احیای ۲۵ واحد تولیدی در استان ایلام/ کمبود نقدینگی اصلی‌ترین مشکل این واحدهاست

تعطیلی واحدهای صنعتی یکی از مشکلات اصلی استان است که در سال گذشته سبب بیکاری تعداد بسیاری از فعالان در این حوزه شده‌ است، مسئولان کمبود نقدینگی اصلی‌ترین مشکل واحدهای تولیدی می‌دانند.

احیای ۲۵ واحد تولیدی در استان ایلام/ کمبود نقدینگی اصلی‌ترین مشکل این واحدهاست

در سال‌های گذشته با افزایش تحریم‌ها تعداد زیادی از واحدهای تولیدی در سطح کشور و به تبع آن در استان ایلام از چرخه تولید خارج شدند. به گفته کارشناسان و صاحب ‌نظران، کمبود نقدینگی، نیاز به نوسازی ماشین آلات، نبود بازار و غیره از دلایل اصلی راکد ماندن بسیاری از واحدهای تولیدی در سطح کشور بوده است.

تعطیلی واحدهای صنعتی یکی از مشکلات اصلی استان است که در سال گذشته سبب بیکاری تعداد بسیاری از فعالان در این حوزه شده‌ است. بی‌شک با توجه به اهمیت واحدهای صنعتی در اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری، حفظ واحدهای صنعتی موجود و حمایت از واحدهای صنعتی غیرفعال و بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد تا شاهد رشد و توسعه اقتصادی در استان باشیم.

تلاش جهت تحقق شعار سال

در همین راستا رضا محمدرحیمی، رئیس سازمان صمت استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: با پیگیری‌ها و تلاش‌های به‌عمل آمده 25 واحد تولیدی غیرفعال در سال گذشته به چرخه تولید بازگشتند.

رئیس سازمان صمت استان ایلام با بیان این‌که "این سازمان در جهت تحقق شعار سال، تلاش می‌کند تا فضای کسب ‌وکار در استان بهبود یابد" اضافه کرد: در تلاشیم با پشتیبانی و مانع‌زدایی در واحدهای تولیدی استان در جهت رونق تولید گام برداریم و در این زمینه اجرای طرح‌های نیمه‌ تمام، افزایش صادرات، مدیریت واردات و غیره را در دستور کار قرار داده‌ایم.

لزوم آسیب شناسی و ارائه راهکار

این مسئول با بیان این‌که "جهت تحقق شعار سال راه‌اندازی طرح‌های مهم و نیمه‌ تمام در استان در دستور کار این سازمان قرار دارد" افزود: در سال گذشته با اقدامات انجام شده 25 واحد تولیدی در استان راه‌اندازی و یا به چرخه تولید بازگشتند.

محمدرحیمی با با بیان این‌که "مشکلات بسیاری در بخش صنعت استان وجود دارد" گفت: باید در تمامی بخش‌ها آسیب ‌شناسی‌ها انجام شود و با ارائه راهکار مشکلات واحدهای تولیدی مرتفع شود.

وی گفت: احیای واحدهای راکد از برنامه‌های مهمی است که در جهت افزایش تولید و اشتغال‌زایی مورد توجه و پیگیری است.

ارائه مشوق‌ها جهت توسعه تولید در استان

همچنین امیر نظرپور، کارشناس اقتصادی گفت: امروزه رونق تولید یکی از اولویت‌های مطرح در کشور است که برای تحقق این مهم باید مسئولان تلاش کنند تا با کمک به واحدهای تولیدی و رفع مشکلات آن‌ها گام مهمی در جهت برگشت واحدهای راکد به چرخه تولید برداشته شود.

وی تأکید کرد: به‌گفته اکثر تولیدکنندگان تأمین نقدینگی یکی از مشکلات اساسی پیش‌روی آنهاست و این نیاز هم اکنون از محل فروش محصولات و سیستم بانکی تامین نمی‌شود؛ همین امر سبب شده بسیاری از واحدهای تولیدی طی سال‌های اخیر با توجه به گرانی مواد اولیه از چرخه تولید خارج شوند.

این کارشناس اقتصادی اظهار داشت: ازاین‌رو ضروری است مسئولان مربوط با ارائه تسهیلات و همچنین مشوق‌ها، گام مهمی در جهت بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید بردارند تا ضمن اشتغال‌زایی شاهد توسعه اقتصادی استان باشیم.

هرچند تاکنون شاهد وعده‌های بسیاری از سوی مسئولان جهت بهبود وضعیت اقتصادی در کشور بوده‌ایم، اما این مهم نه تنها عملی نشده بلکه هر ساله شاهد تعطیلی تعداد بسیاری از واحدهای تولیدی و به دنبال آن بیکاری تعداد زیادی از کارگران هستیم که بی‌شک این امر مشکلات معیشتی را برای کارگران به دنبال دارد و برای رفع این مشکلات باید حمایت‌های اقتصادی لازم از واحدهای تولیدی انجام شود تا از راکد ماندن و غیرفعال شدن این واحدها جلوگیری شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها