عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درگفتگو با خبرفوری:

رئیسی برای نجات کشاورزی نقشه راه دارد / یارانه ویژه به کشاورزان تعلق گیرد

نماینده مجلس می گوید اگر رئیسی در پاستور مستقر شود باید برای رونق کشاورزی، نقشه راهی برای این حوزه ارائه دهد.

رئیسی برای نجات کشاورزی نقشه راه دارد / یارانه ویژه به کشاورزان تعلق گیرد

علی اکبر علیزاده برمی در گفتگو با خبر فوری با اشاره به اهمیت کشاورزی در اقتصاد کشور بیان کرد: کشاورزی کشور چندین مشکل پایه ای دارد و رئیس جمهور آینده برای حل آن باید چند اقدام را در دستورکار خود قرار دهد. در گام نخست باید نقشه راه معینی برای وضعیت کشاورزی داشته باشد و بر روی نقشه راه ایستادگی کند، در بخش خودکفایی محصولات استراتژیک باید قطع وابستگی به خارج از کشوررقم بخورد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت آینده باید در گام بعدی زمینه صادرات محصولات کشاورزی را فراهم کند، در واقع دل آرامی به کشاورزان بدهد تا آنها بدانند با کشت محصول بازار آرامی دارند، امکان صادرات محصولات را دارند و بازار روند عادی خواهد داشت.

وی بیان کرد: متأسفانه دولت ها تا کنون کشاورزی را به معیشت مردم متصل کرده بودند و برای اینکه گرانی به مردم فشار نیاورد، کشاورزی را خوار می شماردند و کشاورز مانند یتیم هایی بودند که اجازه رشد پیدا نمی کرد، محصولات صنعتی می توانست با قیمت روز دلار تنظیم کند اما اگر مرغدار بخواهد با افزایش هزینه ها قیمت را افزایش دهد صدای همه در می آید این اتفاق در تمام محصولات کشاورزی داریم.

این نماینده مجلس بیان کرد: هر دولتی که روی کار می آید باید بسته قدرتمندی برای کشاورزان در نظر بگیرد تا به سمت سودآوری بروند اما نه به معنای زمین زدن زندگی مردم، باید یارانه ای را پیش بینی کند تا کشاورزی به وضعیت سودآور برسد اما کشاورزان در حال حاضر نمی داند برای سال آینده کشت داشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اگر آقای رئیسی رئیس جمهور بشود باید نقشه راهی در حوزه کشاورزی طراحی کند تا کشاورزی در ابعاد مختلف سودآور باشد، طبیعتا کشاورزی رونق می گیرد و مشکلات بر طرف می شود.

منبع: خبرفوری

76

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مردم عامی
    0

    همه این اکتشافات موقع انتخابات گل می کنه ؟ رئیسی در ۴۲ سال گذشته چه کار مثبتی انجام داده ؟ همتی هم همینطور ، ملت را احمق می پندارند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها