداشتن متحد شده اند.و سعی میکنند مردم را بی تفاوت و نا امید کنند

    • به احمد
      0

      خوب یک نگاه بندازید به اون هایی که میگویند ما رای ندهیم: مسعود رجوی و همسرش، نتانیاهو، ملکه انگلیس، شبکه های اونور آبی که نام نمیبرم(چون خیلی زیادند وآمریکاو انگلیس و بن سلمان و آهان احمدی نژاد که چون صلاحیتش تایید نشده والی الله نفر اولی بود که رای میداد.

    • احمد
      0

      من کی گفتم رای ندهیم؟؟؟؟؟؟ خداییش با خودتون چند چندین؟؟؟؟

    • درود به احمد زرگانی هستم
      0

      بین اینها همه بجز مهرعلیزاده که در دولت خاتمی بزرگ بود و کمی هم همتی بقیه تمامیت خواهان بیت المال زر و زور ثروت و قدرت هستند رای حداکثری بدهید به مهرعلیزاده یا همتی تا در بند کره شمالی نباشیم

  • ناشناس
    0

    جریان اصول کرا عددی در قبال مردم نیستند 70 درصد شما می شود 700 هزار نفر .اما زمانی مردم عوام پشت سر شما بودند که الان دیکه نیستند .خواهیم دید که امثال شما آقایان چطور آتیش بیار معرکه هستین .یا راست می کی یا بلوف می زنید

  • پروفسور بالتازار همکار استاد الله کرم
    0

    الله کرم استاد دانشگاه : اصولاً گفتمان در برابر گفتمان بهتر از گفتمان غیر گفتمان است و خارج از دایره گفتمان بودن بهتر از داخل دایره گفتمان بودن است.

  • تازه هوا
    0

    اگر آقای رییسی حجت !السلام است،،یعنی مدرک معادل کارشناسی است!!!نه ارشد!!؟؟فکر کنم برای ریاست جمهوری حد اقل باید کار شناسی ارشد داشته باشند،،؟؟؟حالا ایشان واقعا آیت الله؟؟؟!!!هستند؟؟؟؟ لا اله الا الله!!!

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      رئیسی که از ۱۸ سالگی در همدان ، کرج ، تهران و کل ایران دادستان بوده بعد هم هم معاون قوه قضاییه و استان قدس ،کی و کجا درس حوزه خوانده . البته همه اخوند ها مصداق ضرب المثل " نخوانده ملا شدا " می باشند و ودر همه علوم متخصص .

  • م
    0

    برخی احزاب و گروه ها به ویژه اصلاح طلبان به دنبال دوقطبی سازی انتخابات اند. این ها دنبال تبدیل مسابقه کارآمدی و توانمندی به دوقطبی سازی سیاه سفید، یا ایجاد جو قرمز و آبی در جامعه برای احساسی و هیجانی کردن جامعه و کاهش عقلانیت هستند. بدیهی است نیروهای انقلاب چنانچه در چند روز پایانی شرایط را مناسب برای کناره گیری به نفع هم دیدند، حتما و از روی اخلاص این کار را خواهند کرد. تحلیل ها و خبرهای رسانه ای اصلاح طلب با محوریت موضوع کناره گیری نیروهای انقلاب در چند روز گذشته افزایش یافته است. به هوش باشیم و در بازی کناره گیری به نفع یکدیگر در این روزها، وارد نشویم. مواظب باشیم این مسابقه را به مسابقه احزاب تبدیل نکنند. انقلاب ما اسلامی است و مسابقه انتخاباتی آن هم باید از جنس فاستبقو الخیرات باشد و نیروهای مومن و انقلابی بر سر کارآمدی به طور دوستانه با هم به مسابقه بپردازند. مسابقه اصلی بین آقای رییسی و جلیلی است و دلیلی ندارد با کناره گیری نیروهای انقلاب، آقای همتی یا مهرعلی زاده را از رتبه هفتم به رتبه دوم بکشانیم. این احتمال وجود دارد که برخی با تبدیل مسابقه کارآمدی به دوقطبی رییسی- همتی، و در نبود نامزدهای انقلابی، شروع به تخریب آقای رییسی کنند. بهتر است تا روزهای پایانی، حداقل سه نفر از نامزدهای انقلابی در صحنه حضور داشته باشند.

    نظرات شما -
    • منطقی
      0

      شما مثله اصحاب کهفی از خواب بیدارشو یا شاید جیره خوری کدام فاستبقوالخیرات! بعدشم مگه یه تیم می تونه با خودش مسابقه بزاره رقابت کنه !

  • ایرانی
    0

    از اصولکدا ها اصلاحبلا ها چیزی نمانده . 70درصد را باید به خواب ببینید . برای مردم فرقی نمی کنند هردو جناح دزدند . رغبتی برای انتخاب دزدها نمونده ...

  • نادر
    0

    ۷۰ درصد از ۲۰ درصد رأی؟؟؟!!!! دل خودتون رو این جوری خوش کنین.

    نظرات شما -
    • علی
      0

      ۱۴درصد کل جامعه!!!!

  • اسدی
    0

    وقتی رفتار گنده لات محله سعید قاسمی را در فحاشی و رکیک گویی دیدم به خود گفتم صد رحمت به الله کرم که افراطی هست ولی تربیت خانوادگی واصالت یک جنوب شهری خوب و با شرف را دارد .

  • مورچه
    0

    دودوره گذشته عباوعمامه ملت راب خاگ سیاه نشاند دیگه ب عباوعمامه اعتمادی نیست رییسی کمتراز۱۰۰رای مردمی داردایشان بلدنیست حرف معمولیش رابزنه

    نظرات شما -
    • به مورچه
      0

      اگر یک بار دکتر بری و بد درمان بشوی میگوییدوران دکترها عوض شده؟یا دنبال دکتر حاذق تری میروی؟اگر در جایی کاسبی بود رفتار کرد میگوییم کل کاسبه، بد هستند؟

    • استاد اسناد
      0

      باسواد ترین کارا ترین مهرعلیزاده یا همتی طبق اسناد می گویم گشایش فقط در دست مهرعلیزاده است تمام

  • مورچه
    0

    میخواستم ب جناب رییسی رای بدم اماچون جزودارودسته الله کرم میباشدبهش رای نمیدم

  • دوست دار ایران
    0

    اقای الله کرم 70 درصد چند درصد مشارکت؟بدعمل کردید خیلی بد .

  • و
    0

    الله کرم جادوگری میگی 70 درصد رای برای رییسی است چرا جلیلی به نفع رییسی کنار برود همیشه رمضان یه روزم شعبان رییسی به نفع خلیلی کنار برود البته هرچه جادوگر بگه

  • محمد
    0

    اره 70 درصد از 5 درصد واجدین شرایط ینی 3.5 درصد از کل واجدین شرایط. 90 درصد مردم هم شرکت نمیکنن. یکی دو میلیون بیشتر رای نداره.

  • ساده لوح پخمه
    0

    افرین الله کرم، ۷۰ درصد راخوب اومدی !!

  • ناشناس
    0

    جناب الله کرم لازم هست بدونید جزو منفور ترین افراد جامعه هستید

  • ناشناس
    0

    آقای باباکرم. مسلما از رای۲۰ درصدی ملت ۸۵ میلیونی ۷۰ درصدش مال رئیس جمهورانتصابی است. این آمارهای مضحک وخنده دار فقط موجب آبروریزی بیشتره.

  • دن کیشوت
    0

    به به آقای چماق دار!شعبون جعفری نظام! الگوی امثال بذرپاش! داری نوستراداموس بازی در میاری ووا کلک!گوگوری مگوری!از ده نمکی چه خبر؟

    نظرات شما -
    • دسته بیل
      0

      دار و دسته شعبون بی مخ ها و طیب ها و . . .

    • زرگانی
      0

      این کی شد استاد دانشگاه ؟ ای خدا مکه میشه مگه داریم شعبان بی مخ استاد دانشگاه!!

  • آش
    0

    دوزار بده آش ......

  • منصوری
    0

    در دوران اوج کرونا ریسسی نه خودش پنهان کرد نه با ویدئو کنفرانس بازی پرداخت. بلکه به مبازره با فساد در داخل و خارج قوه قضاییه پرداخت و در مقابل باج خواهی زر و زور پرداخت. راستی یکی از عوامل همین ورشکستگی کارخانه ها مگر همین بانک ها نیستند که همتی نماینده آنهاست؟

    نظرات شما -
    • علی
      0

      از عوامل مهم گرونی خود آفای رئیسی بوده و هست

  • رئیسی
    0

    بابا کرم یک چها رمضراب بیا ببینم .جوجه را آخر پاییز میشمارند مردمم دیگه اینبار رای نمیدهند میبینمت

    نظرات شما -
    • کلنگ
      0

      باباکرم دوستت دارم آهان بیا

  • محمود
    0

    متاسفانه عدم رقابتی. بودن. انگیزه شرکت در انتخابات پایین است

    نظرات شما -
    • زرگانی
      0

      رای ما فقط مهرعلیزاده شریف و درستکار ترین مرد و در غیر اینصورت همتی صددرصد

    • حالا یکی
      0

      کدام عدم رقابتی همتی کپی روحانی و عارف

  • علی
    0

    اگر تخلفی درکار نیاشد کل دارودسته رئیس ده میلیون رای دارند حالا ببینید ازاول انقلاب هم همینجور بوده .بازم صد رحمت به اصلاح طلبان .حداقل نون بر نبودند

  • ناشناس
    0

    جناب الله اکرم حاتم بخشی فرمودید! پس بهتر است در این صورت آقای رئیسی و جلیلی هم انصراف دهند تا کفهٔ ترازو هموزن شود و رقابت سالم صورت پذیرد(زاکانی، قاضی زاده جبههٔ اصولگرا و همتی و مهرعلیزاده جبههٔ اصلاح طلب) و آقا محسن هم مستقل.

  • کیان
    0

    امسال قشنگ میشه ساندیس خورها و منفعت طلب ها رو پای صندوق ها رأی دید وگرنه آدم برای چیزی که منفعتی نداره قدم بر نمیداره جالب اینجاست که بری یک مشت غارتگر و مفت بخور و بخواب رو هم تایید کنی از جمله خود شما و دارودست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      روز قیامت برای همین رای دادنها و رای ندادنها هم باید جوابگو باشیم اگر دفعه قبل رای درست داده بودین حالا وضع این نمیشد که رای ندادن را راه چاره بدونین الانم با رای ندادن دوباره اشتباه. تاوان اشتباه یه عده همه مردم باید بدن. رانی خور

  • میلاد
    0

    خدایا انانی که در حق مردم کوتاهی میکنن در همین دنیا عذابشون بده ،ما خواهان وچشم انتظار رئیسی هستیم

  • احسان
    0

    رای مال حاج محسن است

  • مهدی
    0

    توهین است که الله کرم دارد از رییسی دفاع می کند ! رییسی خواهد باخت با این حامیهای افراطی

  • قلندر واقعی
    0

    از کی تا حالا شعبان بی ..استاد دانشگاه شده ؟حسین الله کرم همان شعبان جعفری است در شکل دیگرش !!!

  • محمد نظری
    0

    درود درود درور

  • کاربر ناشناس
    0

    چقدر آدم نادان زیاد داریم دوباره دنبال نوچه های اصلاحات راه افتادن

  • د
    0

    ۲زار بده آش به همین خیال باش

  • سید
    0

    الله کرم باید بابت حمایت از احمدی نژاد در آن زمان و کشتن مردم بیگناه محاکمه شود.

  • طلبه
    0

    اگردرانتخابات شرکت کنیم ویانکنیم سودی نداردچونکه رئیسی از۲سال قبل برای ریاست جمهوری انتصاب شده است پس رای بی رای

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها