ناگفته‌های مجری استقلالی که ممنوع‌التصویر شد

مهدی واعظی، مجری جنجالی این روزهای سیما محسوب می‌شود که بعد از اظهاراتش اکنون با حکم معلق از کار مواجه شده است.

ناگفته‌های مجری استقلالی که ممنوع‌التصویر شد

اظهارات مهدی واعظی در برنامه سلام صبح بخیر خیلی زود با هجمه سنگینی مواجه شد و اکنون باشگاه پرسپولیس با طرح دعوی در این خصوص، خواهان توضیح صدا و سیما درباره این مساله شده است. مجری این برنامه با طرح موضوع مربوط به اینکه نگاه ویژه وزارت باعث موفقیت پرسپولیس شده، در ابتدا با انتقادات و هجمه سنگین هواداران مواجه شد و در نهایت نیز اکنون حکم معلق از کارش صادر شده است. واعظی به توضیح اظهارات جنجالی‌اش می‌پردازد.

ممنوع التصویر و کار شدید؟
گفتند که فعلا نیا! فکر کنم تعلیق موقت باشد و فقط گفتند "فعلا نیا" که باید ببینیم این فعلا چقدر طول می‌کشد!

به خاطر شکایت باشگاه پرسپولیس بوده؟
نه، به خاطر انتقاد از وزارت ورزش بوده و فکر کنم این انتقاد از وزارت باعث این تعلیق شده و به نظرم حداقل دو ماه زمان ببرد. در این مدت حقوقی هم نخواهیم داشت و خدا بزرگ است. شکایت باشگاه پرسپولیس را بعید می‌دانم و چیزی که مصر بودند به خاطر برنامه آخر و انتقاد از وزارت ورزش بود. نه، اصلا ربطی به باشگاه پرسپولیس ندارد.

در اینکه فرد منتقد و بدون طرفی هستید طی برنامه‌های چند سال اخیرتان کاملا مشخص است. اما این صحبت‌هایی که داشتید بر پایه چه مستنداتی بود؟
کلا صحبت رسانه‌ای است. اینکه برنامه‌ای ترتیب داده شود، همانطور که می‌دانید کاملا روی آن پژوهش شده و له و علیه باشگاهی نیست. من هیچ وقت سعی نکردم درباره باشگاهی حرف بزنم. چه استقلال، چه پرسپولیس و چه حتی سپاهان و تراکتور و دیگر باشگاه‌ها. چرا که شما در این صورت یک بخش عمده از مخاطبان برنامه‌ات را از دست خواهی داد. ۱۷ سال است که در سازمان کار می کنم و خط قرمز را می دانم. به همان اندازه که به باشگاه پرسپولیس که بها می‌دهی به دیگر باشگاه‌ها هم بها می‌دهی. ما حتی از باشگاه‌های دسته پایین تر هم پیام داریم و همه آنها برای ما ارزش دارند. همه آنها قابل احترام هستند اما آن چیزی که مشخص است برنامه به سمت و سوی انتقادی به خودش بگیرد ممکن است صحبت‌هایی بین مجری و مهمان صورت بگیرد اما لزوما نظر مجری نیست. یک موقع مهمان‌ها چیزی می‌گویند که همانطور که گفتم لزوما نظر مجری نیست. مثل همان برنامه که آقایان ظلی و فتح الله زاده حضور داشتند. مجری و خصوصا مجریان ورزشی سعی می‌کنند با نهایت مطالعه بیایند و برنامه را پیش ببرند. در نهایت تمامی جوانب را بسنجند و مهمان را هدفمند دعوت کنند. اینکه حمایت از پرسپولیس یا استقلال و تیم ملی و هر چیزی باشد مهمانی باشد یا برنامه به شکلی پیش برود که حمایتی باشد.

بله، همینطور است و بارها از شما برنامه‌های حمایتی از دیگر باشگاه‌ها هم شاهد بودیم.
یک زمان کلی هوادار رفتند جلوی مجلس و انتقاد نسبت به شرایط استقلال. من و عوامل برنامه همان زمان برنامه‌ای در خصوص این اتفاق و شرایط این تیم ترتیب دادیم. یک موقع رسول پناه و مشکلات باشگاه پرسپولیس بود و برنامه‌ای در این خصوص شکل دادیم. یک موقع هجمه‌هایی وارد می شود که استقلالی یا پرسپولیسی هستی. اصلا مگر می‌شود یک مجری وارد فضای ورزش شود و رنگی نباشد؟ مجری یا خبرنگار وقتی وارد برنامه ورزشی و کار خبرنگاری می‌شود قطعا تمایلات رنگی دارد. اگر اینطور نبود که می‌رفتم برنامه اجتماعی، سیاسی یا مذهبی اجرا می‌کردیم. من، عادل، پیمان و هرکس یک تعلق خاطر رنگی داریم. اما مهم این است که روی آنتن سعی نکنیم له و علیه تیمی ذهنیت قلبی خودت را القا کنیم. اگر اینطور باشد که شاید تنها دو برنامه دوام بیاوری.

اما الان ممنوع الکار شدید...
الان هم که می‌بینید ممنوع الکار شدم به خاطر انتقاد از وزارت ورزش بوده است. این نیست که بگویم عدم قهرمانی استقلال به خاطر وزارت ورزش بوده یا وزارت از پرسپولیس حمایت کرده است. موضوع این است که وزارت ورزش به عنوان متولی این دو باشگاه چرا موضع و مشکلات متفاوتی را در دو باشگاه شاهد هستیم. اینکه چرا اختلاف هیات مدیره بیشتر در استقلال است یا چرا پول بازیکن پرسپولیس زودتر پرداخت می‌شود یا در مقطعی برعکس می‌شود. اینکه چطور ممکن است پدر خانواده بین دو بچه در مقطعی فرق بگذارد. حالا هوادار بیاید بگوید چرا اینطور گفتی و حتما استقلالی هستی. در صورتی که اگر برعکس بود هم همین سوال را داشتم. چرا این نامسوات و عدم اعتدال و ناعدالتی صورت می‌گیرد.برنامه چند سال اخیر من موجود است و برنامه انتقادی از استقلال و تراکتور و سپاهان و پرسپولیس هم داشتم. یک موقع گفتم چرا تراکتوری‌ها در استادیوم شعار سیاسی می‌دهند. فردای آن روز یک هجمه تند شکل دادند و مجری نئو نازیست است. بحث من این است که چرا نفاق شکل می‌دهید و این نفرت را شکل می‌دهید. این خط نفاق باعث می‌شود که اتوبوس پرسپولیس را نابود می کنند یا استقلال جایی می رود و تا صبح نمی‌گذارند بخوابند. ذهنیت های این مدلی روی داوران تاثیر می گذارد و داوران هم یک سوت اشتباهی می‌زنند. حالا آن بازی می‌شود یک دربی یا هر دیدار حساس دیگری. من گفتم که چرا آقای اکبریان را که باشگاه استقلال گفته برای دربی نگذارید روی آن تاکید می‌کنید و می‌گذارید.

خب به هرحال نمی‌شود با اعتراض هر باشگاهی کوبل داوری یا هر چیز دیگری را تغییر داد و این مساله کاملا بین دیگر باشگاه‌ها اپیدمی خواهد شد.
ببنید مثلا از ال کلاسیکو بگویم؛ داور دربی رئال و بارسا را متئو لاهوز بود که بارسلونایی ها به شدت به این انتقاد داشتند. همه می‌دانند که او یک رئالی تمام عیار است. یک داور خوب هم است که فینال لیگ قهرمانان را سوت زده است اما بارسلونایی‌ها بیانیه دادند و در نهایت این داور را برای دربی نگذاشتند. اینکه مته به خشاش بگذاریم و داور را بگذاریم و همین داور در دقیقه سه پنالتی را نگیرد. من بحثم استقلال نیست و حالا شاید بیایند و بگویند تو استقلالی هستی که دنبال آن پنالتی هستی. نه، من بحثم استقلال نیست و مدل من این است که چرا باید این بند نفاق را دنبال کنیم. این‌ها در نهایت مردم هستند. مگر سیل و زلزله و اتفاقاتی این شکلی می‌افتد می‌گوییم هوادار استقلال، پرسپولیس یا تراکتور و سپاهان و نساجی و ... بیایند کمک کنند؟ مردم هستند که می‌آیند کنار هم. اما چه شده همین مردم وقتی در جبهه هواداری قرار می‌گیرند این شکلی دشمن هم شده‌اند. در مازندران علیه تیم گیلانی هستند، در اصفهان علیه تیم تهرانی، انزلی علیه رشت و تبریز علیه فلان. چه کسی عامل این نفاق و دشمنی شده است؟ ۳ سال دیگر اتوبوس پرسپولیس که نه، اتوبوس تیم والیبال تهرانی را هم می‌زنند.

شاید اما حرف شما که گفتید یک سری مستندات و مدارک دارم که نشان می‌دهد وزارت طرف پرسپولیس بوده در این مساله تاثیرگذار بوده است. مستندات شما واقعا چه چیزی است؟
منظور من مدارک کاغذی نبود که تبدیل به جوک خنده‌داری شود. من گفتم که نگذاشتند این تیم‌ها قهرمان شود. نگفتم که خواستند پرسپولیس قهرمان شود. شما بازی چند سال پیش تراکتور و نفت را که در هفته آخر سه - سه شد را خاطرتان هست. دو سال قبل که بازی استقلال و نفت آبادان که آقای اکبریان داور آن بود و گل واضح استقلال پذیرفته نشد. مستندات این ها موجود است. من گفتم تیم‌ها قهرمان نشدند. من اصلا کاری به پرسپولیس ندارم و گفتم اینکه این اتفاقات افتاده و اگر امتیازات آنها قبول می‌شد شاید شرایط جدول متفاوت بود. اگر یک بخش داوری درست انجام شود همین امتیازات تکلیف قهرمان را مشخص می‌شود. مستندات کاغذی نیست و حتما سازمان لیگ و وزارت نامه زده و پشت پرده است. مجموعه اشتباهات مدیریتی و داوری و ... باعث این مشکلات است. همه می‌دانند که تراکتور باید آن سال قهرمان می‌شد. من خودم اصفهانی هستم اما اتفاقاتی عجیبی در آن بازی رقم خورد. همه چیز اما تمام شد و سپاهان قهرمان شد.

شاید حرف شما درست باشد اما هر کدام از این تیم‌ها شاید کلی مستندات داشته باشند که حق آنها در دیداری خورده شده باشد. از پرسپولیس تا دسته‌های پایین که مدعی اشتباهات داوری و ... هستند. شما می‌گویید حق استقلال خورده شد اما از آن طرف پرسپولیس هم در صحنه‌هایی مدعی اشتباه داور و اتفاقاتی علیه خود است و شاید بهتر است بگوییم این اشتباه مدیریت ورزش و فوتبال ماست.
بله، این ذهنیت‌ها وجود دارد. قبول دارم. اگر یک اصفهانی بیاید رییس فدراسیون شود ذهنیت ناخواسته شکل می‌گیرد. خواسته و ناخواسته یک سری ذهنیت شکل می‌گیرد. وقتی داوری همشهری من است و البته شرایط خوبی دارد، به او توجه بیشتری دارم. یک زمانی آقای عابدینی گفته بود که پرسپولیس را سال ۷۴ قهرمان کردم و مسلما این جنبه شوخی دارد. در سیستمی که همه چیز رصد می‌شود چطور من مسوول و آقای عزیزی خادم موجب قهرمانی تیمی شوم. اما این شائبه و ذهنیت را شکل می‌دهد.

منبع: ورزش سه

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • رمضانی
    0

    یک بام و دو هوا یعنی علی ضیاء هر توهینی به استقلال ومربی وقتش (پرویز سوبله چوبله ) بکنه شایسته تقدیره اما اگه مجری دیگه واقعیات فوتبال به شدت پرسپولیسی را بیان کنه ممنوع الفعالیت میشه

  • حمیرا
    0

    لطفا تو مجلس تصویب کنید پسر های مجرد تا زمانی مجرد بمونند مالیات و جریمه بدهند تا ما دختر ها بتونیم ازدواج کنیم مگه ما چه گناهی کردیم که نتونیم ازدواج کنیم یا یه قانون بذارن که خانم ها بتونند برن خواستگاری آقایان

    نظرات شما -
    • عطار باشی
      0

      آب لیمو بخورید یا مریم گلی تا هوس شما پایین بیاد دوش آب سرد فیلم های تحریک امیز نبینید در تشک نرم نخوابید لباس های گشاد بپوشید تا مشکلتان درست شود زیاد بهش فکر نکنید

    • هی ...
      0

      شماپسرهستیدکه به دروغ خودتون دخترمعرفی می کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها