۱۰ بازیکن برتر لالیگا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ / تصاویر

لالیگا به عنوان یکی از برترین لیگ‌های فوتبال جهان، میزبان بسیاری از بازیکنان برجسته دنیا است.

۱۰ بازیکن برتر لالیگا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ / تصاویر

پس از سپری شدن یک فصل جذاب در لالیگا ، اتلتیکو مادرید در هفته آخر این مسابقات موفق شد با ۲ امتیاز بیشتر از رئال مادرید ، صدرنشینی اش را تثبیت کند و به قهرمانی این رقابت‌ها برسد.

بارسلونا پس از شروع نه چندان مطلوب مسابقات، در ادامه بهتر شد و وارد کورس قهرمانی با رقبای مادریدی خود شد. با این حال کاتالان‌ها در هفته‌های آخر امتیازات حساسی را از دست دادند و از کورس قهرمانی جا ماندند.

با این وجود، لیونل مسی در این فصل هم موفق شد عنوان آقای گلی لالیگا را از آن خود کند. یان اوبلاک هم بیشترین کلین شیت را ثبت کرد و جایزه "زامورا" (برترین دروازه بان فصل لالیگا) را به دست آورد. در این میان چند بازیکن دیگر از تیم‌های مختلف نیز توانستند عملکرد مناسبی ارائه کنند و جزو بهترین‌های لالیگا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ باشند.

در این گزارش به بررسی عملکرد ۱۰ بازیکن برتر لالیگا در فصل اخیر می‌پردازیم.

۱- لیونل مسی (بارسلونا)

لیونل مسی با اختلاف بسیار زیاد برترین بازیکن لالیگا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ بود. این بازیکن آرژانتینی که تا چند روز دیگر ۳۴ ساله می‌شود، همچنان یکی از برترین مهاجمان جهان است.

مسی که برای هشتمین بار جایزه "پیچیچی" (برترین گلزن فصل لالیگا) را به دست آورد، ۳۰ گل زد و ۹ پاس گل داد و از سایت معتبر Whoscored امتیاز ۸.۵۲ را دریافت کرد.

در این فصل ۸ شوت مسی به تیر دروازه برخورد کرد، ۷۷ موقعیت گل ایجاد کرد و با ثبت ۱۵۹ دریبل، بهترین رکورد را در میان بازیکنان لالیگایی ثبت کرد.

با وجود ناکامی بارسلونا در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا، مسی به کاتالان‌ها کمک کرد تا قهرمان کوپا دل ری شوند و بدون جام فصل را به پایان نرسانند.

۱۰ بازیکن برتر لالیگا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ / تصاویر

۲-کریم بنزما (رئال مادرید)

کریم بنزما با وجود عملکرد فوق العاده‌ای که در چند فصل اخیر داشت، خیلی مورد توجه قرار نگرفت. با این حال جدایی بازیکنان پر سر و صدایی مانند کریستیانو رونالدو و گرت بیل از جمع کهکشانی‌ها باعث شد تا هواداران به توانایی‌های شگفت انگیز مهاجم فرانسوی خود پی ببرند.

پس از جدایی رونالدو، کریم بنزما نقش محوری در تیم ایفا کرد و برای سومین فصل پیاپی توانست بیش از ۲۰ گل به ثمر برساند تا برای نخستین بار در طول ۶ سال گذشته به تیم ملی کشورش دعوت شود.

بازیکن فرانسوی در این فصل ۲۳ گل به ثمر رساند و ۹ پاس گل داد.

۱۰ بازیکن برتر لالیگا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ / تصاویر

۳- مارکوس یورنته (اتلتیکو مادرید)

مارکوس یورنته همراه با اتلتیکو مادرید یک فصل فوق العاده دیگر را در لالیگا پشت سر گذاشت. محصول آکادمی رئال مادرید که در سال ۲۰۱۹ به اتلتیکو مادرید پیوست و از آن زمان تاکنون به یکی از پویاترین هافبک‌های اروپا تبدیل شده است.

با توجه به اینکه دیگو سیمئونه از او خواست تا نقش پررنگ تری ایفا کند، یورنته روی مهارت‌های خود بیشتر کار کرد و در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ در نقش ماشین گلزنی قرمز و سفیدپوشان ظاهر شد. او در لالیگا ۱۲ گل به ثمر رساند و ۱۱ پاس گل داد تا به دومین و آخرین بازیکنی تبدیل شود که تعداد گل‌ها و پاس گل هایش در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ لالیگا ۲ رقمی می‌شود.

۱۰ بازیکن برتر لالیگا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ / تصاویر

۴- جرارد مورنو (ویارئال)

جرارد مورنو یکی از بهترین بازیکنان اسپانیا در این فصل بود. با وجود این که ویارئال جایگاهی بهتر از هفتمی به دست نیاورد، مورنو با به ثمر رساندن ۲۳ گل و ارسال ۷ پاس گل بار خط حمله زیردریایی‌های زرد را به دوش کشید.

مورنو با درخشش خود توانست کمک زیادی به ویارئال کند و نقش مهمی در قهرمانی تیمش در لیگ اروپا داشت.

۱۰ بازیکن برتر لالیگا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ / تصاویر

۵- لوئیز سوارز (اتلتیکو مادرید)

پس از آن که رونالد کومان تصمیم گرفت به دلیل سن بالا قید سوارز را بزند و نام این بازیکن را در لیست مازاد قرار داد، مهاجم اروگوئه‌ای راهی اتلتیکو مادرید شد و بار دیگر خودش را ثابت کرد.

سوارز با وجود به ثمر رساندن بیش از ۱۵ گل در هر فصل حضورش در بارسلونا، از این تیم کنار گذاشته شد و همین موضوع انگیزه او را در فصل اخیر بالاتر برد.

تشنگی سوارز برای گلزنی و ذهنیت برنده شدن او باعث شد تا اتلتیکو مادرید به قهرمانی لالیگا برسد و ثابت شود که مهاجم اروگوئه‌ای هنوز تمام نشده است.

۲۱ گل و ۳ پاس گل سوارز به قرمز و سفیدپوشان مادریدی کمک کرد تا بالاتر از رئال مادرید و بارسلونا، جام قهرمانی لالیگا را بالای سر ببرند.

۱۰ بازیکن برتر لالیگا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ / تصاویر

۶- تونی کروس (رئال مادرید)

تونی کروس بار دیگر خلاقیت بالا و قدرت پاسکاری خود را در لالیگا نشان داد. در واقع او یکی از بهترین پاسور‌های ۵ لیگ معتبر اروپایی بود و دقت پاس ۹۴ درصدی را ثبت کرد.

او تنها بازیکن رئال مادرید بود که با ۲ پاس گل به موقع خود کهکشانی‌ها را در کورس قهرمانی نگه داشت و آمار پاس گل‌های خود را به عدد ۱۰ رساند. در حالی که کاسمیرو استحکام دفاعی کمربند میانی رئال مادرید را بیشتر می‌کرد، تونی کروس سرعت انتقال توپ را بالاتر می‌برد.

وقتی نوبت به توپ‌های بلند می‌رسید، دقت و موفقیت کروس برخی از دروازه بان‌ها را نیز شکست داد.

کروس در بازی‌های فصل اخیر به طور میانگین هر ۹۰ دقیقه ۸.۲ توپ بلند روی دروازه حریفان ارسال کرد.

۱۰ بازیکن برتر لالیگا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ / تصاویر

۷- یاگو آسپاس (سلتاویگو)

یاگو آسپاس، کاپیتان سلتاویگو پس از پیوستن به این تیم یکی از کم نوسان‌ترین بازیکنان لالیگا بوده است.

آسپاس با به ثمر رساندن ۱۳ گل و ارسال ۱۴ پاس گل، بهترین بازیکن سلتاویگو بود و عملکرد چشمگیری داشت. او یکی از ۲ بازیکنی است که موفق شد در فصل اخیر تعداد گل‌ها و پاس گل‌های خود را ۲ رقمی کند.

با وجود این که آسپاس یکی از بهترین بازیکنان شاغل در لالیگا است، برای مسابقات جام ملت‌های اروپا جایی در لیست تیم ملی اسپانیا نداشت.

۱۰ بازیکن برتر لالیگا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ / تصاویر

۸- یان اوبلاک (اتلتیکو مادرید)

سبک دروازه بانی یان اوبلاک کاملا مطابق با شیوه دفاعی اتلتیکو مادرید است.

اوبلاک به لطف تمرکز بالا و واکنش‌های تند و تیز خود، طوری وانمود می‌کند که دروازه بانی کار آسانی است. بازیکنانی مانند لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به دلیل عملکرد خوب‌شان مقابل دروازه مورد ستایش قرار می‌گیرند و تمجید‌ها از اوبلاک به خاطر مهارت‌های او درون چارچوب است.

اوبلاک در این دوره از رقابت‌های لالیگا توانست در ۱۸ بازی دروازه اتلتیکو مادرید را بسته نگه دارد. او از سال ۲۰۱۴ تاکنون یکی از مهره‌های کلیدی قرمز و سفید پوشان مادریدی است و نقش ویژه‌ای در موفقیت‌های این تیم داشته است.

اوبلاک برای پنجمین بار در ۶ سال گذشته جایزه معتبر "زامورا" (برترین دروازه بان فصل لالیگا) را به دست آورد.

۱۰ بازیکن برتر لالیگا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ / تصاویر

۹- ژول کانده (سویا)

ژول کانده یکی از ستاره‌های نوظهور لالیگا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ بود و عملکردش در خط دفاعی سویا قابل تحسین بود. او در ۳۳ بازی برای سویا به میدان رفت و به آن‌ها کمک کرد تا به لیگ قهرمانان اروپا صعود کنند. در فرآیند صعود به لیگ قهرمانان کانده نقش کلیدی در تیمش ایفا کرد و این تیم با دریافت تنها ۳۳ گل در طول فصل سومین خط دفاعی برتر لالیگا بود.

کانده به عنوان بازیکن تکل زن شناخته نمی‌شود، اما با قدرت بالا در بازی خوانی و نبرد‌های موفق در هوا، این ضعف خود را جبران می‌کند. او در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ میانگین ۳ نبرد هوایی موفق در طول فصل را به ثبت رساند.

دقت پاس ۹۰ درصدی این بازیکن نشان می‌دهد که او می‌تواند به خوبی از عقب زمین بازی سازی را برای سویا آغاز کند.

۱۰ بازیکن برتر لالیگا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ / تصاویر

۱۰- لوکا مودریچ (رئال مادرید)

لوکا مودریچ فصل آینده ۳۶ ساله خواهد شد، اما او نشان داده سن بالا تاثیری بر عملکرد خوب او ندارد و این هافبک کروات همچنان به عنوان یک هافبک خلاق در خط میانی کهکشانی‌ها ایفای نقش می‌کند.

لوکا مودریچ در رقابت‌های فصل اخیر ۵ گل زد و ۳ بار هم پاس گل داد. شاید این آمار چندان راضی کننده نباشد، اما پاس‌های دقیق و کم نقص او در بسیاری از بازی‌ها به کمک رئال مادرید آمد.

۱۰ بازیکن برتر لالیگا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ / تصاویر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها