تشکل‌ های مردمی برای حفظ محیط‌ زیست سالم همکاری کنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد گفت: برای داشتن محیطی سالم و پاک به همکاری مردم و مسوولان به خصوص تشکل‌ های مرتبط نیاز مبرم است.

تشکل‌ های مردمی برای حفظ محیط‌ زیست سالم همکاری کنند

نیره پورملایی در آیین معارفه رییس جدید اداره حفاظت محیط زیست مهریز افزود: حراست از محیط زیست یک وظیفه مهم ملی است که در مجموعه اداری باید تشکل‌های مردمی و فعالان این عرصه تلاش داشته باشند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با همکاری رسانه‌ها و شبکه‌های مختلف برای فرهنگ‌سازی در راستای حراست از محیط زیست رسالت مهمی است که باید سالانه بیش از گذشته در استان برای تحقق آن اقدام لازم به عمل آید .

همچنین فرماندار مهریز گفت: مردم، مسوولان و تشکل‌های مردمی و زیست محیطی باید برای حفظ محیط سالم و پاک در جریان یک برنامه مدون با همکاری و هم‌پوشانی وظایف قانونی و ملی در این حوزه مهم که مورد عنایت دولت است را انجام دهند.

رضا زارع زاده مهریزی به وضعیت شهرستان به خاطر داشتن محیط مناسب و مناطق حفاظت شده در بخش مرکزی اشاره کرد و با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته بر تداوم همکاری مردم و مسوولان برای انجام امور مرتبط با اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی در منطقه اشاره کرد.

در این مراسم با قدردانی از محمدرضا خدارحمی به جای وی محمدرضا خواجه به عنوان رییس جدید اداره حفاظت محیط زیست شهرستان منصوب شد.

منطقه کالمند بهادران مهریز در سال ۱۳۵۵ به دلیل تخم گذاری پرنده با ارزش و کمیاب هوبره و همچنین برخورداری از وضعیت اکولوژیکی مناسب جهت ادامه حیات گونه‌های ارزشمند جانوری و گیاهی مختلف از جمله آهو و زاغ بور به عنوان منطقه شکار ممنوع و از اول خرداد ماه سال ۱۳۷۰ با تصویب شورای عالی محیط زیست به صورت رسمی در زمره مناطق چهار گانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و به منزله حفاظت شده اعلام شد.

براساس آمارهای موجود تاکنون در استان یزد ۸۰۰ گونه گیاهی، ۱۹۰ نوع پرنده، ۶۰ نوع پستاندار وحشی و ۴۰ نوع خزنده در مناطق حفاظت شده شناسایی شده‌اند.

اهمیت تنوع گونه های استان فقط تعدادشان نیست بلکه خاص بودن آن است این گونه ها از ارزش حفاظتی بالایی برخوردارند و اهمیت تنوع زیستی به خاطر این عوامل است.

۶۷ نیروی محیط بان، مسوولیت مراقبت و محافظت از یک میلیون و ۲۷۰ هزار هکتار از مناطق تحت حفاظت استان یزد را بر عهده دارند.

شهرستان مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها