رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل:

عوامل انتخابات واکسینه می‌شوند

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: در انتخابات 28 خرداد با افزایش شعب اخذ رای تعداد نیروهای بکارگیری شده دو برابر دوره‌های قبل است.

عوامل انتخابات واکسینه می‌شوند

بهروز ندایی، با بیان این مطلب اظهار کرد: در 16 ماه گذشته با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌ها و تلاش کادر بهداشت و درمان مجاهدتی بی‌نظیر در کنترل بیماری کرونا رقم خورد که جای دارد از همراهی اصناف و کسبه در مدیریت این بیماری قدردانی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما روی چهار اصل مورد تاکید وزارت کشور مبنی بر سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت انتخابات تاکید داریم که در بحث سلامت و امنیت تمامی کارها و مقدمات فراهم شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل افزود: برای رقابتی کردن انتخابات نیز حداکثر تائید صلاحیت‌ها در شوراهای شهر و روستا انجام شده و مردم به راحتی می‌توانند به نفرات متعدد در تخصص‌ها وسوابق و تجارب رای دهند.

ندائی بیان کرد: در 12 شهرستان استان و 31 شهر از 884 کاندیدای ثبت نام شده تاکنون صلاحیت 846 نفر تائید شده و نتیجه نهایی رسیدگی به اعتراضا کاندیداها تا 15 خرداد ماه اعلام می‌شود.

وی به برگزاری انتخابات شوراها در یک هزار و 55 آبادی استان اشاره کرد و گفت: برای این انتخابات نیز 3 هزار و 242 نفر ثبت نام کرده بودند که صلاحیت همه کاندیداها به غیر از 123 نفر در هیئت نظارت بخش تائید شده و نتیجه نهایی رسیدگی به اعتراضات نیز تا 15 خرداد ماه اعلام می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل بیان کرد: نسبت به دوره قبل با افزایش 40 روستای استان در اخذ رای روبرو هستیم که امیدواریم در 28 خرداد با مشارکت بالای ساکنان شهرها و روستاها انتخاباتی باشکوه را شاهد باشیم.

ندائی با اشاره به بکارگیری 25 هزار نفر نیروی انسانی در شعب اخذ رای ادامه داد: نیروهای شعب اخذ رای با توجه به شیوع کرونا نسبت به دوره‌های قبل دو برابر شده و امیدواریم در فرآیند اخذ رای با استفاده از نیروی انسانی مجرب و سایر تجهیزات و امکانات خللی به وجود نیاید.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی و حساسیت مسئولیت عوامل اجرایی انتخابات واکسیناسیون نیروهای حاضر و ناظر در شعب اخذ رای واکسینه شده تا خطری از بابت شیوع و ابتلا به این بیماری گریبانگیر آنها نشود.

ندایی گفت: 25 مرحله از انتخابات این دوره الکترونیکی است که پیش‌بینی‌های لازم در جلوگیری از قطعی برق و اینترنت انجام شده تا مشکلی در احراز هویت و نظام الکترونیکی فرآیند انتخابات شاهد نباشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل به مدیران استان توصیه کرد؛ دستگاه‌های اجرایی را از ورود به عرصه تبلیغا له یا علیه کاندیدا منع کرده و از امکانات دولتی در این راستا استفاده نکنند.

ندائی مشارکت 73 درصدی اردبیلی‌ها را در انتخابات دوره گذشته ریاست جمهوری و شوراها یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم در این دوره از انتخابات این میزان مشارکت ارتقا یابد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها