افزایش آمار افسردگی در خراسان جنوبی طی روزهای کرونایی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از افزایش آمار افسردگی در بین مردم خراسان جنوبی از زمان شیوع بیماری کرونا خبر داد.

افزایش آمار افسردگی در خراسان جنوبی طی روزهای کرونایی

علی عرب نژاد اظهار کرد: شرایط کرونا و قرنطینه، گاهی تاثیر بدی بر روی فکر و روان انسان‌ها می‌گذارد که باید آن را مدیریت کرد.

وی افزود: طی سال گذشته، آمار ابتلا به افسردگی در زنان بیشتر از مردان بوده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: ترس از بیماری کرونا و ماندن طولانی مدت در خانه و یا با ترس بیرون رفتن و همچنین گذراندن روزهای سخت بیماری، باعث افزایش افسردگی در بین مردم خراسان جنوبی شده است.

عرب نژاد اظهار کرد: طی سال گذشته، ۱۵ هزار و ۲۷۱ نفر به مراکز مشاوره در خراسان جنوبی مراجعه کرده‌اند که بیشتر مراجعه کنندگان در رده‌ سنی ۲۰ تا ۲۹ سال قرار داشتند.

وی با بیان اینکه گاهی نیز این افسردگی‌ها پس از بیماری کرونا گریبانگیر فرد می‌شود، یادآور شد: برگزاری جلسات مشاوره مستمر برای گذر فرد از شرایط افسردگی در لین مراکز دنبال می‌شود.

عرب نژاد ادامه داد: خط ۱۴۸۰ نیز، خط مشاوره تخصصی تلفنی بصورت رایگان است و کارشناسان متخصص، پشت این خط در حوزه‌های مختلف، مشاوره‌ها را به مردم ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان پشت این خط در همه زمینه‌ها از جمله در زمینه‌های کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، مشکلات خانوادگی ، سوالات پیش از ازدواج و روانشناسی بالینی شامل اختلالاتی مانند افسردگی، اضطراب و وسواس به مردم مشاوره می‌دهند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها